הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גוברות ההערכות בקליפורניה: מגבלות המושל יוארכו עד להודעה חדשה
על אף שעברו יותר משבועיים מאז שהנחיית 'הישארו בבתים' נכנסה לתוקף, אולם עד כה לא נרשם שיפור ניכר בבתי החולים. למרות שהמצב אמור להיבחן מחדש לאחר 3 שבועות, המושל גאווין ניוסאם אמר השבוע: "לפי המגמות הקיימות, לא תהיה ברירה מלבד להאריך את ההנחייה"

קליפורניה צפויה להאריך את הנחיית "הישארו בבתים" שהוטלה בחמישה מתוך שישה אזורים במדינה, כך עולה מדבריו של המושל ניוסאם אתמול (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, מדיניות זו נכנסה לתוקף לפני למעלה משבועיים, ובמסגרת הנחיה זו, הרשויות המליצו לתושבים להישאר בבית ככל הניתן ולחבוש מסכות בכל יציאה מהבית. בנוסף, נאסר על התקהלויות מכל הסוגים, בין אם מדובר באירוע פרטי (לא יתאפשר לארח בבית אנשים שאינם מתגוררים במקום) או ציבורי. עם זאת, זכויות אזרחיות בסיסות, למשל הגעה לבית כנסת או השתתפות במחאה, עדיין מתאפשרות.

בזמנו המושל ניוסאם הסביר שמדיניות זו תחול רק באזורים שבהם כמות המיטות הפנויות ביחידות לטיפול נמרץ תרד מתחת ל-15% (כיום ההנחייה לא חלה בשני אזורים בלבד - צפון קליפורניה ואזור סקרמנטו). המושל אף הסביר כי ההנחייה תישאר במשך שלושה שבועות, והמצב ייבחן מחדש.

 

 

אלא שכעת, המושל סבור שלא ניתן יהיה להסיר את המגבלות בתוך כשבוע, בייחוד באזור דרום המדינה שבו כמות המיטות הפנויות בטיפול נמרץ עומד על 0%: "בהתבסס על המגמות, נראה שלא תהיה ברירה מלבד להאריך את ההנחייה", הוא הסביר במהלך מסיבת עיתונאים שערך בתחילת השבוע.

 

בתי החולים במדינה מתקשים להתמודד עם העומס (צילום: Getty Images)

 

אתמול קליפורניה דיווחה על 37,892 נשאי קורונה חדשים, וכמות המיטות הפנויות בטיפול נמרץ ברמת המדינה עומדת כיום על 2.5% בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE