הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פצצה צהובה: האם כדאי לאכול בננה אחרי אימון גופני? מהם יתרונות היופי של בננה לטיפוח השיער והעור
מי שעוסק בפעילות גופנית בשגרה לרוב יקפיד גם על תזונה בריאה ומאוזנת, שתכלול גם ככל הנראה גם בננה אחת ביום. כמו כן הסגולות הקוסמטיות שלה לעור והשיער הופכת את הפרי הזה לחבילה שלמה טעם ותועלת

אנשים רבים חושבים על בננות כמזון המושלם אחרי אימון גופני מפרך. הן נוחות לנשיאה, קלות לעיכול ומכילות שילוב של חומרים מזינים שעוזרים לגוף להתאושש מהר יותר אחרי פעילות גופנית. אבל האם הן באמת משפרות תוצאות ועוזרות בבניית שריר?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Bananas: 6 Health Benefits and Nutrition Facts - eMediHealth

 

אנשים רבים חושבים על בננות כמזון המושלם אחרי אימון גופני מפרך. הן נוחות לנשיאה, קלות לעיכול ומכילות שילוב של חומרים מזינים שעוזרים לגוף להתאושש מהר יותר אחרי פעילות גופנית. אבל האם הן באמת משפרות תוצאות ועוזרות בבניית שריר?

לאלו שמתאמנים כל יום, כדאי לאכול מזונות עשירים בפחמימה כמו בננה במהירות האפשרית לאחר האימון, כמו גם בשעות שלאחריו. זה עוזר להאיץ את קצב היווצרות הגליקוגן בשריר, ומבטיח שתוכלו להתחיל את האימון הבא עם מאגרי גליקוגן מלאים או כמעט מלאים.

אכילת מזון עשיר בפחמימות, כמו בננות, יחד עם מקור חלבון, מיד לאחר האימון מומלצת לעיתים קרובות כדרך לעזור לשרירים להחלים בצורה יעילה יותר מאימון. הרעיון הוא שהפחמימות עוזרות לעורר את יכולת השרירים לספוג או להשתמש בחלבון, ובכך הן מגדילות את יצירת השריר ומגבילות את הפירוק שלו.

אז סיכמנו שאכילת בננה לאחר האימון עשויה לסייע בהתאוששות, אבל האם אכילתה לפני האימון יכולה גם להועיל? כדי למקסם את הביצועים במהלך האימון, אכילה של בננה חצי שעה עד שעה לפני האימון עשויה דווקא להועיל. לעומת זאת, אכילה של הפרי זמן קצר יותר לפני האימון עלולה להשאיר אתכם עם תחושת נפיחות ומלאות שתפגע באימון.

מדובר גם בפצצת אנרגיה יעילה. חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בחנו איך באמת משפיעה הבננה על תחושת הערנות. הממצאים, שפורסמו בכתב העת המדעי PLoS One, הראו כי הפרי האהוב הזה נחשב יעיל בשמירה על האנרגיה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, ביעילות דומה למשקאות האנרגיה שחלק מהספורטאים צורכים לפני האימון. זאת מכיוון שהבננה עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן - מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

ואם המטרה שלכם היא, כאמור, להאיץ את ההתאוששות של הגוף אחרי האימון, אכילת בננה לאחר האימון עשויה להיות הטובה ביותר עבורכם. אלו שיש להם פחות מ-24 שעות התאוששות לפני האימון הבא שלהם עשויים להרוויח מאכילת בננה קרוב ככל הניתן לאחר סיום האימון.

בננה מכילה כמות מצוינת של אשלגן (358 מ”ג ל- 100 גרם), האשלגן עוזר להורדת לחץ הדם ולספורטאים הוא עוזר במיוחד למניעת כיווצי שרירים! בננה בינונית מכילה כ- 90 קלוריות והיא גם מקור נהדר לסיבים תזונתיים – בננה אחת תכיל יותר סיבים מכף של ‘בנפייבר’: מחקרים אחרונים מראים כי יש יתרון למנת סוכר לפני תחילת האימון, אפילו רק טעימה של סוכר. ספורטאים שאפילו רק טעמו משהו מתוק ולא בלעו אותו, שיפרו ביצועים לעומת מתאמנים שלא אכלו או שתו סוכר/פחמימה לפני האימון. לבננה כמות גבוהה יחסית של סוכר(פרוקטוז) ופחמימות (כ-23 ל-100 גרם) ולכן כאפשרות- אכלו חצי בננה לפני האימון ואת החצי השני שמרו ושלבו כפחמימה עם חלבון לאחר האימון.


Benefits of Banana Peels - The life pile

לא רק לאימון וכי טעים לאכול- לבננה יש יתרונות רבים לבריאות, עור, ושיער גם כן. בעוד אכילת בננה מסייעת להגברת האנרגיה, מחית בננה מעניקה לנו עור מדהים ושיער מדהים. זה שימושי כדי להדוף הזדקנות מוקדמת של העור וזה גם אחד הטיפולים הטבעיים הטובים ביותר כדי לקבל שיער חלק ומבריק. בננה רגילה אחת יכולה להוסיף ערך למשטר היופי שלך ולתת לך תוצאות איכותיות. עשיר באשלגן, ויטמין A, B, C, בננות באמת מועילות לעור עם תכונות לחות טבעיות ומינרלים עשירים אשר מהדקים את העור


היתרונות של בננה לעור:

 קרם לחות לעור
בננות הם הסוד לעור מוזן היטב. היא עשירה באשלגן ולחות, מה שמעולה לעור יבש, מה שגם יהפוך אותו לרך וגמיש. ויטמין A בבננה משחזר את הלחות מחליק את המרקם המחוספס של העור ומרפא עור יבש

השפעות אנטי אייג'ינג
בננות מכילות רמה גבוהה של נוגדי חמצון ופועלות כבוטוקס של הטבע כדי למנוע קמטים וקמטוטים מלהווצר

 מטפל באקנה
בננות עמוסות בחומרים מזינים רבים, לדוגמה, ויטמין A, אבץ, מנגן, שהם אנטי דלקתיים. שפשוף קליפת בננה על הפנים שלך יכול לפעול לטובת עור הפנים שלך ומסייע בטיפול באקנה.

היתרונות של בננה לשיער:

 בננה לקשקשים
במשך מאות שנים, קליפת בננה, עלה, פרח ופירות היו בתרבויות שונות כטיפול למחלות שונות. תמציות של חלקים שונים של הבננה יש תכונות נוגדות חמצון ואנטיבקטריאלי. תסמיני קשקשים יכולים להיגרם על ידי גירוי, יובש, כמו גם פתוגנים פטרייתיים וחיידקיים. החלת מסכת בננה על הקרקפת יכולה להוסיף לחות (חיתוך יובש) וגם להיפטר מהעבריינים המיקרוסקופיים שגורמים לתסמיני קשקשים.

מחליק שיער מקורזל
בננה עשויה לעזור עם שיער מקורזל בשל תכולת סיליקה גבוהה של בננה. סיליקה נספגת על ידי הגוף שלנו כדי לייצר קולגן חלבון שהוא דרך בניין של שיער קופצני ויפה.

עושה שיער מבריק
בננות יעילות מאוד כדי לקבל רך, חלק, לניהול, כמו גם שיער לחות. בגלל האשלגן העשיר, הויטמינים, הסידן, תכולת הפחמימות והשמנים הטבעיים העשירים שנוכחים בו, בננות מספקות מזנה לשיער שלנו והופך אותן לחלקות ומבריקות.

מגביר את צמיחת השיער
נוגדי חמצון בבננה יכולים גם להחדר לקרקפת ולשיער שלך עם מערכת הגנה חזקה יותר ולהקטין את הלחץ החמצוני- גורם עיקרי לשיער שנראה שביר ומזדקן. שימוש בשעות נוספות בננה יכול להוביל זקיקי שיער כי הם חזקים יותר, וכתוצאה מכך, לגדול יותר.

 

12 Foods That Have More Potassium Than a Banana



יתרונות חשובים אחרים:

התגברות על דיכאון
מחקר שנערך לאחרונה בקרב חולים הסובלים מדיכאון קליני, מצא כי נבדקים רבים דיווחו על שיפור במצב רוחם לאחר אכילת בננות. הסיבה לכך טמונה במרכיב בשם טריפטופן, חומצת אמינו חיונית שהגוף לא מסוגל לייצר בעצמו ובאמצעותה נוצרים הורמונים כמו מלטונין, מוליכים עצביים כמו סרוטונין וחומרים אחרים שתורמים להרפיית הגוף. הטריפטופן גם מפחיתה חרדות ודיכאון, עוזרת למנוע מיגרנות, מקטינה את הסיכון לפתח תסמינים של עוויתות לב וכלי דם, ובדומה לחומצת האמינו ליזין מסייעת להפחתת רמות הכולסטרול.

הקלה בתסמיני המחזור
לא רק שהבננה עשירה בטריפטופן, היא גם מכילה ויטמין B6 שעוזר לגוף לשמור על רמות גלוקוז מאוזנות בדם. ההשפעות של שני המרכיבים האלה תורמות להרגעת הגוף והמוח, משפרות את מצב הרוח ומקלות על כאבי המחזור.

כוח למוח
לאשלגן ולסוכרים שבבננה יש השפעה חיובית ומפתיעה על היכולת של המוח שלנו להישאר מרוכז וממוקד לאורך זמן. ניסויים רבים נערכו לאורך השנים ובהם נמצא שקבוצות תלמידים וסטודנטים שאכלו כל יום בננה לארוחת בוקר, הצליחו הרבה יותר בלימודיהם מאשר משתתפי הניסוי שלא עשו זאת.

תוסף חיוני לסובלים מאנמיה
הבננות עשירות בברזל ויכולות לתרום רבות לתהליך ייצור ההמוגלובין בגוף, שהוא חלק חיוני בהרכב הדם ותפקידו העיקרי הוא נשיאת חמצן אל תאי הגוף. לסובלים מאנמיה יש תכולה נמוכה של המוגלובין בדם, או חוסר בתאי דם אדומים שיכולים לשאת את ההמוגלובין, ולכן הבננה היא הפרי המושלם עבורם.

איזון לחץ הדם
הבננה מכילה שילוב נדיר של כמויות אשלגן גבוהות וכמות כמעט אפסית של מלח, ובשל כך הן מושלמות לטיפול בלחץ דם גבוה. האפקטיביות של הבננה לטיפול בבעיות לחץ דם היא כה גבוהה, עד שמשרד התרופות האמריקאי נתן אישור מיוחד ליצואני מאכלים שמכילים כמויות אשלגן גבוהות שכאלו, לפרסם אותם כתוסף תזונה טבעי מומלץ למניעת שבץ ובעיות לחץ דם גבוה.

טיפול בעצירות
יכול להיות שגם אתם סובלים לפעמים מהבעיה הלא נעימה הזאת, אבל הסיבים התזונתיים שבבננה יעזרו לכם להתגבר עליה בקלות ובמהירות. בננה לארוחת בוקר בכל יום תתרום לקיום פעילות מעיים תקינה, ללא צורך בנטילת חומרים משלשלים מבוססי כימיקלים.

טיפול בבחילות בוקר
התופעה המוכרת הזו תוקפת בעיקר נשים בהריון ונובעת בדרך כלל בשל שינוי ברמות ההורמונים בגוף ורמת סוכר נמוכה בדם. אכילת בננות יכולה לעזור בשתי הבעיות הללו, ובאופן כללי כל החומרים המזינים שבה מועילים מאוד לנשים בהריון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE