הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפגינים הציתו את הבנק המרכזי של צרפת
במחאה של עשרות אלפי בני אדם בלב פריז נרשמו עימותים בין שוטרים ומפגינים שהגיעו לשיאם במהלך ניסיון הצתה של הבנק המרכזי של צרפת

בסוף השבוע הפגינו עשרות אלפי בני אדם את הצעת חוק הביטחון שתגביל את צילום השוטרים ברחבי צרפת, כמו גם קצינים מפריז שהומלץ כי יתנהגו באחריות במהלך הפגנות והפרות סדר.

סעיף 24 השנוי במחלוקת, מבקש להגן על שוטרים ואוסר על צילומם בתפקיד ושיתוף תמונותיהם ברשת 'בכוונה לפגוע'.

קבוצות אזרחיות, עיתונאים, ואנשים שהתמודדו עם התעללות מהמשטרה הודאגו מכך שהדבר ימנע את חירות העיתונות ויאפשר לאכזריות משטרתית לעבור בלא עונש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"עלינו להרחיב את הדיון ובכך אנו אומרים כי אם לא הייתה אלימות משטרתית, לא היינו צריכים לצלם שוטרים אלימים", אמר אסא טראורה, פעיל בולט נגד אכזריות משטרתית שאחיו נרצח במעצר המשטרה ב-2016.

כ-46,000 איש הגיעו ל'רחבת הרפובליקה' ולרחובות שמסביב תוך שהם נושאים דגלי איחוד אדומים, דגלי טריקולור צרפתיים, ושלטים תוצרת בית המגנים את אלימות המשטרה, דורשים חופש תקשורתי, וקוראים להתפטרותו של נשיא צרפת עמנואל מקרון או של שר הפנים הקשוח שלו, ג'ראלד דרמנין.

הקהל כלל עיתונאים, סטודנטים, פעילי שמאל, קבוצות זכויות מהגרים, ואזרחים מרקעים פוליטיים מגוונים שהביעו כעס על מה שתפסו כטקטיקות משטרה שהחמירו מאז שצמחה תנועת מחאת האפודים הצהובים של שנת 2018.

האלימות פרצה לקראת סוף הצעדה כשקבוצות קטנות של מפגינים זרקו על שוטרים סלעים קטנים ואבני ריצוף, בעוד השוטרים החזירו במטחי גז מדמיע.

אך הדבר המדהים היא העובדה שהמפגינים החלו להצית את חזית בניין הבנק המרכזי של צרפת.

בזמן שצוותי הכיבוי הגיעו בזמן לבניין הבנק המרכזי, והוא לא התמוטט "בשל טמפרטורות גבוהות" כמו מבנים אחרים, אפשר לתהות מה יקרה במהלך המחאה הבאה, או זו שאחריה.

ומתי המפגינים האמריקאים יבינו שחנויות בוערות בבעלותם של אזרחים חרוצים רק מחמירות את אי השוויון בעוד ניסיון הצתה של בנק מרכזי, זה כבר שונה בהרבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE