הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקווה הגדולה? בית המשפט העליון קיבל את התיק! לואיזיאנה וטקסס נגד ג'ורג'יה, מישיגן, פנסילבניה וויסוקנסין
לאחר שבית המשפט העליון סירב להפוך את תוצאות הבחירות, אך לא דחה את התביעה כולה בכל הנוגע לפנסילבניה, מדינת טקסס, ועתה לואיזיאנה תובעות 4 מדינות שהפרו לטענתן את חוקי הבחירות - למדינות הללו יש עד מחר להשיב

מדינת לואיזיאנה הצטרפה זה עתה לטקסס בעתירה לבית המשפט העליון כנגד ג'ורג'יה, מישיגן, פנסילבניה וויסקונסין בטענה ששינויים שונים בכללי ההצבעה או בהליכי ההצבעה שלהם - באמצעות בתי משפט או באמצעות פעולות ביצוע - הפרו את סעיף האלקטורים בחוקה.

היועץ המשפטי לממשלה של לואיזינה, ג'ף לנדרי, פרסם את ההצהרה הבאה בנוגע למחלוקות המתמשכות סביב הבחירות הפדרליות בשנת 2020 וההצעה החדשה שהעלתה מדינת טקסס בפני בית המשפט העליון בארה"ב:

"למיליוני אזרחי לואיזיאנה, ולעשרות מיליוני אזרחינו במדינה, יש חששות עמוקים בנוגע לניהול הבחירות הפדרליות ב-2020. מושרשת עמוק בחששות אלה היא העובדה שנראה כי יש מדינות שניהלו את בחירותיהן תוך התעלמות מחוקת ארה"ב. יתר על כן, לואיזיאנים רבים הפכו מתוסכלים יותר מכיוון שחלקם בתקשורת ובמעמד הפוליטי מנסים לעקוף נושאים לגיטימיים למען כדאיות".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לפני שבועות, מטעם אזרחי לואיזיאנה, הצטרף משרדי למדינות רבות אחרות בהגשת תסקיר משפטי לבית המשפט העליון של ארצות הברית בקריאה לשופטים לבדוק את ניהול הבחירות בפנסילבניה, שם התעלם בית המשפט הממלכתי שלה מחוקת ארה"ב בהתייחס לניהול הבחירות. החוקה האמריקאית בסעיף 1, סעיף 4, קובעת באופן ברור:

"הזמנים, המקומות והדרכים לקיום בחירות לסנאטורים ונציגים, ייקבעו בכל מדינה על ידי המחוקק".

"הכוח לניהול הבחירות הפדרליות מוחזק על ידי מחוקקי המדינה בכל מדינה. במדינות כמו פנסילבניה ניסתה הרשות השיפוטית להשתלט על חובות אלה ולקבוע כללים משלה. נראה שפעולות אלה אינן חוקתיות. אם פנסילבניה אינה חוקתית לנקוט בפעולה זו, אין זה חוקתי שמדינות אחרות יעשו זאת", נכתב בעתירה".

"רק בית המשפט העליון של ארה"ב יכול להכריע בסופו של דבר במקרים של מחלוקת אמיתית בין המדינות במסגרת החוקה שלנו. לכן על השופטים לדון ולהכריע בתיק אליו הצטרפנו המייצגים את אזרחי לואיזיאנה".

בינתיים, בית המשפט העליון בארה"ב צריך לשקול את ההצעה האחרונה בטקסס, המכילה כמה מאותם טיעונים.

כידוע התיק של טקסס יידון בבית המשפט העליון אשר קיבל את העתירה, ומדינת פנסילבניה השיבה לתביעה בטענה כי היא לא מתייחסת למעשה לחוק 77 - חוק משנת 2019 המאפשר לבוחרים להצביע בהצבעה בדואר מכל סיבה שהיא.

פנסילבניה טוענת גם כי טקסס לא מבטאת כיצד "ביטול זכויות מסיבי" של המצביעים על ידי השלכת תוצאות הבחירות התרחש.

מדינת טקסס הגישה את התביעה לבית המשפט העליון בארה"ב כנגד ג'ורג'יה, מישיגן, פנסילבניה וויסקונסין בטענה ששינויים שונים בכללי ההצבעה או בהליכיהם - באמצעות בתי משפט או באמצעות פעולות ביצוע - הפרו את סעיף האלקטורים בחוקה מכיוון שהם לא עברו את המחוקקים.

טקסס טוענת גם כי הבדלים בכללים ובנהלים במחוזות שונים בתוך אותה מדינה מפרים את סעיף ההגנה השוויונית של החוקה, וכי "חריגות הצבעה" התרחשו במדינות אלה כתוצאה מכך.

בית המשפט ידון בתיק ככלהנראה בתחיל השבוע הבא, או עד סוף השבוע הקרוב.

 

למדינות הנתבעות יש עד מחר להשיב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE