הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדינה הבטיחה: "עד 70,000 דולרים לכל תושב עבור קולג'" והתחרטה ברגע האחרון, עתה ישנה שוב תקווה לחידוש היוזמה
הנפט מכניס למדינת ניו-מקסיקו כסף רב, כל כך הרבה למען האמת עד שהמדינה הייתה מוכנה לממן את לימודי הקולג' של תושביה בחינם, עתה לאחר שהתכנית בוטלה בעקבות משבר הקורונה, יש הקוראים לחדשה

מדינת ניו מקסיקו ביטלה ברגע האחרון את תוכניתה להציע שכר לימוד במכללות בחינם לכל תושבי המדינה.

ההצעה, שהוצגה במקור בספטמבר 2019 על ידי המושלת מישל לוז'אן גרישם (D), הייתה הופכת את שכר הלימוד לחינמי עבור 55,000 הסטודנטים במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לאחרונה הודיעה המדינה כי התוכנית הושהתה בגלל ירידה ברווחי הנפט הממלכתיים וכי המדינה מתכננת לטפל מחדש בהצעה במהלך עונת החקיקה בשנת 2021.

במקור הודיעה המדינה על היוזמה בהודעה לעיתונות שהתפרסמה בספטמבר 2019. "המושלת מישל לוז'אן-גרישם הודיעה ביום רביעי על מלגת ההזדמנות של ניו מקסיקו, תוכנית חדשה שתקנה, יחד עם מלגות המדינה והמלגה הפדרלית הקיימת ותשתית מענקים, סבסוד של כ-100 אחוזים משכר הלימוד לתואר ראשון ושכר לימוד במוסדות להשכלה גבוהה בניו מקסיקו לזכאים ללימודים. סטודנטים תושבי המדינה", כך כתבה לשכת המושל בהצהרה בשנת 2019.

עורך הדין חורחה גליציה, ונצואלי המתגורר בניו מקסיקו, ביקר את היוזמה השבוע וטען כי תוכנית "המכללה החופשית" של מדינתו עשויה להיכשל.

"הדבר הראשון שעלינו לציין בכל התוכנית הזו הוא שאפילו לא היה צורך שהיא תיכנס לתוקף כדי לשים לב מדוע זה רעיון גרוע. מימון תוכניות חברתיות ענקיות בכספי משלמי המסים (או במקרה זה כסף הכנסות מנפט) עשוי לעבוד במשך זמן מה, אך בהכרח ייגמר הכסף במדינה בשלב מסוים ולא יאפשר לשמור על המימון לתוכניות שאפתניות אלה", גליציה אמר.

"תאר לעצמך מה היה קורה אם התוכנית שהוצעה הייתה נחקקת בפועל לפני משבר ה-COVID?. מה הייתה עושה מדינת ניו מקסיקו כדי לקיים את ההבטחות שנתנו למוטבי התוכנית?" גליציה סיים.

בתוך כך, נראה כי במידה ומחירי הנפש יעלו, יבקשו במדינה להמשיך ולנסות להתקדם עם היוזמה לקראת שנת 2022

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE