הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבל הצלה כלכלי קצר מידי: תוכנית הסיוע חירום הפדרלית לא משדרת ביטחון בזמן שמספרי אבטלה קופצים שוב
התביעות לאבטלה מזנקות כבר שבוע השני, בל נשכח שהן מוגבלות בזמן ולא מספקות הכנסה לנצח, רבים כבר מיצו את הזכאות שלהם לדמי אבטלה ועברו להסתמכות על תוכנית חירום פדרלית לתמיכה כלכלית

תביעות חדשות של מובטלים לדמי אבטלה קפצו בשבוע שעבר, זה השבוע השני ברציפות, מה שמסמן חולשה מתמשכת בשוק העבודה כאשר נגיף הקורונה ממשיך להרקיע שחקים.

משרד העבודה דיווח כי 778,000 בני אדם הגישו בקשה להטבות המדינה בשבוע שהסתיים בשבת, עלייה של 30 אלף מהשבוע הקודם.

עוד 311,000 אנשים הגישו בקשה לדמי אבטלה במסגרת תוכנית פדרלית דחופה לעובדים פרויקטים ולעצמאים, שבדרך כלל אינם זכאים לדמי אבטלה. המספר הזה ירד רק במעט מהשבוע הקודם.

מספר התביעות השבועיות ירד בחדות מאז האביב כאשר המגפה השתלטה לראשונה בארה"ב, אבל הם נשארו גבוהים בעקשנות בסטנדרטים היסטוריים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Column: Why we need to say goodbye to work | PBS NewsHour

 

העלייה בתביעות המדינה בשבועיים האחרונים מצביעה על עלייה בפיטורים כאשר עסקים מתמודדים עם הגאות העולה של מקרי קורונה חדשים.

כמעט 173,000 מקרי קורונה חדשים אובחנו ביום שלישי, ויותר מ-2,000 בני אדם מתו. העלייה במקרים גרמה לגורמים רשמיים מקומיים ובמדינה להטיל מגבלות חדשות על הפעילות העסקית והפכה את הצרכנים לזהירים יותר לגבי לצאת ולבזבז כסף.

בעוד חדשות מעודדות על חיסונים ניסיוניים מציעים תקווה להקלה מהמגפה בשנה הבאה ודוחפים את שוק המניות לשיאים חדשים- ההפצה הנרחבת של כל חיסון עדיין נמצאת מרחק של חודשים מהיום. והסיכון להדבקות גבוה יותר ככל שמזג אוויר חורפי קר מניע יותר אנשים להתכנס יחד בחללים סגורים.

ככל שהמגפה נמשכת, מספר גדל והולך של מובטלים ממצה את דמי האבטלה שמגיעים להם עד תום, ועוברים לתוכנית חירום פדרלית שמספקת 13 שבועות נוספים של עזרה.

תוכנית זו, כמו גם העזרה לעובדי פרויקטים ולעצמאים, צפויים לפוג בסוף דצמבר. אלא אם הקונגרס יפעל להארכת הסיוע, יותר מ-13 מיליון אמריקאים עלולים לאבד חבל הצלה כלכלי חיוני זמן קצר לאחר חג המולד.

כמו כן המצב תלוי בממשל הנוכחי וחילופי הממשל עתידי אשר מסמלים ניגודי דעות ואינטרסים לגבי הסיוע הכלכלי בהמשך הדרך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE