הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה היה ערב מטורף והיסטורי באריזונה: הנשיא טראמפ מתחיל לשחרר את התותחים הכבדים, האם זה יספיק לשנות את התוצאות?
אקדח מעשן? אולי תותחים מעשנים, רק כך ניתן להסביר את מצבור העדויות הסטטיסטיות שהוצגו היום לחברי בית המחוקקים של אריזונה, ובתוך כך, האם זה יספיק?

בטרם ניגש לראיות שהוצג הערב במדינה בה 9,000 קולות בלבד מפרידים בין סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ובין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראוי להתחיל עם דברי רודי ג'וליאני שאין עוררין על כך שהופעותו המשפטית מרשימה בהרבה מזו הטלוויזיונית.

"הוזהרנו במשך 20 שנים שמעטפות דואר הן הדרך הסלולה להונאה. שהן מסוכנת ביותר, ושאפילו פוליטיקאים חצי-מושחתים יתקשו לעמוד בפיתוי להשתמש בם לרעה. הוזהרנו על ידי הנשיא ג'ימי קרטר ועל ידי מזכיר המדינה ג'יימס בייקר, הוזהרנו מפי השופט העליון סוודר, ומפי מומחים אינסוף, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד". 

פתח ראש עיריית ניו-יורק המיתולוגי, ועורך דינו של הנשיא המוביל את 'האסטרטגיה הכפולה' שנועדה לעקוף את ביהמ"ש ולגשת ישירות אל נציגי מדינות המפתח הממנים את חבר-האלקטורים.

"זה היה גיבוי למקרה שהם יפגרו מאחור", המשיך התובע הפדרלי לשעבר שהתייצב למול עשרות נציגי הגוף המחוקק העליון של מדינת אריזונה בתחינה שחברי הסנאט של המדינה המערבית יבחנו את מצבור העדויות המתמטיות, הסטטיסטיות והמתומללות שהוצגו לפניהם, ויעבירו את 11 האלקטורים של המדינה ישירות לנשיא טראמפ.

"הם עצרו באישון ליל את הספירה בפנסילבניה, במישיגן, ובויסקונסין. כשהנשיא הוביל ב-800,000 קולות בפנסילבניה, ב-300,000 קולות במישיגן, ובמספר גבוה אף יותר בוויקונסין. הם עצרו את הכל, הבריחו את כולם החוצה, אמרו שאין מה לדאוג, ואז התחילו להביא עוד ועוד מעטפות דואר מפוברקות... אני מבקש שתעמדו, שלא תפחדו".

"שווה להפסיד את הקריירה הפוליטית שלכם עבור הצלת הזכות להצביע באמריקה. בזמנים היסטוריים נשים וגברים צעדו קדימה ואיבדו את הקריירה והחיים כדי לתת לנו את זכויותונו".

"נבקש מכם כמחוקקים ליטול את סמכותכם ולוודא שהאנשים באריזונה ובארה"ב ככלל לא יפגעו משחיתות. ב'פדרליסט', מאמר: 68, אלכסנדר המילטון מדבר על דרך בחירתו של הנשיא האמריקני, ועל כך שהסמכות הזו ניתנה למחוקקי המדינות, וכי היא המגן משחיתות. אתם הצעד האחרון בדרך לווודא שהבחירות לא הושחתו. אנו לא מבקשים שתבטלו את הבחירות, אלא שתתכנסו לוודא שהשחיתות שהתרחשה כאן לא תעמוד...". המשיכה עורכת הדין ג'ינה אליס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העדויות

העדויות התחלקו למעשה ל-2 סוגים.

עדים טכניים: מתמטיקאים, סטטיסטיקאים, מדעני חומרה, כלכלנים ומדעני תכנה.

ואנשים מן השורה שהיו עדים לאי-סדרים לכאורה שהתרחשו במהלך ספירת הקולות הידנית והממוחשבת באריזונה.

בצד הטכני

ראשון המומחים היה מהנדס אמריקני ואלוף-משנה במיל' בשם פיל וולדרון שהעיד כי במערכות ההצבעה של דומיניון בהם נעשה שימוש באריזונה "הקול שלך בבחירות פחות בטוח מחשבון ה-Venmo [אפליקציית תשלום מהיר פופולרית] האישי שלך".

כשנשאל על ידי ג'וליאני מדוע לדעתו נעשה שימוש במכונות הצבעה שכה קל לחדור אמר, "יש להם לובי חזק, הם עובדים עם הממשלה וסוכניותיה ויש להם תשתית דרכה הם מסוגלים למכור את שירותיהם".

לאחר מכן הגיע פיטר ביינארט, ראש הצוות הטכני של הנשיא שהשמיע הקלטות דיגיטליות של "הקרן להגינות הבחירות", גוף קש שאנשיו התקשרו לבתי תושבי אריזונה טרם הבחירות במטרה לגלות אם הם ביקשו כבר מעטפות דואר, ולאחר שתשובתתם סומנה כ'לא', אספו את המידע כדי למלא מעטפות בשמם.

אחריו עלה ד"ר שיווה איידוראי, שעשה כותרות כאשר ביקש הן מביידן והן מטראמפ יום למחרת הבחירות לבדוק את התוצאות בשם האוניברסיטה המפורסמת בה הוא חבר.

הפרופ' לביולוגיה חישובית מ-MIT שהינו בעל אינספור תארים מדעיים נוספים מצא כי ביידן יכל לנצח רק אם 2 תנאים סטטיסטיים התקיימו.

  1. 130% מהמצביעים הדמוקרטים הרשומים הצביעו לו
  2. ורק 70% מהמצביעים הרפובליקנים הרשומים הצביעו לטראמפ. 

הקהל השמיע אנחת הלם כשהממצאים הוצגו.

מומחה נוסף היה אנליסט כלכלי שבעדות ארוכה ומפותלת בה סקר את הדמוגרפיה של מדינת אריזונה ומספר אנומליות בלתי מוסברות בדפוסי ההצבעה של התושבים, טען כי המרמה במדינה זו קיימת למעשה משנת 2008 במימדים הולכים וגוברים. הוא הדגים כיצד שחזר את הנתונים שהפיק האלגוריתם של מערכות ההצבעה דומיניון בדיוק של 97%, באמצעות מניפולציה של הצנזוס המדינתי ובאמצעות יצירת מספר קטגוריות מצביעים, והודיע כי "אם הייתי מנכ"ל בחברה כלכלית, לא יכולתי לחתום על תוצאות אלה כתוצאות אמת, שכן הייתי מסתכן בזמן מאסר ובאובדן כספי. הייתי מעדיף להתפטר מלאשר תוצאות אלו". כשג'וליאני שאל אותו, "האם אתה סבור שהתוצאות שגויות? הוא השיב; "אחותי שאלה אותי הבוקר, כמה אתה בטוח?, בהנחה שהמידע שקיבלתי ממדינת אריזונה מדויק, אני מוכן להמר בחיי על כל נתון שהצגתי".

עדי ראייה

עדי הראייה הרבים שזומנו להעיד בפני חברי הסנאט דיברו על חדרים נפרדים לספירת קולות ואיסור כניסה לחדרים אלה (איסור מפורש), הגעת פתקים סיטונאית, ושולחנות עמוסי ערימות פתקים שהמשיכו להגיע לאחר ה-3 בנובמבר ושאסור היה למעשה לבקר ולבחון את אופן ספירתם אלא ממרחק רב או שפשוט נעשו בחדרים נפרדים.

"הרבה אנשים שספרו את הקולות היו בטוחים שזהו הם סיימו. ואז ביום רביעי, וביום חמישי, ולאחר מכן ביום שישי המשיכו להגיע עוד ועוד קולות בדואר, ואז לכל השבוע הבא. שאלתי אינכם יודעים כמה נותר?", אמרה משגיחה בעלת תואר בלוגיסטיקה ששהתה בקלפי באזור העיר פיניקס.

עדה אחרת דיברה על "אלפי פתקים עם חתימות שכלל לא דמו לחתימות הבוחר, ושהיו בלתי מובנים, מעין קשקשוים על פתקי ההצבעה", אשר היו נסרקים בו זמנים על ידי חמש מכונות במשך שעות על גבי שעות.

כשעל המסך צצה הכתובת הצהובה והמהבהבת - 'בטיחות נמוכה', נאמר לה על ידי מנהלת המקום "לא לדאוג זו תוכנה חדשה".

עדה אחרת סיפרה על כך שפעם אחר פעם במשך יום שלם, המכונות נאלצו לעבור 'ריסטרט' כל כמה שעות.

אך רגע השיא נרשם כשהאולם נמלא תכונה כשנשיא ארה"ב בכבודו ובעצמו קטע את האחת העדות ועלה לדבר בשידור חי.

"אני צופה בשימוע והדברים מרתקים, אתם אנשים אמיצים. יש לנו 74 מיליון קולות. 11 מיליון יותר מ-2016. רצינו 68 מיליון, וקיבלנו 74. ולא ניצחנו. אך אני יודע שניצחנו באריזונה, במישיגן, בג'ורג'יה, בפנסילבניה, ובוויסקונסין".

"הם שיחקו משחקים שלא ראינו כמותם. זו פעם ראשונה שרפובליקנים לוחמים חזרה. בחירות 2020 הם הונאה, והעולם כולו צופה וצוחק. הם יודעים מי ניצח, וניצחנו בהרבה".

משגיחים נזרקו מבניינים או שמו אותם רחוק, אנשים שהגיעו להצביע גילו שכבר הצביעו, אזרחית ותיקה ופטריוטית אף שבה לביתה בדמעות...

זה מעיד על היהרות של הדמוקרטים ושל אחרים בגניבת הבחירות, כי זה מה שהם מנסים לעשות".

"אנשים אומרים לי, 'קח את הדרך הקלה, תתמקד ב2024', אני אומר לא. אני צריך להתמקד על מה שקרה לפני שבועיים. זו ההונאה הגדולה ביותר שנעשתה במדינתנו".

עברנו את חקירת רוסיה המזויפת, את ההדחה המזויפת... אנו ננצח. אנו לא מוותרים. מעולם לא היה דבר כזה... אנחנו רק 9000 קולות מאחור, זה שבריר, זה חצי יום של בדיקה.

אני רוצה להודות. רבים מסתכלים ורואים בערוץ OAN שהרייטינג שלהם קופץ לגג, כי הם אומרים את האמת.

העולם צופה, והאומה צופה, והנציגים הללו הופכים לאגדות, המדינה מעריכה את זה, ויש לנו יותר משיש להם, אני מייצג את כולם וזו הונאה, וחייבים לרדת לשורש העניין, אני רוצה להודות לרודי ולצוותו, שיש להם את האומץ, זה הדבר הכי חשוב שעשית רודי.

אני רוצה להודות לנציגים ולעדים שהראו אומץ ואהבת ארצם".

לאחר שהנשיא הוסר מהרפקול - ג'וליאני אמר, "אני מצטער על ההפרעה"

התקשורת הדמוקרטית ניסתה להתעלם מהערב ההיסטורי והנרטיב שלה עבר מ"אין לכם ראיות", ל"אתם מערערים אחרי הדמוקרטיה".

התקשורת הישראלית ברובה אף היא התקשתה לנתח את הדברים או שפשוט התעלמה מהם.

באופן אירוני, השימוע התקיים בדיוק במקביל לאישור הבחירות בידי מושל אריזונה הרפובליקני, עתה יש לראות האם המחוקקים במדינה המערבית יאזרו את האומץ כמחוקקי פנסילבניה ויקחו את החוקה לידיהם הישרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE