הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת ענק בלוס אנג'לס: התחזו לנציגי חברת החשמל וגנבו מאות אלפי דולר מבעלי הנכסים
לפחות 430 תושבי דרום קליפורניה נפלו קורבן לתרמית, במהלכה אדם מתקשר ומאיים לנתק את הבית או עסק מחשמל אם בעליו לא ישלם את ה"חוב" שלו באופן מיידי. נציגת חברת החשמל: "זה מקומם ביותר, בייחוד בתקופה כזו. חשוב לזכור כי ניתוקים לא קורים בימינו, וכאשר הם כן קורים זה תהליך ממושך"

מאות לקוחות Southern California Edison - חברת החשמל הגדולה בדרום קליפורניה - נפלו קורבן להונאת ענק ושילמו אלפי דולרים לעבריינים שהתחזו לנציגי החברה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לא ברור אם מדובר באדם אחד או במספר חשודים שעומדים מאחורי ההונאה, אולם עד כה יותר מ-430 לקוחות החברה נפלו קורבן. בסך הכל נגנב סכום העולה על 300 אלף דולר.

ג'יל אנדרסון, בכירה ב-SCE, הסבירה שההונאה מתחילה עם שיחת טלפון פשוטה, בה ללקוח נאמר שביתו ינותק מהחשמל בעקבות חוב גדול. מבצעי ההונאה דורשים לקבל את התשלום בדרכים שאינן שגרתיות, בייחוד לא לחברה גדולה, כמו באמצעות כרטיסי אשראי נטענים. עוד הסבירה אנדרסון כי לא מתקיים מפגש פיזי, והלקוחות מתבקשים להקריא את המספר שמופיע על גבי הכרטיס.

ברגע שזה קורה, כל הכסף מהכרטיס מועבר למספר חשבונות בנק אחרים, ובכך פוחת הסיכוי למצוא את העומד מאחורי ההונאה. עוד חשפה אנדרסון כי מרבית הלקוחות שנופלים קורבן משתייכים לאחת משלוש קבוצות: קשישים, בעלי עסקים קטנים (שבהם חשבון החשמל אמור להיות גדול יותר) ולקוחות שאנגלית אינה שפת האם שלהם.

אנדרסון אף הסבירה שחברת החשמל חשה תסכול רב מההונאה, בעיקר כי SCE מעולם לא התקשרה ללקוחות כדי לאיים לנתק אותם מהחשמל, וכרטיסי אשראי נטענים מעולם לא נחשבו לאמצעי תשלום מקובל. אם לא די בכך, משבר הקורונה הביא להפסקת הניתוקים עד אפריל 2021.

"זה מקומם ביותר לשמוע שהלקוחות שלנו נופלים קורבן למעשי ההונאה. בלתי נתפס שככה מנצלים אנשים, בייחוד במהלך משבר עולמי כאשר אנשים מתקשים לסיים את החודש", אמרה אנדרסון.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

SCE מספקת חשמל לכ-15 מיליון בתים ברחבי דרום ומרכז קליפורניה, אך נראה שההונאה מתבצעת בעיקר מדרום ללוס אנג'לס, באזור המחוזות אורנג' וריברסייד.

בעקבות מאות הפניות על אנשים שנפלו קורבן להונאה, בחברה פרסמו רשימה של הערים שבהן הלקוחות דיווחו על קבלת שיחת טלפון מחשידה. בראש הרשימה מופיעה פונטנה, אחריה לונג ביץ', המט, אונטריו, ארוויין, סנטה אנה, סן ברנרדינו, הנטינגטון ביץ', מורנו ואלי ו-וויטייר. חברת החשמל משתפת פעולה עם רשויות החוק המקומיות, שמנסות לחסום את מספרי הטלפון שמהם מבוצעות השיחות, אך בפועל זה לא מונע מהם להשיג מספר טלפון חדש ולהמשיך בהונאה.

גורדון ברוני בן ה-68, תושב העיר רנצ'ו קוקמונגה, נפל קורבן לעוקץ בשבוע שעבר. הוא סיפר שקיבל טלפון ביום שני, בו אדם שטען שהוא מחברת החשמל אמר לו שהוא התעלם ממכתבים שנשלחו אליו. הוסבר לו כי יש צורך בהתקנת מונה חשמל חדש, ועליו לשלם מקדמה בסך 500 דולר שתוחזר אליו בתוך כחודש. אם לא יעשה זאת, טען המתקשר, ביתו של ברוני ינותק מהחשמל.

כאשר שיחזר את השיחה, ברוני אמר: "ידעתי שאני משלם את החשבון איך שהוא מגיע, כך שמשהו לא הסתדר לי. אבל נאמר לי שהבית ינותק בתוך שעתיים, וזה הלחיץ אותי. אם היה לי יותר זמן, אני חושב שהייתי עולה על זה שמדובר בתרמית", הוא סיפר.

ברוני נסע לתחנת הדלק המקומית, רכש כרטיס דביט נטען והעביר את הפרטים הנדרשים למבצע ההונאה: "אחרי זה התקשרתי לאדיסון כדי לוודא שהעניין סודר, והם אמרו לי שזו הונאה. התקשרתי למשטרה, והם ניסו להתקשר ל'נציג של החברה', שכמובן לא ענה. אני לא מאמין שהם עושים את זה, הלוואי שהייתה דרך למצוא אותם".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"אף פעם לא נתקשר כדי להגיד לכם שאנחנו מנתקים אתכם מהחשמל", מסבירה אנדרסון, "זה בכלל לא קורה עכשיו, וגם כאשר זה כן קרה, זה היה בתהליך. פונים אל הלקוח בכתב מספר פעמים, לא מנתקים ככה סתם פתאום".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE