הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אור בקצה המנהרה לחברות התעופה? "דרכון חיסונים דיגיטלי" עשוי להחזיר את הנוסעים לשחקים
ארגון חברות התעופה הגדול בעולם נמצא בשלב האחרון לקראת השקת המסמך הדיגיטלי, שיעניק גישה לחברות התעופה ולממשלות. בין היתר, התעודה תחשוף מתי הנוסע נבדק בפעם האחרונה, והאם קיבל את שתי מנות החיסון לקורונה

ענף התעופה מגבש תוכניות להיום שאחרי הגעת החיסון לקורונה, כאשר המטרה המרכזית של המהלך היא להשיב את הביקוש לטיסות - הן לטיסות פנים בארה"ב והן לטיסות בינלאומיות - לרמות שנרשמו לפני משבר הקורונה. אחת השיטות המרכזיות שנבחנות היא מעין דרכון דיגיטלי שבו ניתן יהיה לדעת האם הנוסע חוסן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ראשי יאט"א (IATA) - ארגון חברות התעופה הבינלאומי - הודיעו בשבוע שעבר שהם עומדים לסיים את הפיתוח של הדרכון הדיגיטלי, מתוך תקווה שהוא ישמש כמסמך רשמי שמקובל בכלל נמלי התעופה בעולם.

בין היתר, הדרכון הדיגיטלי יכיל מידע על בדיקות קורונה שאותו נוסע עבר, כמו גם האם הוא קיבל את החיסון לנגיף. מטרת המהלך היא ליצור מערכת אחידה שבה ממשלות, חברות תעופה, מעבדות ונוסעים יוכלו לעשות שימוש.

 

 

"בדיקות קורונה הן הדבר הראשון איפשרו לחזור לבצע טיסות בינלאומיות מבלי שהנוסעים יחויבו בתקופת בידוד", מסביר אלכסנדר דה ג'וניאק, מנכ"ל IATA, "נקודת המפתח השנייה היא תשתית בינלאומית של מידע מאובטח, שבו ניתן יהיה לשתף את תוצאות הבדיקות ולהתאים את זה לזהות הנוסע ודרישות רשויות החוק במדינות השונות".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

היות שהחיסון עדיין לא זמין ברחבי העולם, אין אף מדינה שהודיעה באופן רשמי שתאסור על כניסת נוסעים שאינם מחוסנים. עם זאת, כאשר החיסון אכן יופץ בעולם, לפחות חלק מהמדינות צפויות לגבש מדיניות כזו.

בשבוע שעבר מסר אלן ג'ויס, מנכ"ל קוואנטס, שחברת התעופה האוסטרלית מתכוונת לחייב את כלל הנוסעים בטיסות בינלאומיות להתחסן לקורונה: "זה יהיה תנאי לרכישת הכרטיס, והנוסע יצטרך להוכיח שהוא קיבל את החיסון לפחות יממה לפני העלייה למטוס", הוא הסביר. שיטת הדרכון הדיגיטלי של יאט"א תסייע בנושא, שכן היא תהווה חותמת רשמית לנוסעים על קבלת החיסון.

לא ברור אם חברות התעופה האמריקאיות גם יבחרו לשנות את מדיניותן. ארגון Airlines for America, המייצג את כל ענקיות התחום בארה"ב, סירב להתייחס לסוגייה, ובמקום נמסר: "חברות התעופה האמריקאיות מחויבות להשיב את הנוסעים לשחקים, בצורה שתתן עדיפות לנושאי הבטיחות והבריאות של הנוסעים וצוות הטיסה".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

אין כל ספק שחברות התעופה נפגעו בצורה קשה ממשבר הקורונה, שכן הביקוש לטיסות פנים בארה"ב צנח ביותר מ-65% מתחילת השנה. אומנם מדובר בשיפור ניכר לעומת הירידה של 95% שנרשמה בראשית המגיפה העולמית, אך עדיין מדובר בפערים עצומים לעומת השנים הקודמות. לכן, ניתן לשער שחברות התעופה יאמצו כל מדיניות שתחזיר את הנוסעים למטוסים.

עם זאת, נראה שמגמת ההתאוששות בתעשיית התעופה האמריקאית נמשכת: אתמול (ראשון) עברו 1,176,091 נוסעים בעמדות הבידוק בנמלי התעופה ברחבי ארצות הברית - הכמות הגדולה ביותר שנרשמה מאז חודש מרץ והפעם הרביעית ב-9 ימים שבה יותר ממיליון אנשים טס במהלך יממה אחת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE