הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדר כושר או ספורט מקורה בתקופת הקורונה: כשהחורף בפתח עד כמה זה בטוח להתאמן בחלל סגור?
בוא החורף בשנת 2020 מביא עמו סוגיות ודילמות חדשות לתקופה הסוערת בתחום הבריאות אשר מאופיינת בהגבלות רבות והנחיות ברורות כאשר מגפת הקורונה מלווה אותנו ברקע. שאלות ותשובות מפי מומחים

הטמפרטורות כבר החלו לצנוח באוקטובר והולך להיות יותר מאתגר להתאמן או לשחק בחוץ ככל שחולף הזמן, מה אנחנו צריכים לדעת לגבי מעבר לחלל סגור, בזמנים מאתגרים אלו כאשר הממשלה מחילה הגבלות רבות ומומחי הרפואה ממליצים על הנחיות שמשנים את הדרך בה אנחנו מתנהלים השנה מיטב המומחים עונים על שאלות בנושא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Your first ever gym workout

 

 

מרחק של שני מטר בין אדם לאדם אינו תמיד מספיק כדי למנוע הדבקה בנגיף הקורונה. "אנשים שנמצאים במרחק פיזי קרוב (עד שני מטר) לאדם שנושא את הנגיף או שיש להם מגע ישיר איתו מצויים בסיכון גדול יותר להדבקה", נכתב בהנחיות החדשות של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שפורסמו באוקטובר.

בהצהרה לעיתונות שנשלחה ביום שני אחר הצהריים בדואר אלקטרוני וצורפה להנחיות המעודכנות, אמרו במרכז לבקרה כי ההנחיות שלהם להתגוננות מפני הדבקה "נותרו בעינן". "המרכז לבקרה מוסיף להאמין, על בסיס המדע המעודכן, שהסיכוי של אנשים להידבק גדל ככל שהם שוהים יותר זמן ובקרבה גדולה יותר לאדם אחר שהוא נשא של נגיף הקורונה", נכתב.

לצד כל אלה, המרכז לבקרה הודה לראשונה אי פעם שאפשר להידבק בנגיף הקורונה מאדם אחר גם אם שומרים על מרחק של 2 מטרים ואפילו יותר מכך - עובדה שהוא נמנע מלהתייחס אליה עד החודש שעבר. "ישנן ראיות לכך שבתנאים מסויימים אנשים עם הנגיף הדביקו אחרים שנמצאו במרחק של יותר מ-2 מטרים מהם", נמסר מה מרכז לבקרה. 

ההודאה הזאת של המרכז לבקרה בכך שהנגיף יכול לנוע ולהישאר באוויר ברסיסים זעירים (אירוסולים), ולא רק בטיפות גדולות יותר שנעות לעבר הקרקע לאחר שהן נפלטות, היא עניין שמומחים ומדענים רבים הביעו חששות לגביו בתקופה האחרונה. בחודש שעבר פרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן - אחד מגופי המחקר הרפואי המכובדים והמקצועיים ביותר בעולם – מסמך עמדה מעודכן שבו נראה כי שינה את עמדתו לגבי האפשרות של הדבקה בנגיף מן האוויר. אלא שהמידע הוסר מאתר שלהם בנסיבות לא ברורות והארגון מסר בהודעה מגומגמת לאחר מכן כי המסמך "פורסם בשגגה".

 

תחשוב פעמיים לגבי אימון בסטודיו בתקופת קורונה

 

שיחקתי טניס בחוץ ואני רוצה לשחק בפנים עכשיו שהחורף מגיע. עד כמה בטוח להתאמן, להתאמן ולשחק ספורט החלל סגור? או באוהל חיצוני ליד חדר כושר או מתקן ספורט?

בתקופת המגיפה, הרבה יותר מסוכן לעסוק בפעילויות מסוג זה בתוך חלל סגור- על פי הנחיות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. אבל כאשר טמפרטורות החורף יורדות יותר ויותר, פעילות גופנית או משחקי ספורט בחוץ לא בהכרח יכולות להיות אפשריות עבור כולם.

בעוד שכמה מכוני כושר ומתקני ספורט מקורה מיישמים תוכניות בטיחות כנגד נגיף הקורונה הכוללות מערכות סינון אוויר משודרגות וניקוי קפדני, המומחים אומרים שזה לא מספיק כדי לשמור עליך בטוח מפני הדבקות.

אתה עדיין צריך לשמור על ריחוק חברתי ושימוש במסכה בעת התקהלות בתוך בחלל סגור, אומר ד"ר תומאס צאי, פרופסור בבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד.

פעילות גופנית מקורה הביאה בחודשים האחרונים לעלייה בגל של הידבקויות.

בהמילטון, אונטריו, יותר מ-60 מקרי נגיף הקורונה החיוביים נקשרו למכון ספינינג אחד בחודש שעבר. במסצ'וסטס, המושל היה צריך לסגור את מגרשי ההחלקה על הקרח באוקטובר,  לאחר שלפחות 30 אשכולות התפתחיות של נגיף הקורונה היו קשורים להוקי קרח לנוער. הוא פתח מחדש החודש לאחר שבועיים של סגר.

אבל לא כל הפעילויות הפנימיות נושאות את אותה רמת סיכון, אומר צאי, וצריך להבין כי הסיכון אינו עניין פשוט של סימון תווית כללית של פעילות. זה תלוי בגורמים רבים ושונים, כולל המכון, הקהילה שלך והבריאות שלך.

מכון ספורט יכול לעשות הרבה כדי להפחית את הסיכון של הדבקה, אומר ד"ר ויליאם שפנר, פרופסור למחלות זיהומיות באוניברסיטת ונדרבילט. הוא מציין כי מסכות לא נלבשו במהלך פעילות גופנית ברוב ההדבקות הקשורות לפעילות מקורה, כולל התפרצות.

"אם אתה נכנס למקום ורואה אנשים לא עושים שימוש במסכות", אומר שפנר. "תסתובב ותצא החוצה".

 

נסה להקפיד על ריחוק ככל הניתן משאר המתאמנים או הנוכחים בחלל שבו אתה נמצא

 

המכונים חייבים להיות קפדניים לגבי אכיפת שימוש במסכות וריחוק חברתי בכל עת, גם במהלך פעילות גופנית. הצוות צריך לחטא באופן קבוע משטחים בעלי מגע  תכוף ולערוך בדיקות קורונה על לקוחות ועובדים.

פקטור חיוני של חלל סגור הוא זרימת אוויר, אומר ריצ'רד  קורסי, מומחה לאיכות האוויר ודיקן הנדסה באוניברסיטת פורטלנד. אוויר חיצוני חייב להיות מוחלף לעתים קרובות ובכמות מספקת. מערכות סינון אוויר עוזרות אם משתמשים במסננים הנכונים והם מוחלפים כראוי, אבל שום דבר לא מתקרב לפעילות ספורטיבית  בחוץ, שם טיפות נגיף הקורונה מתפזרות מהר יותר באוויר.

למרבה הצער, אין דרכים בטוחות לקבוע אם אתה בחלל מאוורר היטב, קורסי אומר, מלבד לשאול חבר צוות במתקן ולסמוך על המילה של איש הצוות בנושא. אפילו אם אוהל הוקם בחוץ כדי להתאמן בו, ברגע שכל הפתחים סגורים, הוא סה"כ רק עוד חדר עם קירות ותקרה שלא מציעה אוורור משמעותי יותר מאשר פעילות גופנית בתוך מבנה, הוא אומר.

חללים פנימיים גדולים -  כגון אולם התעמלות גדול או מגרשי טניס מקורים עם תקרה - כאשר רק מעטים משחקים רחוק זה מזה, מסוכנים פחות, אומר צאי. אבל כדורסל והוקי, באותו סוג של סביבה, עם שחקנים כל כך קרובים זה לזה זה הרבה יותר מסוכן.

אתה צריך גם לשקול מי עוד הוא במבנה. אם שיעור ההידבקות המקומי בקהילה שלך הוא גבוה, זה גורם סיכון רציני, אומר צאי, כי יש יותר סיכוי שתיתקל בווירוס. כדי לגלות עד כמה מסוכן להיות בבית בקהילה שלך, ג'ורג'יה טק שומרת על מפה אינטראקטיבית מתעדכנת תמידית שמעריכה את הסיכון שלך בהתבסס על מיקום וגודל ההתקהלות.

תחשוב על הסיכון האישי שלך לפני שאתה מחליט להתאמן בתוך מבנה סגור, אומר שפנר. כולם רגישים להידבקות, אבל זה הרבה יותר סביר שישפיע על קשישים באופן מוגבר. לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן דווח כי 8 מתוך 10 מקרי מוות הקשורים לנגיף הקורונה שדווחו בארה"ב היו בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה. אבל אתה יכול להיות בכל גיל ולהיות בסיכון גבוה להיות מאושפז אם יש לך בעיות בריאותיות חמורות כגון סוכרת או חיסונים. אם אתה נמצא בקבוצה פגיעה, ייתכן שלא תרצה לשים את עצמך במצב של סיכון גבוה יותר.

 

Racquetball: Waselenchuk now a 3-time Lewis champ

כן גם לגבי משחקי כדור ואפילו יותר- המנעו ממרחק קרוב, ונסו לקצר את זמן הפעילות והשהייה במקום

 

כמה שיותר רחוק אתה מאנשים אחרים בעת ביצוע פעילויות בתוך מבנה סגור הוא קריטי, מומחים אומרים.

פעילות גופנית ללא ריחוק חברתי היא מסוכנת במיוחד כאשר מדובר בהזעה ונשימה כבדה מסבירה גם פרופסור ליסה לי, פרופסור למדעי בריאות האוכלוסייה בווירג'יניה טק. זה יותר וירוס שנישא באוויר שמגיע רחוק יותר.

"ככל שננשף אוויר חזק יותר, כך גדל הסיכון".

מסיבה זו, אנחנו צריכים ללכת הרבה מעבר למרחק של 2 מטר ולשמור מסכות גם במהלך פעילות גופנית, מוסיף שפנר, ואל תשכחו לשטוף ידיים. למרות שרוב הסיכויים קלושים לגבי זה, לגעת בציוד או להרים כדור יכול להעביר את הווירוס.

ישנן דרכים לקחת את העניינים בידיים שלך ולהפחית את הסיכון להדבקה. פעילות גופנית בבית או בחוץ, ואם אתם הולכים לחדר כושר או למגרש מקורה, בלו שם פחות זמן בפעילות גופנית. אתה יכול להקטין את הסיכון שלך על ידי הפחתת זמן חשיפה, אומר ד"ר טוד אלרין מנהל מחלות זיהומיות במסצ'וסטס.

בתקופה שבה מקרי קורונה עולים ברחבי העולם, המומחים אומרים שעדיף להימנע ממשחק או פעילות גופנית במתקן מקורה לעת עתה.

"אתה באמת צריך לשאול את עצמך באופן לגיטימי האם זה משהו כל כך חשוב לי שאני צריך לעשות את זה", מסכם שפנר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE