הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
להגשים חלום בהוואי: המדינה היקרה ביותר בארה"ב מציעה אפשרות ריאלית לעבוד ולקבל תושבות אצלה
הוואי מציעה כרטיס הלוך ושוב חינם לאלו שעובדים מרחוק ורוצים לגור שם באופן זמני, מייסד התוכנית הסביר שהם רוצים שאנשים יגיעו ויתרמו לקהילה ויחשפו להכיר את התרבות הנפלאה שלהם

איזו דרך טובה יותר לשרוד מגיפה מאשר לעשות את זה על חוף בהוואי?

לכל מי שמוצא את הרעיון חלומי, הוואי מציעה כרטיסים הלוך ושוב חינם לאלו שעובדים מהבית מחוץ למדינה ורוצים לחיות ולעבוד שם תוך תרומה לכלכלת המדינה.

המדינה השיקה את תוכנית התושבות הזמנית, המכונה "Movers and Shakas", בשיתוף עם בתי ספר ועסקים. היא מקבלת את קבוצת המועמדים הראשונה שלה עד ה-15 בדצמבר.

"התוכנית היא צעד קטן לקראת התאוששות כלכלית וגיוון הכלכלה שלנו", אמר ג'ייסון היגה, מייסד הקבוצה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


4K Hawaii Wallpapers - Top Free 4K Hawaii Backgrounds - WallpaperAccess

 

הוואי היא בעיקרון קבוצת איים באוקיינוס השקט המהווה את המדינה ה-50 בארצות הברית. זוהי המדינה הדרומית ביותר בה והיא שוכנת במרחק של כ-4,000 קילומטרים מהחוף המערבי של ארצות הברית.

העיר הגדולה ביותר במדינה היא עיר הבירה הונולולו, אשר צפויה להיות מוקד המשיכה לאנשים שיתנדבו לתוכנית, אך גם לאזורים אטרקטיביים אחרים בהוואי באותה מדינה מפאת הטבע והיופי הטבעי.

כמדינה בארצות הברית, יש להוואי כמה מאפיינים ייחודיים: היא המדינה האחרונה שנוספה לאיחוד. היא אחת משתי המדינות היחידות מחוץ לרצף היבשתי של ארצות הברית (בנוסף לאלסקה) והיחידה שאין לה שטח על יבשת כלשהי. היא המדינה הדרומית ביותר של ארצות הברית, והיא היחידה שנמצאת כולה באקלים טרופי מה שגביר את המשיכה למעבר אליה. הוואי נחשבת לאזור עם הגלים הטובים ביותר עבור גלישת גלים שכמובן החלום הרטוב של כל גולש.

מבחינה אתנית, היא המדינה היחידה בארצות הברית שאין בה רוב לבן, ויש בה השיעור היחסי הגבוה ביותר של אזרחים ממוצא אסיאתי מקרב מדינות ארצות הברית. הוואי היא גם הבירה העולמית של בעלי חיים בסכנת הכחדה ומי שעובר לשם יזכה לראות חיות מרהיבות ומהנדירות בעולם, והיא המדינה היחידה בארצות הברית המייצרת קפה בכמות תעשייתית.

כמו כן היא גם המדינה היחידה הנמצאת בגדילה מתמדת, עקב הרי הגעש הפעילים, הנמצאים בקרקעית הים של הונולולו בירתה. שלאחר כל התפרצות של לבה רותחת מתקשה הלבה במהירות על ידי מי הים, ונהפכת לאדמת בזלת המתחברת לאדמה מההתפרצות הקודמת.
עם כל השפע של יחודיות הטבע שם אפשר להבין שיהיה קשה מאוד למצוא סיבות מדוע לא להרשם לתוכנית שהממשלה הגתה.

 

ראיון עם מייסד התוכנית הכלכלית של ממשלת הוואי- בואו לחיות במדינה ולהכיר את התרבות שלנו

 

"המגפה", היגה הסביר, "נירמלה את תהליך העבודה מרחוק בעתיד הנראה לעין, ולכן אנו מאמינים שהמצב הזה מהווה הזדמנות לתושבים המקומיים לחזור הביתה, ולאנשי מקצוע מחוץ למדינה לחוות את הוואי, לא כתיירים, אלא כחברים תורמים לקהילה שלנו".

חמישים אנשים ייבחרו לחבורה הראשונה. מועמדים מאוחרים יותר יתקבלו על בסיס מתגלגל. כדי להגיש בקשה, עליך להיות עובד מרוחק ולפחות בן 18.

על המשתתפים לנוע בתוך חודש אחד מבחירה ונדרשים לבלות לפחות 30 ימים רצופים בהוואי.

"בהוואי יש כיום את השיעור הנמוך ביותר לנפש של חולי קורונה במדינה, גם מה שהופך אותו לאחד המקומות הבטוחים ביותר לחיות ולעבוד," על פי הודעה לעיתונות של התוכנית.

עד כה דיווחה הוואי על קצת יותר מ-18 אלף מקרי קורונה- ומעל מ-200 בני אדם מתו.

נתינה בחזרה להוואי

בעוד לבלות את תקופת העבודה שלך בהאוואי שלך ספוג בשמש ולוגם קוקטלי מאי טאי עשוי להישמע כמו גן עדן, התוכנית הזאת בעיקר מחפשת אנשים שרוצים לתרום לקהילות המקומיות של הוואי.

אלו המתקבלים לתוכנית נדרשים להתחייב כמה שעות בכל שבוע לעמותה שבה הם יכולים להשתמש בידע ובמיומנויות שלהם.

למרות שהתוכנית תקבל עובדים מרוחקים מכל רחבי ארה"ב, היא גם מיועדת לתושבי הוואי לשעבר שרוצים לחזור.

בין האנשים האלה נמצא ריצ'רד מטסוי, מייסד התוכנית הכלכלית היוצאת דופן הזו, שחזר לאחרונה להוואי מסן פרנסיסקו.

"כמי שנולד וגדל בהוואי, תמיד חלמתי לחזור הביתה", סיפר מטסוי, בן 35. "המגיפה הפכה את העבודה מרחוק לנורמה, ואני ניצלתי את ההזדמנות כדי לעבור הביתה."

מטסוי גם הצביע על אחת המטרות המרכזיות של התוכנית: לסייע לגוון את הכלכלה.

 

לדברי מטסוי, "מעבר להבאת דולרים יקרי ערך לעסקים המקומיים שלנו, הערך האמיתי הוא הבאת עובדי מקצועיים ומוכשרים עם ידע שיעזרו גם לבנות את הקהילות שלנו באמצעות עבודת התנדבות ובכך נהפוך את הכלכלה שלנו לגמישה יותר. "בעוד שהמגיפה היא משבר עצום, היא גם מציגה להוואי הזדמנות של פעם בחיים לגוון את הכלכלה שלנו".

 

בראיון בווידאו המצורף מעלה הוא מדגיש שהם מחפשים מתנדבים לתוכנית שיתנו 3-5 שעות בשבוע של נתינה לקהילה המקומית ושירצו ללמוד על התרבות והקהילה בהוואי וכל זאת בדרך מאוד ייחודית.

יש לקחת בחשבון את המחירים היקרים של הדיור במדינה היקרה ביותר בארה"ב אך מאחר והוואי מאוד נפגעה במלך המגיפה כתוצאה מפגיעה בהכנסה העיקרית שלה- תיירות, יכול להיווצר חשש אצל המעוניינים שישקלו את הנושא, הכלכלה בעיקר חטפה מכה כתוצאה מהפסקת הטיסות למדינה מארה"ב ובעיקר מאסיה.

בתגובה מטסוי מסביר שגם מחירי הדיור ירדו מאוד ואפשר למצוא מחירי מלון או פתרונות דיור אחרים במחיר מוזל יותר מפעם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE