הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יו"ר ארגון המזון העולמי: "2021 תהיה קטסטרופלית"
"כעת אנו מסתכלים פשוטו כמשמעו על שנת 2021 כשנת המשבר ההומניטארית הקשה ביותר מאז תחילת ארגון האומות המאוחדות, ונצטרך לעלות מדרגה", אמר יו"ר הארגון החוזה מיליוני מתים ברעב

ראש תכנית המזון העולמית ערך תחזית קשה לגבי החודשים הבאים ומזהיר מפני משברים הומניטריים "קטסטרופליים" לקראת שנת 2021, תוך שהוא חוזה כי מדובר בשנה הכי גרועה שתהיה במאה זו.

ראש ארגון ה-WFP, דיוויד ביזלי, השמיע אזעקה בישיבת האסיפה הכללית של האו"ם ביום שישי, שהתכנסה לדיון במגיפה ובמאמצים העולמיים להקהות את השפעתה, הוא הזהיר כי כ-270 מיליון בני אדם "צועדים לעבר רעב" וכי, במדינות מסוימות, הרעב "נמצא באופק".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"2021 פשוטו כמשמעו הולכת להיות קטסטרופלית על סמך מה שאנחנו רואים בשלב זה של המשחק", אמר ביסלי והוסיף כי "מכיוון שהוצאנו 19 טריליון דולר [בהפסדים כספיים של הכלכלה העולמית], הכסף הזה אולי לא, וסביר להניח שלא יהיה זמין. לשנת 2021".

"כעת אנו מסתכלים פשוטו כמשמעו על שנת 2021 כשנת המשבר ההומניטארית הקשה ביותר מאז תחילת ארגון האומות המאוחדות, ונצטרך לעלות מדרגה".

בעוד שביזלי אמר כי מדיניות המגיפה ומדיניות נעילת המדינות מביאה את המגמות המטרידות - הוא קבע כי "התרופה עלולה להיות גרועה מהמחלה בגלל אפקט האדווה הכלכלי", הוא ציין כי גם ל"סכסוך מעשה ידי אדם" יש תפקיד, ולמלחמות המתמשכות בסוריה, בתימן ובדרום סודן.

"עלינו לסיים כמה מהמלחמות האלה כדי שנוכל להשיג את יעדי הפיתוח בר-הקיימא שאנו כל כך חפצים בו", אמר, וכינה את הסכסוכים, משבר הבריאות והרעב המתקרב כ"קרחונים מול הטיטאניק".

באוגוסט אמר ראש ארגון ה-WFP כי מספר האנשים העומדים בפני תת-תזונה עשוי לעלות בשיעור של 80 אחוז עד סוף השנה, כשהוא מתריע מפני "רעב במימדי המקרא".

UNICEF חזה בינתיים בחודש מאי כי ב-118 מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, 1.2 מיליון ילדים מתחת לגיל חמש עלולים למות בחצי השנה הראשונה של 2021 ברעב.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE