הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החופשה החלומית הפכה לסיוט: צעירה אמריקאית נחתה באי הנופש, נאזקה באזיק אלקטרוני, הפרה בידוד והושלכה למאסר
הנערה בת ה-18 נידונה לעבודות שירות וקנס כספי, ביחד עם בן זוגה המקומי, אולם התביעה ערערה על העונש הקל, והשבוע השניים החלו לרצות ארבעה חודשי מאסר. עורך דינה הסביר כי הוא מתכוון להגיש ערעור: "משפחתה מאוד חוששת, זו סיטואציה מאוד מלחיצה"

סטודנטית בת 18 מג'ורג'יה נידונה השבוע לארבעה חודשי מאסר באיי קיימן, ביחד עם בן זוגה המתגורר במדינת האיים בים הקריבי, וזאת לאחר ששניהם הורשעו בהפרת נהלי הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סקיילר מאק בת ה-18

 

השניים - סקיילר מאק בת ה-18 ו-וונג'יי רמג'יט בן ה-24 - החלו לרצות את עונש המאסר שלשום, זמן קצר לאחר שבית המשפט קיבל את ערעור התביעה המקומית. עורך דינם של בני הזוג, ג'ונתן יוז, הסביר שהם אומנם הודו באשמה, אך הוא מתכוון להגיש ערעור על העונש הכבד:

"הם שני אנשים צעירים שמעולם לא הסתבכו עם החוק. זו האינטראקציה הראשונה שלהם עם המשטרה, בתי המשפט וכמובן גם בית הכלא", הסביר יוז בשיחה עם סוכנות הידיעות AP.

באיי קיימן מתגוררים כ-65 אלף תושבים, ומתחילת המשבר אובחנו במדינה 308 נשאי נגיף הקורונה בלבד, ורק 2 קורבנות. לכן ניתן להבין מדוע הרשויות החליטו שכל מי שמגיע למדינה נדרש לשהות בבידוד ביתי במשך 14 ימים. בשונה ממרבית המדינות, כל מי שהגיע לאיי קיימן נאלץ לעשות שימוש במעין אזיק אלקטרוני המתריע כאשר אותו אדם מתרחק מהמקום שבו הוא אמור להעביר את תקופת הבידוד.

 

מאק, שלשום לאחר שנגזר עליה מאסר בפועל

 

מאק ורמג'יט נמצאים בזוגיות מזה 7 חודשים, וב-27 בנובמבר הנערה מג'ורג'יה הגיעה לאיי קיימן. כאמור, היא נדרשה לשהות בבידוד ביתי במשך שבועיים, אולם כעבור יומיים בלבד - ב-29 בנובמבר - היא הפרה את הבידוד ונכחה באירוע ספורט ימי ביחד עם בן זוגה. השניים נעצרו בחשד להפרת נהלי הקורונה, ובית המשפט המקומי גזר עליהם 40 שעות שירות בקהילה וקנס כספי בגובה 4,400 דולר. בנוסף, בית המשפט גזר עוצר לילי במשך חודשיים כנגד רמג'יט, והוא נדרש לשוב לביתו בכל ערב עד השעה 7:00.

התפנית הגיעה ימים בודדים לאחר מכן, כאשר במשרד התביעה המקומי דרשו לערער על העונש. בזמנו הוסבר כי מדובר בעונש קל מדי, וכזה שאינו יוצר הרתעה. התיק הועבר לביהמ"ש לערעורים במדינה, וכאמור, שלשום הוחלט להטיל על השניים עונש חמור עוד יותר.

השופט בתיק, רוג'ר צ'אפל, אמר במעמד מתן גזר הדין ששני הנאשמים "פעלו מתוך אנוכיות ושחצנות" כאשר החליטו להפר בידוד, ומאק עצמה בילתה מחוץ לבידוד במשך שבע שעות, ללא מסכה:

"לא מדובר בהחלטה אימפולסיבית, אלא משהו מכוון שתוכנן מראש", הוא אמר והסביר כי יממה לפני הפרת הבידוד, מאק טענה שהאזיק האלקטרוני גורם לה לכאב. בעקבות כך, נציגים מטעם המדינה הגיעו למקום ושחררו במעט את האזיק: "זה היה מכוון, והיא עשתה את זה כדי שתצליח להוריד את האזיק לחלוטין בעת הפרת הבידוד", סיכם השופט.

 

מאק ורמג'יט

 

כאמור, בכוונת עורך דינם של השניים להגיש ערעור במהלך הימים הקרובים, אך ככל הנראה מאק ורמג'יט יעבירו את ארבעת החודשים הקרובים מאחורי סורג ובריח.

"המשפחה שלה כמובן מאוד חוששת כי היא נמצאת בבית כלא במדינה זרה", מסר יוז, "זה אומנם העונש שהיא קיבלה בעקבות מעשיה, אך זה בכל זאת סיטואציה מאוד מלחיצה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE