הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגמה מתפתחת עקב סרבני החיסונים: בכירים בישראל וארה"ב מתנדבים לשמש כדוגמא
ישראל וארה"ב ידועות לשמצה באחוז הגבוה של סרבני חיסון הקורונה העתיד להגיע לכלל האוכלוסיה בתום הגל הראשון, במהלך שנועד לשמש כדוגמא לציבור ביבי ומייק פנס התחסנו כדי להדגים בטיחות, ביידן הודיע שיתחסן מחר

בניסיון לעודד את האמריקנים להתחסן, על רקע סקרים כי 40 אחוז לא יתחסנו, הפך השבוע סגן הנשיא מייק פנס למנהיג הבכיר בעולם הראשון שמקבל את הזריקה של "פייזר. ביבי מיהר גם הוא אמש לבצע אותו מהלך יחד עם שר הבריאות אדלשטיין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לצד פנס התחסן גם ראש מערך שירותי בריאות הציבור בארה"ב, ג'רום אדאמס. הם התחסנו בבניין משרדים ממשלתי סמוך לבית הלבן, ואת החיסון של חברת "פייזר" הזריקו להם רופאים מבית החולים הצבאי וולטר ריד הסמוך לבירה האמריקנית - שם אושפז לפני כמה חודשים הנשיא דונלד טראמפ כאשר חלה בקורונה.

ואילו טראמפ לא הביע רצון כלשהו בנושא, אולי כי קיימת לו לחודשים הקרובים חסינות טבעית עקב הידבקותו באוקטובר או שאינו מעוניין לסכן את עצמו בגילו עם חיסון טרי מהמדף בהתחשב שהוא יוצא מהבית הלבן ולא חשב צורך לשמש כדוגמא במיוחד לאור החסינות הטבעית הזמנית שפיתח.

כתגובה רשמית- לאחר שטופל בתרופות ניסיוניות, יועציו מסרו לפי הדיווחים לתקשורת כי הוא "עסוק בתוצאות הבחירות", אותן הוא עדיין מסרב לקבל, ו"לא גילה שום עניין" בהעברת מסר לעידוד ההתחסנות בארה"ב.

אם כי לאחר החיסון ההיסטורי הראשון שניתן בארה"ב לאחות מחלקת טיפול בבית החולים היהודי בלונג איילנד ניו יורק- טראמפ, הגיב על מתן החיסון בצניעות אופיינית, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו :"חיסון ראשון ניתן. מזל טוב לארצות הברית ולעולם כולו!"

סגנו פנס הכריז:"לא הרגשתי דבר", לאחר שכאמור התחסן בשידור חי כדי לעודד את הציבור האמריקני לצאת ולקבל את החיסון נגד הווירוס. "אל תטעו: זהו נס רפואי. אני גם מאמין שהשבוע הזה יירשם בהיסטוריה כנקודה בה החל הסוף של מגפת הקורונה". גם אשתו של פנס, קארן, קיבלה את החיסון.

 

נתניהו מדקלם אחרי קבלת החיסון: "זריקה קטנה לאדם - צעד ענק לכולנו"

 

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שהבטיח להעניק 100 מיליון מנות של החיסון ב-100 הימים הראשונים של כהונתו, צפוי להתחסן בשבוע הבא בפני הציבור, בניסיון נוסף לעודד את הציבור האמריקני לקבלו. קמלה האריס, סגניתו הנבחרת של ביידן, צפויה גם היא להתחסן, אך עדיין לא ידוע מתי היא תקבל את החיסון שלה.

מבצע החיסונים בארה"ב, הגדול בהיסטוריה האמריקנית, נמצא כעת בעיצומו, אולם ההשפעה שלו לא צפויה להיות מורגשת בחודשים הקרובים, שבמהלכם חוששים המומחים מזינוק נוסף בתחלואה ובתמותה. אתמול, לפי ספירת "ניו יורק טיימס", נדבקו בארה"ב עוד כ-238 אלף נדבקים חדשים, ומתו עוד 3,293 חולים. מספר הנדבקים הכולל בארה"ב עומד על יותר מ-17.2 מיליון, ומספר מתים הכולל כבר על יותר מ-310 אלף.

כאמור ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש (מוצ"ש) לבית החולים שיבא שבתל השומר, וקיבל במקום, בשידור חי, את החיסון לנגיף הקורונה, מבית היוצר של חברת פייזר העולמית. "נוכל פתוח את המדינה מחדש ולהחזיר אותה למה שהיא הייתה, לחזור לחיים הנורמליים שאנחנו חפצים בהם. זה מתחיל במהלך הזה, ואני מבקש מכולם להצטרף אלינו ולהתחסן", אמר ראש הממשלה.
לאחר שהתחסן, הוסיף נתניהו: "זריקה קטנה לאדם - צעד ענק לכולנו", טוויסט למשפט האלמותי הראשון שנאמר על הירח.

 

 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE