הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא הנבחר ביידן נערך למאבק בקורונה: "אבקש מכלל התושבים לחבוש מסכות במשך 100 ימים"
ביידן הסביר כי בכוונתו למנות את ד"ר אנתוני פאוצ'י ליועצו הבכיר ול'צוות הקורונה' בממשל החדש. במקביל לחלוקת החיסון באופן שוויוני, הנשיא הנבחר הסביר כי הוא מתכוון לבקש מכלל האמריקאים לחבוש מסכות בשלושת החודשים הראשונים לכהונתו. "לא מדובר בנצח, רק 100 ימים, וזה יעזור לצמצם את התחלואה"

הנשיא הנבחר ביידן חשף היום (חמישי) כי הוא מתכוון לבקש מהציבור הרחב לחבוש מסכות במשך 100 הימים הראשונים לכהונתו, וזאת כדי להוריד את תחלואת הקורונה במהלך החודשים הראשונים של 2021.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא הנבחר ביידן יבקש מהאמריקאים לחבוש מסכות במשך 100 ימים (צילום: AP)

 

דבריו של ביידן נאמרו בראיון שהעניק לרשת CNN ביחד עם סגנית הנשיא המיועדת, קמאלה האריס: "רק מדובר ב-100 ימים של חבישת מסכות, לא לנצח. רק 100 ימים, ואני חושב שזה יעזור לנו לצמצם את כמות הנדבקים בקורונה".

הנשיא הנבחר אף הסביר כי הוא מעוניין שחבישת מסכה תהפוך לחובה במקומות שבהם לממשל הפדרלי יש סמכות להורות על כך, למשל בניינים פדרליים, מטוסים ואוטובוסים.

 

 

כזכור, במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) טוענים שחבישת מסכות מסייעת להפחית את הסיכוי להדביק ולהידבק בקורונה, אך מדינות רבות בארה"ב עדיין מסרבות לחייב את תושביהן לחבוש מסכות מחוץ לבתים. השבוע נשאל מושל פלורידה על הסוגייה, והוא השיב: "אני מתנגד למסכות, נקודה. אני לא חושב שהן פועלות".

בעקבות כך, ניתן לשער כי ההתנגדות של אותן מדינות רק תלך ותגבר לאחר כניסתן של ביידן לבית הלבן.

 

הנשיא הנבחר ביידן וסגניתו המיועדת, קמאלה האריס, מוקדם יותר השבוע (צילום: Getty Images)

 

עוד חשף ביידן כי הוא מתכוון לבקש מד"ר אנתוני פאוצ'י להתמנות ליועצו הבכיר לענייני בריאות, כמו גם שיצטרף ל'צוות הקורונה' שכבר הוקם, וזאת במקביל לכך שימשיך לכהן בתפקיד מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות (שאותו הוא ממלא מאז 1984).

הנשיא הנבחר סיפר שהוא שוחח מוקדם יותר היום עם ד"ר פאוצ'י: "ביקשתי ממנו שישאר בתפקיד שמילא במהלך הקדנציות של כמה נשיאים, אך גם שיהיה היועץ הבריאותי שלי וחלק מכוח המשימה לטיפול בנגיף", אמר ביידן.

ביידן אף הסביר כי הוא מתכוון לטפל בקורונה בשתי דרכים מקבילות: לוודא שהחיסון יעיל, בטוח ומחולק בצורה שוויונית ברחבי ארצות הברית, לצד מגבלות והנחיות שנועדו לצמצם את התחלואה מבלי לפגוע בכלכלה: "אשמח לקבל את החיסון בעצמי ברגע שד"ר פאוצ'י ואחרים אומרים שזה מספיק בטוח. אפילו אעשה זאת בצורה פומבית. אנשים כבר איבדו אמון בחיסון הזה, ולכן זה חשוב להראות שהנשיא וסגנית הנשיא כן מקבלים את החיסון".

בתוך כך, אתמול אמרו שלושה נשיאים לשעבר - ברק אובמה, ג'ורג' וו. בוש וביל קלינטון - שגם הם יסכימו לקבל את החיסון בשידור כדי לעודד אחרים להתחסן.

 

הנשיא הנבחר ביידן (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE