הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקוסמטיקאית שכבשה את אל איי
ביקור בקליניקה של אליה קרן רוטנברג היא חוויה נעימה ומרגיעה כאחת. הקוסמטיקאית המוכשרת מטפלת בכל סוגי העור ומעניקה ללקוחותיה, עור קטיפתי וחלק למשעי תוך כדי טיפול מקצועי ומסור

אליה קרן רוטנברג הגיעה ללוס אנג'לס מישראל לפני 4.5 שנים בלבד וכבר עשתה לעצמה שם כקוסמטיקאית מוכשרת עם קליינטים קבועים שלא מוותרים על הביקורים החודשיים בקליניקה שלה.

ליה קרן, 30, בחורה מטופחת מאוד ובעלת עור מושלם, ידעה מגיל צעיר שזה מה שהיא רוצה לעשות בחיים, לעסוק בטיפוח ויופי. "בגיל 16 כבר התחלתי ללמוד איפור בשני בתי ספר בארץ, בבית הספר לאיפור של ירין שחף. מאוחר יותר ובמשך השנים למדתי במכללה לקוסמטיקה פרה-רפואית ברמת גן, בסטודיו של עדה לזורגן, חווה זינגבוים, ביופור, גינו פאריס, קיי בי פיור וסנטה מוניקה קולג'. כך צברתי מעל ל-30 דיפלומות מישראל, פריז וארה"ב".

בתחילת הקריירה שלה, כמו כל חייל משוחרר, החליטה אליה קרן לנסוע לטיול בדרום אמריקה. התחנה הראשונה היתה עבודה בעגלות בארה"ב כדי לחסוך כסף לקראת הטיול, אלא שהתוכניות השתנו והיא נשארה לעבוד בארה"ב במשך שנתיים. "כששבתי לארץ רציתי להמשיך וללמוד קוסמטיקה ולפתוח לעצמי מכון משלי. ויתרתי על לימודים של תואר ראשון מנהל עסקים והלכתי ללמוד קוסמטיקה פרה-רפואית", היא מספרת בראיון אישי. "אחר כך, בעזרת הכספים שחסכתי, פתחתי את הקליניקה הרפואית שלי ברמת גן".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אליה, מה עשית בתקופה של הקורונה בה הכל היה סגור ולא יכולת לעבוד?

"בחודשים הראשונים של הקורונה לא עבדתי פיזית עם לקוחות ונתתי ייעוץ דרך טלפון' זום או פייס-טיים לקליינטים. התאמתי להם מוצרים לטיפול בבית, מוצרים עם חומרים פעילים. כשהעניינים חזרו לעצמם, חזרתי לקבל לקוחות ברמה מצומצמת, תוך כדי הקפדה על ניקיון וסטרליזציה של המכון ומסיכה. אני מקפידה לשמור על עצמי ולהיבדק."

ספרי לי קצת על עצמך וילדותך, מאיפה את בארץ?

"גדלתי בבית דתי מסורתי בשכונת בית וגן בירושלים. כשהייתי בת ארבע, אחותי נולדה ואז התחילו מריבות בבית בין הורי. עד אז הייתי רגילה שכל תשומת הלב מופנת אלי ופתאום אבא, בחוויה שלי, לא היה שם עבורי. פיזית הוא היה כמובן אך לא רגשית. בגלל המריבות הסטנדרטיות בין אבי לאמי, הייתי טיפה מבוהלת. באיזשהו מקום בחוויה שלי נבלעתי, היתה בי תחושה שאני לבד ויש לי עכשיו רק אותי.

מגיל מאוד קטן נולדתי עם עקשנות עזה, לא יכולתי שיגידו או יחלטו בשבילי מה נכון לי, רק אני יודעת מה נכון לי. ההורים שלי, מתוך אהבה ודאגה, רצו שאלך בדרך הבטוחה ואקבל עבודה יציבה בתור שכירה. הם פחות דגלו בדרך העצמאית בה בחרתי. עם כל הכבוד וההערכה שלי להורי, תמיד פעלתי לפי האינטואיציות שמנחות אותי.

אני זוכרת שמגיל מאוד צעיר רציתי ללמוד לחוות דברים על בשרי, בדרך שלי קודם וכך להחליט, גם אם זה גובל בלעשות טעויות ולהיפגע. הרגשתי שאני הולכת להיות פורצת דרך ומצליחה. אהבתי את העצמאות שלי. הייתי מוצאת את עצמי לא הולכת אחרי העדר, אם כולם היו מעשנים סיגריות, זה לא אומר שגם אני צריכה כדי להיות מקובלת יותר. אם כולם לבשו מותגים, זה לא מה שיעשה אותי יותר מקובלת, תמיד דבקתי בלהקשיב לקול הפנימי שבי שאומר מה מותר ומה אסור".

למדת בבית ספר דתי?

"עד כיתה ט' למדתי בבית ספר דתי ובכיתה י' מתוך רצון שלי ושל ההורים כבר עברתי לבית ספר חילוני כי זה מה שהיה נכון לי. מגיל 14 הייתי מאוד עצמאית ומימנתי את עצמי. התחלתי לעבוד בחברת התרמות שסייעה למשפחות במצוקה, במהלך השנים עבדתי בחנויות בגדים. כבר בגיל 17 ניהלתי חנות בגדי ים בבן יהודה בתל אביב ומימנתי את עצמי כי להורים שלי לא היתה האפשרות".

התגייסת לצבא?

"כן שירתתי בבסיס הקריה, בבסיס של ג'ובניקים וגם עבדתי בו זמנית בחנות בגדים יאנגה".

נשמע שלא נשאר לך זמן לישון

"נכון. הייתי ישנה מעט מאוד באותה תקופה, אולי ארבע שעות בלילה. את שעות השינה הייתי משלימה בסופי שבוע. בשעות היום הייתי הולכת לצבא, אחר הצהריים עובדת".

מה עשית לאחר השחרור?

"בגיל 21 הגעתי לארה"ב בפעם הראשונה. שמעתי שאפשר לעשות הרבה כסף בעגלות. היתה לי מטרה לחסוך כסף ולפתוח את מכון הקוסמטיקה שלי. מוסריות תמיד חשובה לי כי אני מצפונית מול אלוהים. מכרתי מוצרים קוסמטיים והייתי באמת מתחברת ללקוחות, בונה להם תוכניות טיפול כך שאני יודעת שהם ישתמשו במוצרים שיקנו להם תוצאות. נתתי להם אפילו את מספר הטלפון שלי, אם הם צריכים להתקשר, להתייעץ או להזמין ממני מוצרים נוספים".

אפשר באמת לעשות הרבה כסף בעגלות כמו ששומעים?

"בהחלט. זאת עבודה קשה אבל משתלמת".

 

 

לאחר ששבה לארץ וסיימה את לימודי הקוסמטיקה הרפואית שלה, היא פתחה מכון היופי שלה ברמת גן, אך למרות ההצלחה ומעגל הלקוחות הנאמן, הרי הגעגועים לארה"ב ניקרו בה וכך בפעם השניה היא ארזה מזוודות וטסה בחזרה לארה"ב. וכאן, היא התחילה ממש מהתחלה לבנות את העסק שלה עם המון נחישות ואמביציה. היא המשיכה ללמוד קוסמטיקה, עבדה במכירות של מוצרים קוסמטיים בכנסים רפואיים וחסכה מספיק כסף על מנת לפתוח את המכון יופי שלה: Radiance By K Spa.

אליה קרן פתחה את הקליניקה הרפואית שלה בסטודיו סיטי והלקוחות התחילו להגיע מפה לאוזן. היא עבדה ושיווקה את עצמה באירועים, הרצתה פעמיים בארגון ה- IAC ובפעם השניה ב- Legacy Center בוודלנד הילס בפני קהל בוגר, מה שנתן לה חשיפה גדולה. בהמשך, היא העבירה את הקליניקה שלה לעיר ולקוחות מכל רחבי לוס אנג'לס ואף מחוצה לה מגיעים לטיפול. בנוסף על טיפולי הקוסמטיקה הפרה-רפואיים עליהם עוד נדבר, אליה קרן מתמחה גם בהרמת ריסים וריסים מלאכותיות והרמת גבות (Lash Lift & Brow Lamination), הטיפול מגיע לחוד או ביחד. הטכניקה מעניקה הרמה יפה לריסים קצרות או ארוכות ונפולות וזאת לאורך זמן, מבלי להזדקק להדבקות חד פעמיות של ריסים מלאכותיים. במקום להרים ולסלסל את הריסים אחורה, הריסים מורמות מהשורש לכיוון הגובה בכדי להפיק מהריסים הטבעיים את המבט הפתוח, הצעיר והרענן. בטיפול אחד, הטכניקה מאפשרת לתת לריסים אורך, גובה, ואפקט מודגש וחזק יותר מהריסים הטבעיים. הטיפול הינו היפואלרגני, נטול פורמלין, נטול פרבן, ומאושר על ידי FDA.  

Eyelash extension – הלחמת ריסים- השיטה מתאימה בעיקר לנשים בעלות ריסים קצרים או דלילים שתמיד חלמו על ריסים ארוכים ועין מודגשת. חיבור של ריסים מלאכותיות באופן חצי קבוע. ההדבקה מתבצעת בריסים העליונים בלבד. בשיטה זו מבצעים את ההלחמה של כל ריס בנפרד. 

 

 

אלו טיפולים קוסמטיים את עושה?

"את כל סוגי הטיפולים הפרא רפואיים. מטיפול ניקוי עמוק קלאסי ועד מיקרודמברשיין, מיקרו-נידלינג, הידרה פיישל, פילינג קוסמטי עמוק ו- Green Herbal Peel".

מה זה ה-Green Herbal Peel?

"Green Herbal Peel של החברה הגרמנית הידועה בכל העולם, Dr Schrammek, הוא פילינג קוסמטי עמוק המטפל בצלקות אקנה, פגמנטציה וסימני הזדקנות. פיליניג אנטי- אינפלמנטורי, ללא כימיקלים, ללא רעלנים, אלקלי על בסיס עשבים ללא חומצות ככה שאין תופעות לוואי כגון: גירויים בעור, ביומיים שלושה אחרי הטיפול העור נראה מתוח וקורן, יתכן שתהיה התקלפות אשר נעשית טבעית ביום הרביעי והחמישי שלאחר הטיפול, ולאחר היום החמישי הלקוחה חוזרת לטיפול יופי של ניקיון העור והחדרות לחות.״

אני שומעת הרבה על הפופולאריות של מיקרונידלינג, (Microneedling) למה בעצם?

"זהו טיפול שמתאים לכולם מלבד נשים הריוניות, חולי סרטן וחולי סכרת, מחלות אוטו-אימיוניות ואפילפסים והתוצאות של הטיפול נהדרות. Microneedling (מזותרפיה)- הוא טיפול באמצעות מכשיר, הכולל מחטים קטנות ודקות. המטפל/ת עוברת עם המכשיר על כל אזורי העור המיועדים לטיפול. הדקירות אינן כואבות כיוון שהמקום מאולחש באמצעות משחה. 
הדקירות הללו גורמות להרס מבוקר של החלק החיצוני בעור, ומעודדת ייצור של תאי עור חדשים ובריאים, רעננים וצעירים יותר. הפעולה מעודדת גם יצור של קולגן חדש, אותו חלבון האחראי על מוצקות העור. מרכיבים נוספים של העור עוברים הרס מבוקר ולאחר מכן בנייה מחדש, בצורה תקינה יותר. מעולה בטיפול בצלקות אקנה, פגמנטציה, עור מיובש, טיפול אנטי אייג׳ינג מעולה".

כמה טיפולים צריך על מנת להגיע לתוצאות טובות?

"תלוי בסוג העור ומצבו. לכל הפחות צריך שלושה טיפולים ומעלה".

מה לגבי מיקרודרמבריישן, למי הוא מתאים?

"גם לכל אחד. מיקרודרמבריישן Microdermabrasion (פיליניג יהלום)- יעיל מאוד לשיפור צלקות אקנה, סימנים בעור, עור חסר ברק ועור עודף שומן. הטיפול מתבצע עם מכשיר פיליניג מכני קצה יהלום נטול קריסטלים לחלוטין. חיכוך הקצה כנגד העור, בסיוע פעולת הואקום, מקלף את שכבת העור העליונה הישנה והעמומה. פעולה זו חושפת את העור החדש שמתחתיו בעל המראה הזוהר, הבריא ומלא החיוניות. שיטת מיקרודרמבריישן נחשבת בטיחותיות ויעילה במידה רבה".

כל כמה זמן את ממליצה על טיפול כזה?

"פעם בחודש. הטיפול כולל ניקוי עמוק של העור".

לקוחותיה של אליה קרן מספרים שהיא מנקה את העור ביסודיות ולא ניקוי שטחי. רבים מהם מקפידים להגיע פעם בחודש ואליה קרן אומרת שזה מספיק בהחלט על מנת לשמור על עור בריא, נקי ורענן. רוב הטיפולים אורכים שעה, אך היא אף פעם לא מסתכלת על השעון ומסיימת טיפול מהר רק כי 60 הדקות הסתיימו. "אני מאוד אוהבת את המקצוע שלי", היא מודה בחיוך. "זאת לא רק העבודה שלי, אלא גם התרפיה שלי. אם אני מרגישה ב"דאון", אני קמה, מתקלחת, עושה טיפול יופי ומרגישה כמו חדשה. אני מאמינה שאם את נראית טוב, את משדרת אנרגיה טובה לעולם. המראה שלי, פתח עבורי המון דלתות במהלך החיים, לטעמי חשוב להציג מראה יפה, נקי ומטופח כשאת יוצאת החוצה ונפגשת עם אנשים, יותר נעים להסתכל עליך ולדבר".

 

 

מה ההמלצה שלך לשמירה על העור?

"דבר ראשון לא לצאת מהבית בלי למרוח קרם הגנה שמותאם לעור הפנים. יש הרבה קרמים שהם קלילים עם טקסטורה נעימה לעור עם תוספת של 50SPF , מאוד חשוב להגן על העור מפני נזקי השמש. בכל פעם ששוטפים פנים, צריך להשתמש בסבון המתאים לסוג העור שלך ולאחר מכן למרוח קרם לחות מתאים. מומלץ לבצע טיפול  ביתי של פילינג ומסיכה פעם בשבוע, להקפיד על ניקיון וחידוש העור. אף פעם לא ללכת לישון עם איפור. תזונה גם מאוד חשובה לעור הפנים, כמה שניתן לשתות הרבה מים, מומלץ עם לימון וג'ינג'ר, לאכול כמה שיותר ירקות ופירות".

באלו מוצרים קוסמטיים את משתמשת?

"במוצרים ישראלים שאני מביאה מהארץ, אני מטפלת בעצמי בטיפול פיגמנטציה של חברת Kb pure. מגיל צעיר יש לי נטיה לאקנה ופצעונים ואני משתמשת בערכת האקנה של חוה זינבוים. כמובן שאת המוצרים הללו ניתן לקנות ממני לאחר איבחון וייעוץ".

מחירי הטיפולים אגב, סבירים מאוד. עבור ניקוי עמוק שכולל אדים לפנים עם חמצן ואוזון, פילינג, מסג', ניקוי עמוק, ניקוי וחיטוי, מסיכה, החדרת לחות לפנים והגנה, תשלמו 120 דולר.

מיקרודמבריישן (כולל ניקוי עמוק): 150 דולר ומיקרונידלינג (כולל החדרות של סרומים, אמפולות ואקסטרקטים לעור למיצוק): 300 דולר.

Green Herbal Peel טיפול פילינג ושיקום: 500 דולר, הלחמת ריסים: 150 דולר, הרמת ריסים וגבות: 150 דולר. הידרו פיישל: 200 דולר.

לא רק לקוחות עם בעיות עור מגיעות לקליניקה היפה של רוטנברג אלא גם נשים עם עור פנים טוב הרוצות לשמור עליו כך. "לטיפול וטיפוח עור הפנים אצל קוסמטיקאית יש הרבה דברים חיוביים. זה משחרר מתחים, את לוקחת הפסקה ונותנת לעצמך זמן להירגע, להתנתק מהכל, לנוח ולטפל בעצמך. הטיפול שאני עושה עם האדים, גם מסייע למגרנות. אנו גרים בלוס אנג'לס ומזג האוויר כאן חסר לחות, אז אני מחדירה לחות לעור עם מכשור מתקדם".

אליה קרן נולדה עם השם קרן, אך הוסיפה את השם אליה לפני מספר שנים. "הורי קראו לי קרן אור כי רצו שאביא הרבה אור הביתה, אבל אני תמיד אהבתי את השם אליה.  בגלל שאסור למחוק את השם הקיים מבחינה קבלית, החלטתי להוסיף את השם אליה אך חלק מהאנשים עדיין קוראים לי קרן וחלק אליה".

"מגיל 16, אנשים תמיד היו אומרים עלי: היא עוד תגיע רחוק. כל החיים היו לי עליות וירידות, וכשהייתי למטה, תמיד ידעתי שיש עליה. אני מרגישה מאושרת שאני עוסקת בקוסמטיקה, זה עושה לי טוב, זאת התרפיה שלי. אני מאד חברותית ואוהבת אנשים ואנרגיות.  כשאני נפגשת עם לקוח, אני לא מטפלת רק בעור שלו, אני מרגישה את הנשמה שלו וזה נותן לי סיפוק עצום".

אליה קרן עובדת מדי יום, למעט שבת.

לקביעת פגישה, ניתן ליצור קשר בטלפון:

818-305-4357

[email protected]

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE