הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגע האמת של הקהילה הישראלית הגיע: "אני רוצה לגרום לילדים בלוס אנג'לס להרגיש את מה שחווינו כשגדלנו בארץ"
כאשר אנו כפסע מחנוכה, אנשי ארגון 'ביחד' הציבו לעצמם יעד חדש שכל מטרתו איסוף כספים עבור משפחות קשות יום על מנת שתוכלנה לספק לילדיהם את המתנה המיוחלת שכל אחד מאיתנו כשהיה בגילם, המתין לה בזמן החג. "זו בעצם החוויה הישראלית לחנוכה", אומר שי בן צבי, שעומד בראש היוזמה

 

לפני כשלושה חודשים, בשיא ההכנות לקראת חגי תשרי, סיפרנו כאן באתר היברו ניוז על פועלם של אנשים מעוררי השראה, אשר רואים את תקופת משבר הקורונה כהזדמנות להפוך את הסביבה בה אנו חיים לטובה יותר ומלאת אור וחמלה.

כזכור, שי בן צבי, תושב לוס אנג'לס החליט לא לשבת מנגד בעוד רבים מבני הקהילה בעיר נקלעו לקשיים, ונרתם לטובת הקמת מיזם סיוע שגרף הצלחה רבה. הוא ולירון סמרה שהצטרפה אליו מאוחר יותר, עומדים בראש ארגון 'ביחד' שכולו קודש למען הקהילה בעיר המלאכים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שי בן צבי ומיכל סאייס

 

"בתקופת הקורונה, תוך כדי הישיבה בבית, החלטתי שאני רוצה לעזור וחשבתי כיצד אני יכול לעשות זאת", סיפר אז שי, "פתחתי דף בפייסבוק שנקרא 'ישראלים עוזרים לישראלים בלוס אנג'לס בשעת צרה'. הסברתי בו שהמטרה שלנו לעזור לאנשים. לשמחתי הצטרפו עוד ישראלים והיוזמה צברה תאוצה עם לא מעט שיתופים. השארתי בפייסבוק את מספר הטלפון שלי והתחלתי לקבל שיחות ממשפחות נזקקות שאין להן אוכל בבית וצריכות שיבשלו להן. אנשים במצוקה".

בהמשך, הוכרז על שיתוף פעולה ושילוב כוחות עם ארגון 'בשמחה' כאשר היעד המשותף שהוגדר הינו הסיוע המבורך לקהילה בעיר. במפגש שנערך בתחילת חודש ספטמבר, בין שי למיכל סאייס, העומדת בראש ארגון 'בשמחה', הוחלט על יציאה לדרך חדשה כגוף אחד עם צוות מאוחד וקופה משותפת.

מיד לאחר מכן, ראשי הארגון לא המתינו אפילו רגע וכבר אז פעלו במלוא המרץ באיסוף כספים לקראת ערב ראש השנה, ובכך סייעו למשפחות נזקקות בכל הקשור לתזונה.

כפי שהגדיר זאת שי באותם ימים: "אנחנו רוצים שהבית יהיה מלא, שלא יחסר לילדים כלום. המטרה היא למנוע מצב שההורים ירגישו שהם נכשלו ולדאוג שהם יוכלו לספק לילדיהם ארוחת חג מכובדת ושמחה"

כעת לאור ההצלחה בחגי תשרי, מסמנים שי וחבריו את היעד הבא - חג החנוכה. "לכבוד חנוכה, אנחנו רוצים לעזור לכמה שיותר הורים, שיוכלו לקנות לילדים שלהם מתנות לרגל החג", הוא מספר.

לדבריו, הם יזמו קונספט שנקרא WISHLIST, במסגרתו הורים במשפחה מעוטת יכולת, תוכל לציין בפני חברי הארגון מה הם היו רוצים לקנות לילדים. 

אולם בשל מגבלות הקורונה הנוכחיות לא בטוח שהמהלך יוכל לפעול באופן יעיל ולכן הוא הותאם בשל המצב: "החלטנו לשמח אותם על ידי כך שניתן להם סכום כסף מסויים, לא הרבה, אבל כזה שיספיק להם לעשות חנוכה כמו שצריך. כשאנחנו היינו קטנים, קיבלנו כסף ואני רוצה לגרום לילדים את אותה הרגשה שאנחנו חווינו כילדים ישראלים ואפילו לתת להם סכום מינימלי של 5-10 דולר כדי שההורה יוכל לתת להם את המתנה שלו וזו בעצם החוויה הישראלית לחנוכה".

המשמעות היא שתודות לכך, כל אחד מכם, יוכל כעת להאיר את עיני ילדי הקהילה הישראלית בחג האורים, תמורת סכום זניח עבור רובנו, שמהווה עולם ומלואו עבור אותן משפחות שנקלעו למצוקה. 

למרבה הצער, יש כיום לא מעט משפחות שכאלו. "הארגון צומח ברמה היומית. מצטרפים אלינו המון מתנדבים אבל במקביל גם משפחות במצב עוני קשה ברמה של אין אוכל במקרר, בלי תאורה וחשמל", מספר שי בכאב.

למרות זאת, הוא לא מאבד לרגע את התקווה: "לצד הקושי, אני שמח לראות כיצד הארגון מתפתח ברמת העזרה והאנשים ממש קופצים על לעזור. למשל בשבוע שעבר היה לנו מקרה שבו משפחה בת 4 נפשות נשארה ללא ארוחה ואחרי פוסט שעלה בשש בערב בו שאלנו אם מישהו יכול לעזור, מיד המשפחה קיבלה ארוחה מלאה. כלומר, ההיענות של האנשים פה זה דבר מדהים. יש לנו קרוב ל-800 מתנדבים". 

"תפסנו גל כמו שאומרים, מתחילים לזהות אותנו ברחוב, מבקשים מאיתנו למסור מוצרים לנזקקים ומתקשרים אלי על מנת לסייע לא רק באוכל אלא גם על כל חולצה, ספה או חפץ שרוצים לתרום. חושבים שיש לי מחסנים שלתוכם אוכל לאסוף הכל אבל כרגע אין לי את האפשרות לכך".

פעילות מטעם ארגון 'בשמחה' במהלך חג חנוכה בשנה שעברה. בני נוער מקשטים ומכינים חנוכיות עם דרי בית אבות יהודי

הרצון האדיר לסייע מצד הקהילה, דחף את שי לפיתוח חזון נוסף לקראת חודשי האביב בשנה הבאה. בכוונת אנשי הארגון לבצע איסוף תרומות של אנשים שרוצים למסור חפצים שאין להם שימוש בהם והם יאוחסנו במחסן ענק שימצא עד אז. "כשזה אכן יתרחש, נצא בגארז' סייל ענק שהמתנדבים ימכרו וכל זה ימסר כתרומה. יש דברים גדולים בתכנון".

כאמור,עוד חזון למועד, וכרגע עיקר מעייניהם של אנשי הארגון הוא החג הקרוב: "הצבנו לעצמו יעד ראשון והוא לעבור את חנוכה באהבה, כלומר לעזור בארוחות חג, בכסף ובסופגניות. אנחנו גם מחפשים מקומות שיתרמו סופגניות, זה לא מוצר כזה זול למשפחות קשות יום עם שישה ילדים שלא יכולות להרשות לעצמן".

לכן, רגע האמת עבור הקהילה הישראלית הגיע וזו ההזדמנות להתגייס למיזם המרגש שכולו מוקדש לטובת האכלת משפחות נזקקות במהלך החגים ולמעשה גם בכל ימות השנה.

ניתן לעשות זאת במגוון דרכים, בין היתר באמצעות העברת כספים על ידי שימוש באפליקציות ונמו ופייפאל או אפילו לשלוח אותם ישירות למשרד, כמו גם להירתם בעצמכם לעשייה, וכל זאת בכניסה לאתר של ארגון 'ביחד' , כפי שעשו רבים וטובים אחרים כאשר הכל נעשה כפי שתיאר זאת שי - "באהבה ובאמונה גדולה".

Beyachad inc. -לתרומות

Tax ID:85-2904979

Venmo: @beyachad-org

PayPal: beyachad

חשבון בנק Chase

Acc#652503936

Routing#322-271-627

Tax ID:85-2904979

לפרטים נוספים:

שי- 310.740.5410 

לירון- 818.288.3072 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE