הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיסון הקורונה לילדים: מה העיכוב והצפי עבורו
רוצים לחסן את הילדים שלכם? חיסון הקורונה הוכרז כיעד לגילאי 12 ומעלה בלבד, בראיון עם פרופסור לרפואת ילדים, מיקרוביולוגיה ואימונולוגיה הבנו שחיסון לילדים מתחת לגיל הנ"ל עדיין עשוי להגיע רק בעוד חודשים רבים והצפי הוא לתקופת הסתיו

ייתכן שנשארו שבועות בלבד עד שיאושר חיסון הקורונה לשימוש בארה"ב באמצעות חברת פייזר ושותפתה ביואנטק אשר ביקשו ממנהל המזון והתרופות להעניק אישור שימוש חירום לחיסון שלהם לפני שבוע, כמו כן גם מודרנה צפויה לפעול בהתאם בימים הקרובים.

אבל גם כאשר חיסונים אלו יגיעו לשוק, הם לא יהיו זמינים לילדים. זה בגלל שמעט מאוד ילדים היו חלק מהניסויים הקליניים עד כה. פייזר החלה רק לאחרונה לרשום ילדים עד לגיל 12.

מוקדם יותר החודש קראה האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים לחוקרים להרחיב את הניסויים שלהם כדי לכלול יותר ילדים, והזהירה מפני עיכוב משמעותי בגישה לחיסון אם לא יפעלו במהירות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"ילדים הם לא רק מבוגרים קטנים," אמר ד"ר סאלי פרמר, פרופסור לרפואת ילדים, מיקרוביולוגיה ואימונולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת דיוק.

המערכת החיסונית של ילד שונה מזה של מבוגר. "יש חיסונים מסוימים שעובדים טוב יותר אצל ילדים מאשר מבוגרים. ויש חיסונים מסוימים שעובדים פחות טוב אצל ילדים בהשוואה למבוגרים".

 

שאלות ותשובות בנוגע לחיסון ילדים עם סאלי פרמר

היית מצפה כי חיסון לילדים יהיה רק מנה קטנה יותר של אותו חיסון שמבוגרים מקבלים או נוסחה שונה לגמרי?

זה בעצם דורש קצת חקירה כדי לקבוע מה המינון הנכון ומה הולך להיות גם בטוח לילדים, המינון כן משנה. לכן הם צריכים להיבדק במיוחד באוכלוסיית הילדים לפני שהם יוצאים החוצה לשוק.

האם אנחנו הולכים לראות את אותו סוג של ניסויי חיסון בקנה מידה גדול לילדים כמו שראינו אצל המבוגרים, כמו עשרות אלפי ילדים שנרשמו לניסויים האלה??

החדשות הטובות הן שחיסונים היו כל כך יעילים אצל מבוגרים עד שמה אנחנו עשויים להיות מסוגלים לעשות באוכלוסיית ילדים הוא רק לחפש אם הילדים מגיבים באופן דומה או אפילו טוב יותר מאשר מבוגרים. ובשימוש בחלק מהמידע שאנו אוספים מהניסויים למבוגרים, כמו איזו רמה של תגובה חיסונית נדרשת כדי להגן מפני הזיהום, ייתכן שנהיה מסוגלים לעצב ולבנות תנאי ניסוי שהם הרבה יותר מצומצמים עבור אוכלוסיית הילדים רק בכדי לקבוע כי החיסונים יכולים להיות יעילים באותה מידה ביצירת תגובה חיסונית אצל ילדים בהשוואה למבוגרים.

 

Dr. Sallie Permar Appointed Chair of the Department of Pediatrics at Weill  Cornell Medicine and Pediatrician-in-Chief at NewYork-Presbyterian/Weill  Cornell Medical Center and NewYork-Presbyterian Komansky Children's  Hospital | Newsroom | Weill Cornell ...

 

האם את יכולה לחזות מתי יהיה חיסון בטוח ויעיל זמין באופן נרחב לילדים?

יהיה קשה לדעת בדיוק כמה זמן זה ייקח, אבל אני חושבת ומאוד מקווה שבהקדם מכיוון שראינו התקדמות כל כך מהירה באוכלוסייה הבוגרת. אבל אני כן רוצה לעודד את יצרני החיסונים שלנו ואת המממנים של ניסויי החיסון האלה לעבור במהירות לאוכלוסיות הילדים. אני באמת חושבת שאין סיבה לעיכוב, אבל זה יהיה לפחות עוד כמה חודשים נוספים וסביר להניח מאוחר יותר אל תוך 2021 לפני שיהיה לנו מספיק נתונים על ילדים שנבחנו כדי לקבל אישור לקבוצת גיל זו.

אם נדייק, אני חושב שהרבה הורים מבינים שתקופת האביב לא הולכת להניב פרי, ולא יהיה חיסון בזמן. אבל לתקופת הסתיו של השנה הבאה, האם הם צריכים לפתח ציפיות?

אני חושבת שזה יהיה יעד נהדר לצפות לקבל את נתוני ניסוי הילדים לפני פתיחת דלתות בית הספר בסתיו הבא, ואני מאוד מקווה שאנחנו יכולים להישאר על המסלול, כי עשינו כזה נזק לילדים שלנו על ידי סגירת בתי ספר מבלי לסגור מגזרים אחרים בתחום העסקי שאנחנו יודעים שהם בעייתיים ברמת ההידבקות, כמו מסעדות מקורות וברים.

ילדים לא סובלים כל כך הרבה מהמחלה עצמה בהשוואה למבוגרים, לפחות לא במובן של חולי פיזי או תסמינים אלא יותר באופן שבו התייחסנו אליהם בתקופת המחלה הזאת. ברמה הרגשית כמו כן הפדגוגית נוצר נזק עצום, זה צריך לייצר מוטיבציה כדי להתניע את הניסויים האלה בהקדם האפשרי, לקבל חידושים ומוצרים שכאלו זה באמת יוצא דופן, אלו שפותחו לאוכלוסיית הילדים כדי להגן על הילדים שלנו, כדאי שנשים אותם במקום ראשון כי הם מי שאנחנו הולכים להסתמך על בכדי להילחם במגפות הבאות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE