הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"היום הגרוע ביותר מתחילת המשבר, ומחר יהיה עוד יותר רע": נשברו שיאי תחלואה ואשפוזים בלוס אנג'לס
מנהלת מחלקת בריאות הציבור לא ניסתה להסתיר את המצב העגום שבו נמצא מחוז לוס אנג'לס. "מחר יהיה גרוע יותר, ואחריו עוד יותר, מכיוון שמספר הנשאים, מספר המאושפזים ומספר מקרי המוות רק הולך ועולה", היא אמרה. האם המושל בדרך להורות על עוצר ברחבי המדינה?

שיא תחלואה יומי חדש נקבע היום (שלישי) במחוז לוס אנג'לס, בפעם השנייה בתוך שמונה ימים, ורשויות הבריאות המקומיות חוששות שזו רק ההתחלה של התפרצות נוספת במהלך חגי דצמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת בדיקת קורונה בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

7,593 נשאים חדשים אובחנו ביממה האחרונה, כך על פי נתוני מחלקת בריאות הציבור במחוז. בפועל, הנתון גבוה עוד יותר, שכן הוא אינו מתייחס למספר הנשאים שאובחנו בלונג ביץ' ופסדינה - שתי ערים הנמצאות במחוז, אך מחזיקות במחלקות בריאות נפרדות.

כאמור, רק בשבוע שעבר נקבע שיא תחלואה חדש במחוז, כאשר כ-6,200 נשאים חדשים אובחנו ביום שני, ה-23 בנובמבר. מתחילת המשבר אובחנו 408,396 נשאי נגיף הקורונה בלוס אנג'לס - יותר מכל מחוז אחר (וכ-100 אלף יותר מהמחוז במקום השני, קוק). עוד עולה מנתוני מחלקת הבריאות כי 46 בני אדם מתו ביממה האחרונה, ובכך מניין הקורבנות עלה ל-7,700.

 

 

בין אם מדובר בהמשך של הגל השני, או שמא בגל השלישי של התפרצות הקורונה, אין ספק כי הנתונים מראים שהמשבר עדיין רחוק מסיומו. מחלקת הבריאות מקווה שכניסתן לתוקף של המגבלות החדשות אתמול תסייע, אך לפי ההערכות יידרשו לפחות שבועיים עד שהשפעת סגירת העסקים תורגש בנתוני התחלואה.

יתכן שעוד לפני זה, מושל קליפורניה גאווין ניוסאם יטיל מגבלות נוספות ומחמירות עוד יותר, למשל הנחיית "הישארו בבית גורפת" כפי שרמז אמש. ניוסאם הסביר שהחשש הגדול ביותר הוא בנוגע לתפוסת המיטות ביחידות לטיפול נמרץ, שעלתה בשבועיים האחרונים ב-67%. אם מגמה זו אכן תימשך, עד אמצע החודש המדינה תגיע לתפוסה של 112% בטיפול נמרץ.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ד"ר מארק גאלי, מזכיר הבריאות של קליפורניה, הסביר כי שיעור המאושפזים בטיפול נמרץ מדאיג ביותר על אף שהוא משתנה ממחוז למחוז: "בשורה התחתונה, תפוסת המיטות בטיפול נמרץ היא הגורם שיכריע אם יוכרזו מגבלות חדשות ומחמירות יותר", הוא הסביר, "כאשר מספר המיטות הפנויות הולך ואוזל, לפעמים עוד לפני זה, אנחנו רואים שזה מתורגם לבעיות נוספות. למשל, כדי להגביר את הקיבולת של היחידה, מוסיפים מיטות במקומות שבדרך כלל אין. זה גורם לירידה באיכות הטיפול, וזו תוצאה שאנחנו לא רוצים לראות".

ד"ר גאלי אף הסביר כי בשונה למספר הנשאים שמאובחנים בכל יום, הזינוק בחולים שמאושפזים בבתי החולים מורגש רק כעבור כמה שבועות. לכן, נשקלת האפשרות להטיל את המגבלות כבר היום, לפני שמערכת הבריאות תגיע לקריסה. "להערכתי, עד אמצע החודש אנחנו כבר נתקרב לנקודת האל חזור, ולכן אנחנו רוצים לפעול כמה שיותר כדי להוריד את התחלואה, ואז נוכל להתמודד עם הנעשה בבתי החולים", הסביר מזכיר הבריאות.

במחוז לוס אנג'לס דווח כי ביממה האחרונה היו 2,316 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. מעבר לכך שכרבע (24%) מהמאושפזים נמצאים בטיפול נמרץ, מדובר בכמות שיא של אשפוזים - אפילו יותר מ-2,232 שנרשמו במהלך יולי.

 

 

"אין לי ספק שעד כה במשבר, היום הוא היום הגרוע ביותר של מחוז לוס אנג'לס", מסרה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור, "עם זאת, אני סבורה שזה לא יישאר היום הגרוע ביותר במחוז. מחר יהיה גרוע יותר, ואחריו עוד יותר, מכיוון שמספר הנשאים, מספר המאושפזים ומספר מקרי המוות רק הולך ועולה".

 

ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

עוד אמרה ד"ר פרר: "כל תושב וכל בעל עסק צריך לפעול באופן מיידי כדי שנוכל לטפל בהתפרצות הנוכחית. זה לא הזמן לזלזל בהנחיות או לדון בסוגיית המסכות. כל אחד צריך לאמץ את השיטות הללו ולהשתמש בכל הכלים הקיימים כדי לעצור את ההתפרצות ולהציל חיים".

ד"ר פרר אף הוסיפה כי שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע בשבוע האחרון עלה ל-12%, לאחר שבשבוע שעבר עמד על 7%.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE