הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה לבעלי העסקים, מכה לממתינים לשליחת הצ'ק הבא: חקיקת החירום הוצגה בקונגרס
מאות מיליוני תושבי ארצות הברית יתאכזבו לשמוע שגל תשלומים נוסף לא נכלל בחקיקת החירום הבאה, שתתוקצב ביותר מ-900 מיליארד דולר. לעומת זאת, כשליש מהסכום יוענק לעסקים קטנים באמצעות מגוון תוכניות החירום. הצעת החוק הוצגה ע"י חברי קונגרס משתי המפלגות, אך לא ברור אם תאושר

חברי קונגרס משתי המפלגות הציגו מוקדם יותר היום (שלישי) חקיקת חירום חדשה בגובה 908 מיליארד דולר, וזאת לאחר חודשים ארוכים שבהם הרפובליקנים ודמוקרטים אינם מצליחים לגשר על הפערים. על אף שהחקיקה כוללת מיליארדים לרשויות המקומיות, מה שבולט הוא היעדרו של גל תשלומים ישירים נוסף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

למעשה, מדובר בחקיקה שתתקצב את תוכניות החירום השונות במשך ארבעה חודשים - ככל הנראה מתוך ההבנה שהנשיא הנבחר ביידן ינסה לאשר הצעת חוק רחבה יותר במהלך השבועות הראשונים שלו בבית הלבן.

כך למשל, כשליש מהסכום - 288 מיליארד דולר - יוענק לעסקים קטנים (למשל, באמצעות התוכנית להגנה על השכר, Paycheck Protection Program). בנוסף, החקיקה תתקצב את הרשויות המקומיות (ברמת המדינה, המחוז והעיר) ב-160 מיליארד דולר. מערך הפצת החיסון ובדיקות הקורונה יתוקצב ב-16 מיליארד דולר, ומשרדי החינוך השונים יזכו ל-82 מיליארד דולר.

סכום של 45 מיליארד דולר יוקצה למערך התחבורה, לרבות 17 מיליארד דולר לחברות התעופה בארצות הברית. כ-135 מיליארד דולר יועבר לטובת תוכניות אחרות, למשל סיוע בתשלום שכר דירה, טיפול לילדים והתקנת אינטרנט בבתים של תלמידים.

לשכות האבטלה במדינות השונות יתוקצבו ב-180 מיליארד דולר, וזאת במטרה לאפשר לשלם הטבה בסך 300 דולר בשבוע (תוספת לדמי האבטלה) עד חודש מרץ.

כאמור, בחקיקה הזו לא נכלל גל תשלומים ישירים נוסף.

 

הצגת חקיקת החירום, הבוקר בסנאט (צילום: רויטרס)

 

בניגוד להצעת החוק הקודמות, נראה שחקיקת החירום הנוכחית עשויה לזכות בתמיכה רחבה, שכן היא אינה כוללת סעיף אחד שעליו הדמוקרטים התעקשו (החזרת הטבת האבטלה ל-600 דולר בשבוע) וכן כוללת סעיף אחד שעליו הרפובליקנים התעקשו (הגנה משפטית עבור בתי עסק, בשל החשש שעובדים רבים יתבעו את המעסיקים במידה שיידרשו לשוב למקומות העבודה שאינם בטוחים).

כאמור, את הצעת החוק הציגו חברי שני בתי הקונגרס משתי המפלגות, ביניהם הסנאטורים הדמוקרטיים ג'ין שאהין ומגי האסן (ניו המפשייר), ג'ו מנצ'ין (ווסט וירג'יניה) ומארק וורנר (וירג'יניה); הרפובליקניים ביל קסידי (לואיזיאנה), מיט רומני (יוטה), ליסה מרקאוסקי (אלסקה) וסוזן קולינס (מיין); ואנגוס קינג (עצמאי, מיין).

"אנחנו נאבקים בקורונה בצורה קשה ביותר, ולכן אנחנו מכירים בכך שאין שום תירוץ לכך שנעזוב את וושינגטון מבלי שנסכם על מתווה של חקיקת החירום", הסביר מנצ'ין והוסיף, "זה לא הזמן למשחקים פוליטיים". הסנאטורית קולינס חזרה על דבריו של מנצ'ין ואמרה: "חיוני ביותר שנאשר את הצעת החוק בהצבעה מהר ככל הניתן".

 

הנושא עובר לראשי הקונגרס, מקונל ופלוסי (צילום: Getty Images)

 

על אף הצגת הצעת החוק, לא ברור אם בכוונת ראשי הקונגרס - ננסי פלוסי בבית הנבחרים ומיץ' מקונל בסנאט - לאפשר הצבעה על הסוגייה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE