הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
11 שנות מצוד לא הובילו למעצרו: 'שודד הבנקים הענק' שוב מטיל אימה בארה"ב
לאחר קרוב לשנתיים שבהן עצר את פעילותו הפלילית, החשוד חידש את מעשי השוד בחודש שעבר. גובהו כ-2.04 מ', ועל כן הוא זכה לכינוי "too tall bandit". דוברת ה-FBI: "הוא מאוד אגרסיבי, יש לו מסכה על הפנים ובחלק מהמקרים הוא גם שם משקפי שמש כדי להסתיר את העיניים שלו"

רשויות החוק בארצות הברית חידשו את החיפושים אחר שודד בנקים סדרתי המכונה "שודד הבנקים הענק" ("too tall bandit"), וזאת על רקע שני מעשי שוד בחודש שעבר שבהם הוא ככל הנראה מעורב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: FBI)

 

ב-FBI מחפשים אחר השודד מאז 2009, והם סבורים שהוא עומד מאחורי לפחות 16 מעשי שוד של בנקים ובתי מרקחת ב-11 השנים האחרונות. הוא פעל במספר מדינות, ביניהן דרום קרוליינה, צפון קרוליינה וטנסי, אך בשנתיים האחרונות הוא לקח הפסקה מפעילותו הפלילית.

הוא זכה לכינוי "שודד הבנקים הענק" בשל גובהו - כ-2.04 מ'. משקלו של השודד כ-115 ק"ג, ובמשטרה סבורים שמדובר בגבר לבן בשנות ה-40 לחייו. הוא אף עושה שימוש במסכות האלווין צבעוניות ומפחידות.

"אנחנו מקווים שנקבל טיפ אנונימי או משהו אחר שיוביל לזיהוי שלו, לפני שמישהו ייפגע", הסבירה דוברת משרד ה-FBI בשארלוט, שלי לינץ', "מבחינתנו זה החשש הגדול ביותר: פגיעה בחפים מפשע".

 

(צילום: FBI)

 

כאמור, לאחר הפוגה של שנתיים, בחודש שעבר השודד חזר להטיל אימה על הבנקים באזור. ביום שישי האחרון הוא שדד את בנק United Community בעיירה אטווה (Etowah) שבצפון קרוליינה. בעקבות חידוש פעילותו, ב-FBI החליטו לפרסם תיעוד ממספר מקרי שוד.

"יש משהו מאוד מיוחד בדרך שבה הוא הולך", מסבירה לינץ', "נראה שיש לו צליעה או משהו שמשפיעה על רגל ימין שלו. אנחנו רואים שהוא שודד את הבנקים בדרכים מאוד דומות. הוא נכנס לבנק וניגש ישר לטלרים, תוך כדי שהוא שולף אקדח. הוא דורש מהעובדים לשכב על הרצפה, וברוב המקרים הוא מדלג מעל הדלפק".

 

 

שלושה שבועות לפני שנכנס לבנק באטווה, החשוד שדד בנק בעיר הסמוכה ברוורד: "הוא מאוד אגרסיבי, יש לו מסכה על הפנים ובחלק מהמקרים הוא גם שם משקפי שמש כדי להסתיר את העיניים שלו. אנחנו יודעים שיהיה קשה לזהות מי זה לפי הצילום, אבל אנחנו מקווים שמישהו יכיר אדם בגובה הזה, עם צליעה ועם קול עמוק", מסבירה לינץ'.

לפני שני המקרים האחרונים, מעשה השוד האחרון של החשוד נרשם בתחילת 2019 בעיר פרנקלין, פרבר של נאשוויל. לא ברור מה הוביל את "השודד הגבוה מדי" לצאת להפסקה של שנתיים, אך לינץ' הסבירה שנבדקת האפשרות שהוא נעצר ונידון למאסר בשל פשעים אחרים, מבלי שנחשפה מעורבותו במעשי השוד.

 

(צילום: FBI)

 

"יש לו דפוס פעולה די קבוע", מסבירה לינץ', "הפעם היחידה שהוא לא פעל לפיו היה בדצמבר 2014 כאשר שדד בית מרקחת בטנסי. הוא כנראה לא חיפש מזומנים אז, שכן הוא נכנס למקום ודרש לקבל תרופות מסוימות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE