הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התסריט שממנו חששו בארה"ב: מספר המאושפזים מתקרב ל-100 אלף וצפוי להמשיך לעלות
בתי החולים ברחבי ארצות הברית, לרבות בקליפורניה וניו יורק, מדווחים על עמוס גדול בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים. "אני חושש שארה"ב כולה תגיע למצב שבו הייתה ניו יורק בתחילת המשבר", סיפר רופא מקומי

רשויות הבריאות ברחבי ארצות הברית חוששות מקריסת בתי החולים, וזאת על רקע העלייה הקבועה שנרשמת בשבועות האחרונים במספר המאושפזים מחוף לחוף. נכון להיום (רביעי), הנתון מתקרב ל-100 אלף בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי "The Covid Project" - ארגון שמקבל את נתוניו ממחלקות הבריאות השונות - 98,691 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים כיום. לשם השוואה, לפני שבועיים בדיוק עמד מספר המאושפזים על כ-79 אלף, ולפני חודש הנתון היו "רק" כ-52 אלף מאושפזים.

בעקבות כך, רופאים רבים טוענים שלא יופתעו אם ארצות הברית תכפיל את כמות החולים המאושפזים: "אנחנו מתקרבים לנקודה קריטית ביותר במאבק בנגיף", מסביר ד"ר רוברט גלאטר, רופא בחדר מיון באחד מבתי החולים הגדולים בניו יורק, "לא אופתע אם בחודש הבא נגיע למצב שבו יש 200 אלף חולי קורונה מאושפזים. הקצב שבו הנתון עולה הוא פשוט מסחרר".

עוד הוסיף ד"ר גלאטר כי העומס בבתי החולים משפיע על כלל המאושפזים, לא רק אלו שחלו בנגיף. בפועל, בתי חולים רבים נאלצים לדחות ניתוחים שאינם דחופים: "זה מתקרב למצב שבו בתי החולים פשוט לא יהיו מסוגלים להתמודד עם העומס. הם לא יוכלו לספק טיפול רפואי בסיסי למי שיזדקק לכך".

 

"העומס בבתי החולים הוא הסיוט הגדול ביותר שלנו": מושל ניו יורק, אנדרו קואומו (צילום: לשכת המושל)

 

"בתי החולים נמצאים בעדיפות עליונה", מסר השבוע מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, שהוסיף שמספר המאושפזים במדינתו חזר לרמות הגבוהות שנרשמו בראשית המשבר: "העומס שם הוא הסיוט הגדול ביותר שלנו", הוא אמר.

"אני מקווה שזה לא יקרה, אך אני חושש שבתי החולים בארה"ב כולה יעברו את החוויה שעברה על בתי החולים בתחילת המשבר", הזהיר ד"ר גלאטר, "בני אדם הם המשאב היקר ביותר שלנו. הם יכתיבו אם נצליח או ניכשל כאומה".

ד"ר גלאטר הוא אומנם רופא מניו יורק, אולם העומס בבתי החולים מורגש בכל מדינות ארצות הברית. כך למשל, בלוס אנג'לס דווח היום שישנם 2,439 חולים מאושפזים בבתי החולים – יותר מכל יום אחר מתחילת המגיפה. כרבע מן המאושפזים נמצאים בטיפול נמרץ בשל מצבם.

בקליפורניה כולה המצב רע עוד יותר, ורק שלשום המושל ניוסאם אמר שקיים חשש גדול בנוגע לתפוסת המיטות ביחידות לטיפול נמרץ, שעלתה בשבועיים האחרונים ב-67%. אם מגמה זו אכן תימשך, עד אמצע החודש המדינה תגיע לתפוסה של 112% בטיפול נמרץ.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

באופן מעניין ביותר, בזמן שמספר המאושפזים ניפץ את השיאים שנקבעו בראשית המגיפה ובקיץ, דווקא מספר הקורבנות במהלך חודש נובמבר - 36,918 - היה נמוך יותר בהשוואה לאפריל ומאי. רופאים רבים מסבירים את התופעה בכך שאופן הטיפול בחולי קורונה השתפר, אך גם בכך שיותר ויותר צעירים נדבקים בנגיף, והסיכויים שלהם למות ממנו נמוכים בהשוואה לאוכלוסייה המבוגרת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE