הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסעדות חלל מקורה בניו יורק יפסיקו פעילות החל מהיום: המושל הכריז שמספר המקרים העולה לא משאיר לו ברירה
ניו יורק רוחשת שוב סביב גזירה החדשה, אוהבי הקולינריה או אפילו העצלנים שלא מתקרבים למטבח שלהם בבית יצטרכו להתחיל להזמין אוכל או לשנס מותניים ולבשל מאחר והמושל הורה על איסור אכילה בחלל סגור מפאת עומס המקרים ההיסטרי שהולך ותופח

האפשרות לביקור בתוך מסעדות לארוחה תאסר בניו יורק החל מהיום- שני, 14 בדצמבר, זאת במאמץ לרסן את התפשטות נגיף הקורונה. כך הודיע המושל אנדרו קואומו ביום שישי.

אלו הנפגעים האחרונים בגל ההדבקות בנגיף הקורונה. "מסעדה וברים בפנים, זה אחת הנקודות ואחד התחומים הבודדים שאנחנו חושבים באמת שיכולים לעשות את הבדל", מסר המושל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


No One Knows How Many Restaurants Have Closed in NYC Due to the Pandemic -  Eater NY

 

קואומו הסביר שהוא פועל במסגרת "התיאוריה של לעשות כל מה שאתה יכול לעשות בגבולות ההיגיון" ועדיין להעריך מה לעשות בפרברים ובשאר המדינה.

המושל אמר שהוא שם סוף לאכילה מקורה בעיר בגלל העלייה באשפוזים בחמשת הרבעים, עלייה בקצב השידור והצפיפות הטבעית של העיר.

"הגדלת קצב ההדבקה היא בעיה, אף יותר בעיה באזורים צפופים", אמר קואומו. "בניו יורק, אתה לוקח בחשבון את האזהרה של המרכז לבקרת מחלות על אכילה מקורה יחד עם קצב ההדבקה והצפיפות. והצפיפות? זה מצב רע".

לא ניתן להדבק מסעודות ומסעדות באוויר הפתוח., "אני חושב שזה הגיוני", הסביר קואומו. לעומת זאת, בעלי מסעדות אומרים שזה תלוי בהגדרה שלך למה סביר.

גורמים רשמיים במדינה אומרים שהם ניתחו 46,000 נקודות נתונים וגילו:

  • 74% מהתפשטות COVID בניו יורק היא ממפגשים ביתיים.
  • 43% מגיעים מברים ומסעדות - הגורם החמישי בגובהו להידבקות.

מריה זירה, הבעלים של המסעדה של אנזו ב"ארתור אייב", אמרה שזו מתמטיקה מטורפת שלא מסתדרת לה בראש.

"מה הוא חושב שיקרה אם אנשים לא יוכלו לצאת לאכול? יהיו רק עוד התכנסויות בבית. זה פשוט, שום דבר מזה לא הגיוני."

בתחילת השבוע הזהיר קואומו כי יסגור את המסעדות שמקבלות בפנים אורחים, אלא אם מספר האנשים המאושפזים לקורונה יתייצב. אך אני לא רואה איך זה מתייצב, הוא מסר ביום שישי.

במספרות ומוסדות לטיפול אישי חלה התפשטות של 0.14% ; וחדרי כושר, בהם יש התפשטות של 0.06% , יורשו להישאר פתוחים.

החדשות מגיעות אלינו מייד לאחר ההכרזה מאיגוד המסעדות של מדינת ניו יורק שאומר ש-54% מהמסעדות דיווחו שהן לא ישרדו את ששת החודשים הקרובים ללא סיוע פדרלי. הקבוצה מוסיפה כי אחת מכל שש המסעדות בניו יורק - כולל כ-4,500 בעיר - כבר נסגרה.

 

NYC Indoor Dining Shut Down Again | Food & Wine

 

 

"יש הרבה מקומות, שבגלל הצעד הבא, הולכים להיסגר", אמרה בעלת מסעדה לעיתונות.

יש לי חיטוי ידיים על כמעט כל שולחן בתוך המסעדה בלונג איילנד סיטי. זה לא בגלל שאתה נהיה חולה במסעדות. הסיבה לכך היא שאנחנו לא יכולים לשלוט באנשים להתרחק אחד מהשני", כך הסבירה.

"אני הולך לוודא שאני  נהנה בסוף השבוע  הזה, אני אגיד לך את זה. אני אאסוף את הילדים שלי, אקח משהו טוב לאכול, חתיכת סטייק טובה", אמר אחד הניו יורקרים.

"בשבילי, לא הרגשתי בנוח כששמעתי שההורים שלי סועדים בפנים באופן קבוע, אז אני מבין את זה, אבל זו פשוט תקופה קשה", אמר תושב איילנד סיטי.

המושל האריך את הקפאת  הפינוי המסחרי והתעקש שמסעדות עדיין יכולות להרוויח כסף מסעודות, אוכל ומשלוחים בחוץ. הוא גם ציין שההפסדים שלהם הם ההפסדים שלו, גם במס המכירות של המדינה.

"פשוטו כמשמעו, כל דולר שעסק מפסיד, אנחנו מאבדים אחוז מהדולר הזה. לכן, הרצון שלנו היא פעילות כלכלית ככל שתוכל לכבד את בריאות הציבור ואת הסיכון", הסביר המושל.

ראש העיר ביל דה בלאזיו אמר שהוא יתמוך בהגבלות המושל, "100%, כי אנחנו צריכים להתגון מפני הימים הגרועים ביותר".

"בפעם הראשונה, למרבה הצער, כל שלושת האינדיקטורים שלנו עברו את הסף. זה גל שני", אמר דה בלאזיו במסיבת העיתונאים ביום שישי האחרון, "אנחנו צריכים להילחם בו בחזרה כדי להציל חיים, ואנחנו צריכים להילחם בו בחזרה כדי להתחיל את ההחלמה שלנו."

משרד המושל אומר שהאכלה המקורה תוגבל לשבועיים לפחות בזמן שהם משגיחים על שיעור אשפוז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE