הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה בקמפיין טראמפ: גם אריזונה אישרה את תוצאות הבחירות לנשיאות
כפי שחלק מהרשתות הכריזו כבר בליל הבחירות, הנשיא הנבחר ביידן זכה ב-11 הקולות האלקטורליים של אריזונה. את התוצאות מסרו המושל, התובע הכללי, מזכירת המדינה ונשיא ביהמ"ש העליון; כעת רק בוויסקונסין טרם דיווחו על תוצאות רשמיות וסופיות

הקמפיין של הנשיא טראמפ ספג מכה נוספת הבוקר (שני) כאשר אריזונה אישרה את התוצאות הרשמיות של הבחירות לנשיאות, וכמצופה הנשיא הנבחר ביידן הוכרז כמנצח במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תומכי ביידן וטראמפ באריזונה

 

במעמד האישור הרשמי השתתפו ארבעה בכירים במדינה: המושל דאג דוסי והתובע הכללי מארק ברנוביץ' (שניהם רפובליקנים), מזכירת המדינה קייטי הובס (דמוקרטית) ונשיא ביהמ"ש העליון של אריזונה, השופט רוברט ברוטניאל. "אני מנהלים את הבחירות באריזונה בצורה טובה. המערכת חזקה ביותר", מסר דוסי.

למעשה, אריזונה מצטרפת לג'ורג'יה, פנסילבניה, מישיגן וצפון קרוליינה כמדינות הצמודות שאישרו את התוצאות הסופיות, וכעת המדינה היחידה שטרם הוכרעה באופן רשמי היא ויסקונסין, שצפויה למסור עדכון בהמשך היום.

 

 

ביידן זכה באריזונה וב-11 הקולות האלקטורליים שלה בזכות ניצחון בהפרש של 10,457 קולות. הנשיא הנבחר ביידן גרף 1,672,143 קולות, או 49.4%, ואילו הנשיא היוצא טראמפ קיבל 1,661,686 קולות, או 49.1%. בכך ביידן הפך לדמוקרט השלישי בלבד שזוכה באריזונה מאז 1948, והראשון לעשות זאת מאז שביל קלינטון זכה במדינה בשנת 1996.

חלק מהרשתות האמריקאיות (פוקס ניוז וסוכנות הידיעות AP) הכריזו על ביידן כמנצח באריזונה כבר בערב הבחירות, אולם שאר הרשתות (CNN, MSNBC, ABC, CBS ועוד) עשו זאת רק כעבור שבוע. 

 

 

מעבר לבחירות לנשיאות, אישור התוצאות באריזונה יאפשר לסנאטור הנבחר מארק קלי (דמוקרט) להיכנס לתפקידו כבר השבוע. הכניסה המוקדמת מתאפשרת בזכות העובדה שמדובר בבחירות מיוחדות, וכל שאר חברי הקונגרס שנבחרו בתחילת החודש ייאלצו להמתין עד ינואר כדי להתחיל בכהונתם.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE