הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלקוחות שילמו לו מאות אלפי דולרים עבור בית החלומות: הם רק לא ידעו שלבעל חברת הבנייה מניו יורק יש תוכניות אחרות
בעלי חברת הבנייה, שון ואן-וייטן, עלול להישלח ל-9 שנות מאסר לאחר שהודה בהלבנת הון ובניהול התרמית הדומה להונאת פונזי. לפי החשד, הוא ניצל את מעמדו כאיש המתווך בין הגורמים השונים בפרויקטים כדי לשלשל לכיסו סכומי עתק. מרבית הקורבנות עדיין לא יודעים מתי, אם בכלל, יזכו להיכנס לבית שהם רכשו

תושב ניו יורק העובד בבנייה מואשם בהונאת ענק, במסגרתה הוא גנב יותר ממיליון דולר מבלי בתים, בלי עסקים וגופים פיננסיים, כך על פי הודעת התובעת הכללית במדינה, שהוסיפה שהחשוד הודה במיוחס לו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנאשם הפרשה, שון ואן-וייטן בן ה-39

 

שון ואן-וייטן בן ה-39, המתגורר בעיר סרטוגה ספרינגס (כ-275 ק"מ צפונית לעיר ניו יורק), עלול להישלח ל-3 עד 9 שנים בבית הכלא.

במשרד התביעה סיפרו כי ואן-וייטן עמד מאחורי התרמית, שדומה להונאת פונזי: "הקורבנות שלו נפלו למצוקה כלכלית בלתי נתפסת. במשך שנים, הם חסכו כסף כדי להגשים את החלום שלהם ולקנות בית, אך ואן-וייטן גנב יותר ממיליון דולר מהם, וכעת הקורבנות כלל לא יודעים מתי, אם בכלל, הם יקבלו את הבתים".

למעשה, ואן-וייטן נעצר בחודש ספטמבר האחרון בתום חקירה ממושכת, שחשפה כי הוא עומד מאחורי הלבנת הון בשתי חברות קונסטרקשן שבהן החזיק: VanVeghten Construction ו-Union Modular Homes.

 

הנאשם לקח את הכסף, אך יסודות הבית המודולרי כלל לא נבנו

 

מוקדם יותר השבוע ואן-וייטן הובא בפני שופט, והוא הודה כי במשך קרוב לארבע שנים (מיולי 2016 ועד חודש מאי האחרון) הוא השתמש בסכומי העתק שקיבל מרוכשי הבתים כדי לממן את ההוצאות האישיות שלו. אם לא די בכך שגנב מרוכשי הבתים, כתב האישום אף חשף כי הוא לא שילם לעובדים ולחברות שסיפקו את חומרי הבנייה לפרויקטים.

כך למשל, אחד מקורבנותיו של ואן-וייטן שילם לו חצי מיליון דולר כדי שיבנה בית מודולרי. התהליך התעכב זמן רב, וסוף שנת 2018 כאשר הבנייה הושלמה וחברה תכננה לשלוח את הבית המודולרי לנכס, הם גילו שואן-וייטן כלל לא התחיל לבנות את היסודות לבניין. בפועל, הוא השתמש בכסף לקדם פרויקטים אחרים ולממן את שאר ההונאות.

בדיקה בחשבונות הבנק הרבים של הנאשם חשפה מאות עסקאות נדל"ן דומות, ועל כן הרשויות כינו את התרמית כהונאת פונזי.

 

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס (צילום: Getty Images)

 

ואן-וייטן ישוב לבית המשפט בחודש אפריל, אז ייגזר עונשו. מעבר למאסר בפועל, לפי ההערכות בית המשפט יחייב אותו לפצות את כלל הקורבנות, שמרביתם עדיין לא קיבלו את הבתים שעליהם הם שילמו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE