הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית המשפט מעכב הוצאה להורג של האישה היחידה בשורת הנידונים למוות בארה"ב
האישה שחנקה אם הריונית בחודש ה8 שלה וחתכה החוצה מהבטן את העובר לא תוצא להורג במועד שנקבע, ההחלטה עשויה לגרום לממשל טראמפ לתזמן את ההוצאה להורג לאחר שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן ייכנס לתפקידו

שופט פדרלי אמר שמשרד המשפטים דחה שלא כדין את הוצאתה להורג של האישה היחידה שניצבת כעת בשורת הנידונים למוות הפדרלית, מה שעלול לגרום לממשל טראמפ לדחות את ההוצאה להורג לאחר שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן ייכנס לתפקידו.

שופט בית המשפט המחוזי של ארה"ב, רנדולף מוס, גם ביטל צו ממנהל לשכת בתי הסוהר, שקבע את תאריך ההוצאה להורג של ליסה מונטגומרי ל-12 בינואר. מונטגומרי הייתה אמורה לעבור את תהליך ההוצאה להורג בעבר במתחם הענישה הפדרלי בטרה הוט, אינדיאנה, החודש, אבל מוס עיכב את ההוצאה להורג לאחר שעורכי דינה של מונטגומורי נדבקו בנגיף הקורונה בביקור אצל הלקוח שלהם וביקשו ממנו להאריך את משך הזמן כדי להגיש עתירת חנינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Who is Lisa Montgomery and why is she facing the death penalty?

 

מוס אסר על לשכת בתי הסוהר לבצע את הוצאתה להורג של ליסה מונטגומרי לפני סוף השנה, וגורמים רשמיים דחו את תאריך ההוצאה להורג שלה ל-12 בינואר. אבל מוס פסק ביום רביעי כי נאסר גם על הסוכנות המיועדת לקבוע מועד חדש לתאריך נכון לעכשיו.

דובר משרד המשפטים לא הגיב מיד לבקשה לתגובה.

לפי הצו, לשכת בתי הסוהר לא יכולה לקבוע מועד חדש להוצאתו להורג של מונטגומרי לפחות עד ה-1 בינואר. בדרך כלל, על פי הנחיות משרד המשפטים, אסיר הנידון למוות חייב לקבל הודעה לפחות 20 יום לפני ההוצאה להורג. בשל צו השופט, אם משרד המשפטים יבחר לקבוע מועד חדש לתאריך בינואר, ייתכן שההוצאה להורג תיקבע לאחר השבעתו של ביידן ב-20 בינואר.

דובר של ביידן מסר כי הנשיא הנבחר "מתנגד לעונש מוות עכשיו ובעתיד" ויעבוד אחרי כניסתו לתפקיד הנשיא כדי לסיים את השימוש באמצעי זה. אבל נציגיו של ביידן לא אמרו אם ההוצאות להורג יופסקו מיד עם כניסתו של ביידן לתפקיד.

 

 

מונטגומרי הורשעה ברצח בובי ג'ו סטינט בת ה-23 בעיר סקידמור שבצפון-מערב מיזורי בדצמבר 2004. היא השתמשה בחבל כדי לחנוק את סטינט, שהייתה בחודש השמיני להריונה, ואז סכין מטבח כדי לחתוך את העובר מהרחם, כך מסרו הרשויות.

על פי כתב התביעה, מונטגומרי הוציאה את התינוק מגופתה של סטינט, לקחה את הגופה של התינוק איתה, וניסתה להעביר אותו כשלה. הצוות המשפטי של מונטגומרי טען כי הלקוחה שלהם סובלת ממחלות נפש קשות.

"בהתחשב בחומרת מחלת הנפש של גברת מונטגומרי, בעינויים המיניים והפיזיים שהיא סבלה לאורך כל חייה, ובקשר בין הטראומה שלה לעובדות הפשע שלה, אנו פונים לנשיא טראמפ כדי להעניק לה רחמים, ולהקל את עונשה למאסר עולם", אמרה אחת מעורכי הדין של מונטגומרי, סנדרה בבקוק, בהצהרה.

שני אסירים פדרליים נוספים אמורים להיות מוצאים להורג בינואר, אך נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה ועורכי דינם גם מחפשים אפשרות לעכב את ההוצאה להורג שלהם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE