הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למה כדאי לעשות סקס על הבוקר? למה כדאי להיכנס למיטה - גם כשלא ממש מתחשק ומה קורה לגוף כשלא מקיימים יחסי מין?
כל הסיבות לפתוח השכם בבוקר את העיניים עם סקס. תקופות ממושכות ללא קיום יחסי מין עלולות להשפיע על הגוף, לחיוב ולשלילה. ככל שהזוג יותר זמן בזוגיות, כך עולה גם הסבירות שיגעו וידברו פחות זו עם זה. מדוע זה קורה להם ולמה היעדר מגע עשוי לא רק להוביל לפרידה, אלא גם למחלות ממשיות? הנה כמה מהתופעות שקורות בזמן התנזרות

אנחנו מקיימים יחסי מין משתי סיבות - הנאה והריון, אבל מסתבר שהמגע המיוחד הזה תורם לכם בהרבה יותר משני המובנים האלה. מבריאות הלב ועד למלחמה בכאב – איך בעצם הסקס משפר את הבריאות?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


How Often Should Couples Have Sex? - Med Decisions

 

 

אם אתם אנשים ששומרים על הבריאות אתם בטח מקפידים לצחצח שיניים פעמיים ביום, להתקלח אחרי יום ארוך בעבודה ולהקפיד על פעילות גופנית. אבל האם ידעתם שבדיוק כמו הפעולות האלו, גם סקס הוא פעולה הכרחית לשמירה על בריאות תקינה? אינטימיות עם בן הזוג עושה לכם טוב, הרבה יותר משחשבתם ובהרבה יותר מהמובן המתבקש.

כיום המדע יודע להסביר מה גורם לסקס להרגיש כל כך טוב. כמו כל תהליך בגופנו, גם כאן הכימיקלים במוח הם אלו שאחראים לתחושה המדהימה, בזמן האקט המיני מופרשים כימיקלים בשם אופיואידים, שמכניסים אותנו למצב תודעה אחר, בו המוח מנטרל את כל ההפרעות והמחשבות הטורדניות כדי להתמקד בתחושת הסנסציה שאתם חווים. בנוסף לתחושה הזאת, משפיעים יחסי המין כמעט על כל היבט בבריאות הגוף והנפש, איך בדיוק? אז ככה:

הנשק הסודי שלכם למלחמה בזיהומים
בריאות במנות גבוהות – מחקרים רבים עוסקים ביתרונות הבריאותיים של יחסי מין. הקפדה על נטילת מנות גדושות של סקס מספר פעמים בשבוע יחזק את מערכת החיסון שלכם – ואם בלילה אתם עייפים מדי תשלימו את החסר בבוקר. להתראות שפעת, שלום אורגזמה ככל שמתנים יותר אהבה זה מוריד את הסיכון ללקות בדיכאון, רמה יותר נמוכה של חרדות, פעילות יותר טובה של הלב, כוח שרירים, שריפת קלוריות. "השאיפה היא להגיע לממוצע של יותר מפעמיים בשבוע כדי שהתרומה לבריאות תהיה משמעותית. יחסי מין על הבוקר ממש משמשים כתרופה אנטי דיכאונית, זה עושה מצב רוח טוב ומשפיע לטובה על כל היום".

כשאתם מקיימים יחסי מין בתדירות גבוהה, לא רק הנפש מרגישה נהדר. מחקרים מצאו שקיום יחסי מין לפחות פעמיים בשבוע גורם לחיזוק המערכת החיסונית. המחקר מצא כי בגופם של אלו שמקיימים יחסי מין על בסיס קבוע מצוי נוגדן בשם אימונוגלובולין A בשיעור גבוה ב-30 אחוזים מהממוצע. הנוגדן הזה ממלא תפקיד חיוני ביותר במערכת החיסון ועוזר להילחם בשפעת ובזיהומים שונים. איך זה עובד? גירוי מיני (גם ללא פרטנר), מפעיל את בלוטת התימוס, שממוקמת בבית החזה ואחראית על יצירת תאים חיוניים למערכת החיסון.

מוריד את לחץ הדם
אומנם במהלך האקט נראה שהוא מרקיע שחקים אך לאחריו ניכרת דווקא ירידה משמעותית בלחץ הדם ושיפור בזרימה שלו. כך על פי מחקר שפורסם בשנת 2000 בכתב העת לפסיכולוגיה ביולוגית. 51 גברים ונשים בין הגילאים 20 עד 47 השתתפו במחקר, ונשאלו על תדירות יחסי המין שלהם. התוצאות הצביעו על קשר מובהק בין תדירות היחסים לבין צניחה בלחץ הדם.

אתם בכאן ועכשיו
בהנחה שאתם לא מהזן ששוכב, עושה קולות רקע ובראש מתכנן באיזו סדרה לצפות בנטפליקס, סקס מחייב אתכם לחיות את הרגע. לא בסטטוס האחרון בפייסבוק, לא הסטורי לאינסטגרם ולא בישיבה האחרונה במשרד. אתם פשוט נוכחים במקום טוב ונעים.

הרבה יותר כיף מכדור שינה
אם הבנזוג נרדם מיד לאחר הפעילות זה לא בהכרח אומר שאתם משעממים. זה פשוט מגנון גופני שמתפקד ממש כמו כדורי שינה – משרה רוגע ומרפה את השרירים. בזמן סקס, מופרשים בגוף אנדורפינים – קבוצת הורמונים שבריכוזים גבוהים מגבירה את תחושת האופוריה והרגיעה. באורגזמה מופרש במוח גם אוקסיטוצין, הורמון שעוזר גם הוא לשים מאחור את המטרדים ולעצום עיניים בשלווה. ההורמון הזה מופרש גם בפעילות גופנית מאומצת, או דווקא במצבים פחות מהנים כמו מתח נפשי או כאב קיצוני.

עושה טוב בלב – ביותר ממובן אחד
סקס תורם ללב שלכם הרבה יותר ממה שתיארתם, מחקרים גילו שיחסי מין מפחיתים בקרב גברים את הסיכון לשבץ ולמחלת לב כלילית – מחלה הפוגעת בכלי הדם המרכזיים בלב. מחקר דומה מ-2010 שפורסם בכתב העת האמריקאי לקרדיולוגיה מצא כי גברים שקיימו יחסי מין פחות מפעם בחודש היו בסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם. 

זה מאתחל את הגוף שלכם
במהלך השינה הגוף שלנו עובר כמה מחזורים של עוררות, אם התמזל מזלכם והקצתם מהשינה באמצע אחד המחזורים הללו, תגלו שהגוף שלכם כבר התחיל סוג של "פורפליי" מבלי לבקש מכם רשות.

משכך כאבים
בניגוד לקלישאה שכאב ראש הוא תירוץ להתחמק מיחסי מין, מסתבר שסקס יכול להיות סוג של תרופה. אורגזמה טובה ומשמעותית תגרה את המוח להפריש הורמון שיסייע להתמודד ביעילות עם הכאב הטורדני. גם מגע מיני ללא אורגזמה יכול לסייע להפחתת הכאב, ולא רק בראש. בקרב נשים, קיום יחסי מין נמצא יעיל כדרך להפחית משמעותית התכווצויות שרירים, כאבים ברגליים, כאבי מחזור וכאבי מפרקים. הרבה יותר מפתה מכדור עמוס בכימיקלים מבית המרקחת, לא?

מאפשר להשלים אחרי מריבה
אם הלכתם לישון אתמול אחרי מריבה מה יכול להיות טוב יותר מאשר להתחיל את היום בחיבור מקסימלי עם בן הזוג? אם אחד מכם מרגיש עייף והשני נלהב יותר, תנו לאקטיבי ולערני יותר לעבוד קשה, והצד השני יוכל להמשיך להירגע.

 

When Your Partner Just Doesn't Want Sex | Talkspace

תקופות יובש בחיי המין שלנו משפיעים עלינו בכמה וכמה רבדים באופן שלילי

 

ואם איכשהו אנחנו חווים תקופת יובש בחיי המין שלנו, מה קורה?
בני נוער, רווקים, נשואים, גרושים, קשישים- ומשהו אחד שמשותף לכולם, כולם חשים מפעם לפעם דחף מסוים לקיים יחסי מין. לא תמיד זה מתאפשר, אבל ברוב המקרים הרצון עדיין שם. כך שיוצא לכולם למצוא את עצמם בתקופה שפשוט זה לא קורה, פרק זמן שבו לא יוצא לנו לשכב עם אף אחד. איך זה משפיע עלינו? מתברר שחוץ מתחושות של תסכול מיני, יש לכך גם השלכות פיזיולוגיות.

אובדן הליבידו
כמו שרבים מעידים על עצמם אם נמנעים ממין לאורך תקופה ארוכה מתחילים להרגיש יותר אטיים וקהי חושים, והפגינו פחות תשוקה ורעב כלפי סקס. או כפי שהם הגדירו את זה – "רחוק מהעין רחוק מהלב". הכוונה היא שבאופן מפתיע, הרצון בסקס הלך ופחת ככל שהתקופה הלכה וגדלה. עם זאת, זה כמובן מאוד אינדיבידואלי, כי חלקם הפגינו חרמנות יתר במהלך התקופה, כפי שניתן היה לצפות.

דיכאון
החוסר במגע פיזי בין בני אדם לגרום לאנשים לפעמים לחוש בדאון. אומנם בעוד שאפשר גם לתמוך במצב הזה באמצעות חיבוק, קשר מיני מלווה לפעמים בליטופים ובמגע, מה שיכול לווסת את מצבי הרוח שלנו, בדרך כלל על ידי שחרור הורמון האוקסיטוצין, שמופרש בזמן אורגזמה.
אך כשאנשים מקיימים יחסי מין נוצר מגע בין העור וזו הדרך היחידה שבה בני אנוש מרגישים נחמה, תחשבו על חיבוק או על תינוק שנרגע בזרועות אמו. עם זאת, אדגיש כי אין מחקר שקושר בין דיכאון קליני אמיתי לבין מחסור בחיי מין.

כאבי הוסת החודשית
השפעה שלילית שמתרחשת רק בקרב נשים היא כאבי מחזור מוגברים. מתברר שקיום יחסי מין במהלך המחזור עשוי להקל את ההתכווצויות: "הרחם הוא שריר, ונשים רבות מכווצות אותו בזמן האורגזמה, מה שיכול לפנות את הדם מהר יותר ולהפחית את הכאבים", אומרים רופאים גניקולוגיים. "כמו כן, העלייה בכמות האנדורפינים מסייעת בהתכווצויות".

חולשת דופנות הנרתיק
גם זו, מן הסתם, בעיקר בעיה שמופיעה אצל נשים שנמנעות מסקס לאורך תקופה ארוכה, ובעיקר אצל מבוגרות: דופנות הנרתיק עלולות להפוך לדקיקות יותר, מה שעלול להוביל לכאבים גדולים במהלך קיום יחסי מין כאשר חוזרים אליהם שוב. כתוצאה מכך ממליץ ארגון גיל הבלות של צפון אמריקה (כן, יש כזה דבר) עבור נשים שעוברות את התהליך, לקיים יחסי מין כולל חדירה באופן קבוע, כדי לסייע לבריאות הווגינה.

אובדן חומר הסיכה בנרתיק
עוד השפעה שלילית שחוות רק נשים היא קשיים בהפרשת חומר סיכה בנרתיק, שמאפשר חדירה קלה יותר. זה מתרחש בקרב נשים מבוגרות יותר, הודות לאובדן הורמון האסטרוגן. "לאישה בגיל 20-30 יש מספיק אסטרוגן כדי לוודא שהרקמות בריאות, אלסטיות ומסוככות כשהיא לא מקיימת יחסי מין", אומרת דוקטור לורן סטרייצ'ר. "אבל אצל אישה בגיל 60 זה כבר לא מתרחש ללא קיום יחסי מין".

סקס היא פעולה שמשחררת מתחים, מה שאומר שהימנעות ממנו עשויה לגרום להצטברות שלהם. גם כאן מדובר בהשפעה אינדיבידואלית, כי יש אנשים רבים שדווקא חווים מתחים בעקבות קיום יחסי המין, בין שבגלל כאבים, חוסר במשיכה או כסתם עוד מטלה שצריך לבצע.

הפחתה בכמות הדלקות בדרכי השתן
שוב השפעה בקרב נשים בלבד, אבל הפעם חיובית. קיום יחסי מין מעמיד נשים רבות בסיכון לדלקת חוזרת בשלפוחיות הודות להתפשטות של חיידקים שיכולה להתרחש בזמן הסקס. "מגע מיני תכוף הוא הגורם העיקר לדלקת בדרכי שתן, מה שאומר שאם נמנעים ממנו, אפשר להימנע מכך.

 

 Science says you sleep better if you have a loving partner! | The Times of  India

זוגות שחווים יותר מגע הם לרוב מאושרים יותר

 

ללא מגע פיזי ומיני, הזוגיות שלכם תחלש ובשלב מסוים תסתיים

ככל שזוג טרי יותר, כך הסיכוי שנראה אותו מתלטף ברכות עם כל הקוצ'י מוצ'י שנלווה לכך, הוא סביר יותר. באותה מידה, ככל שהזוג ותיק יותר, כך עולה גם הסבירות שיגעו וידברו פחות זו עם זה. עצוב. הרוטינה הזו יכולה להעלות סוג של תמיהה, אם נתחשב בכך שמגע הוא כלי בעל ערך רב, לא רק ליחסים, אלא גם לבריאותנו הגופנית והנפשית.

מחקר שנערך על ידי המכון לחקר המגע באוניברסיטת מיאמי, גילה שלמגע אנושי יש טווח רחב היקף של יתרונות פיסיים ורגשיים לאנשים מכל קבוצות הגיל. המגע הוכח כמפחית כאב, משפר את תפקודי הריאות, תורם לגדילת התינוק, מוריד את רמת הסוכר בדם ומשפר את תפקוד המערכת החיסונית.

עניין ידוע הוא שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו נוטים לגעת פחות. זהו נתון מצער בעיקר מאחר שמגע בעל לחץ מתון מגרה את עצב הגולגולת שמאט את קצב הלב ומוריד את לחץ הדם, ובכך מייצר באדם יכולת להיות קשוב ורגוע יותר - תכונות חשובות מאד וקריטיות ביותר ככל שאנחנו מתבגרים/מזדקנים. לא צריך לקשור בהכרח כל מגע למגע מיני, אבל חשוב שכשמגיעים הביתה יהיה מגע כלשהו, נשיקה, חיבוק. כשמדברים לשים מידי פעם יד זו על זה, אפילו אם מדובר בשני קשישים בני מאה.

מאוד חשוב לגעת זה בזו במהלך היום, אנחנו צוברים המון מתחים במשך היום, מערכת העצבים נעשית מאוד עמוסה ולא מקבלת פורקן. ואז, לא רק שאנחנו לא משוחחים ופותחים את מה שעל לבנו, אפילו ברמה של 'מה קרה לי היום בעבודה', 'ממה אני חושש', 'מה מלחיץ אותי' - אנחנו גם לא תמיד מבינים את הערך של המגע לשמירה על איזון גופני ונפשי, ולכן לא משתמשים בו כדי לעזור זה לזו להשתחרר.

אנחנו מגיעים למצב של חוסר מגע כי חיי היומיום מאוד מעייפים, והרבה פעמים בני הזוג מרגישים שאין להם כוח לזה. מגע לגיטימי הופך פתאום למאמץ. לכך מצטרפת העובדה שהרבה אנשים לא מכירים מגע שהוא לא מיני, כי הם עצמם לא קיבלו הרבה חיבוקים כשהיו ילדים. לכן, גם כהורים חשוב מאוד לפתח בילדים הרגל לקבל מגע. להרעיף עליהם הרבה חיבוקים, עיסויים בכפות הרגליים וליטופים, כדי שלא יגדלו להיות מבוגרים שחסומים ברמה הזאת.

לפעמים גם מריבות הן דרך טובה לחדש את המגע. האגו שלכם, שבחיפושיו אחר ריגושים דחף אתכם בעבר זה לזרועותיה של זו, הוא אותו האגו שיוצר ביניכם מריבה שאחריה כל אחד מכם נדחה לפינה האגואיסטית שלו. אם שם עצרתם ולא השתמשתם במריבה כמקפצה ליתר קרבה, הרי עשיתם חצי עבודה.

אבל אם תשתמשו במתח הזה כדי לרצות שוב התקרב במקום להשאר כועסים, צודקים וגאים, זה יצור בכם כוח משיכה חזק וסוחף, מה שנקרא בשפת העם, "מייק-אפ סקס". ועכשיו, כשאתם יודעים מה השטיק, רק נשאר לממש את זה.

11% לא
89% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE