הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביטול עונש המוות ואיסור על שחרור בערבות כספית: מהפכת הענישה בלוס אנג'לס יוצאת לדרך
כחודש לאחר שניצח בבחירות לתפקיד התובע הראשי בלוס אנג'לס, ג'ורג' גסקון נכנס לתפקיד באופן רשמי והחליף את ג'קי לייסי. כבר במעמד מסיבת העיתונאים הוא הציג מספר שינויים, ביניהם ההחלטה לבטל את תשלום עבור שחרור בערבות. גם קים קרדשיאן הביעה את תמיכתה במהלך

ג'ורג' גסקון הושבע מוקדם יותר היום (שני) לתפקידו החדש כתובע הראשי במחוז לוס אנג'לס, וכבר במהלך מסיבת העיתונאים הראשונה שלו הוא הציג מספר שינויים משמעותיים למערכת הענישה, לרבות ביטול הדרישה לשלם דמי שחרור בערבות בפשעים שאינם אלימים, וביטול עונש המוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השבעתו של גסקון, מוקדם יותר בלוס אנג'לס (צילום: טוויטר)

 

גסקון, לשעבר התובע הראשי במחוז סן פרנסיסקו וסגן מפקד משטרת לוס אנג'לס, בחר לתקוף את ג'קי לייסי, התובעת הראשית הקודמת שאותה הוא ניצח בבחירות: "כהונתה מהווה דוגמה מצוינת לכישלון של גישתה", הוא אמר והוסיף, "הסטטוס קוו לא הפך איש מאיתנו לבטוח יותר".

השינוי המשמעותי ביותר של גסקון הוא ההחלט לבטל את הדרישה לשלם דמי שחרור בערבות. התובע הראשי הסביר כי משרד התביעה כבר לא ידרוש זאת כאשר מדובר בפשעים זוטרים או בפשעים שאינם אלימים. החלטה זו תחול רק בדיונים עתידיים, אולם גסקון הסביר כי יתאפשר לאסירים שמוחזקים כעת במעצר (כאלו שהוחלט שלא לשחרר אותם בערבות) להגיש בקשה לקיים דיון נוסף, שבו כל מקרה ייבחן לגופו.

"מי שנמצא בכלא עכשיו כי הוא לא יכול להרשות לעצמו לרכוש את חירותו, יוכל לפנות לבית המשפט מחדש", הוא הסביר.

 

 

 

בנוגע להטלת עונש מוות, גסקון הסביר שזה "ירד מהפרק", ובכוונתו לערוך שימועים חוזרים כדי להטיל מאסר עולם על כל מי שנידון לעונש מוות במחוז. בנוסף, כחלק מהרפורמה של גסקון, מעתה יוחלט שלא להעמיד לדין קטינים כבגירים, ללא כל קשר לעבירה שבה הם הואשמו.

התובע הראשי החדש קיבל חיזוק מפתיע מקים קרדשיאן, שכתבה בטוויטר: "מערכת הכליאה בלוס אנג'לס היא הגדולה בארה"ב...אלו השינויים שחיכינו להם במשרד התובע, ואני מקווה שזה ישפיע גם בשאר המדינה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE