הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה שינה את איכות חיי": הידרופוניקה, נשמע מסובך? ככה תוכלו לגדל תוצרת חקלאית טרייה, אפילו אם אתם בדירת סטודיו
לגידול הידרופוני של מצחים ביתיים יש יתרונות רבים, הם מזינים יותר ואינם חשופים לחומרי הדברה. אך העיסוק בגידול הידרופוני דורש מעורבות ותשומת לב (לא יותר מדי!)

גינון הידרופוני מתייחס לגידול צמחים ללא אדמה, תוך שימוש בתמיסת תזונה על בסיס מים. גם זה לא בדיוק רעיון חדש, כשהרעיון מתוארך למאה ה-7 לפני הספירה.

מערכות גידול הידרופוניות מאפשרות לשורשי הצמחים לבוא במגע ישיר עם חומרים מזינים וחמצן, ששניהם חיוניים לצמיחת הצמחים, ללא שימוש באדמה.

במקום אדמה, מערכות הידרופוניות המשתמשות בסוגים שונים של אמצעי גידול, כמו צמר אבן, חלוקי נחל, ורמיקוליט או פרלייט בכדי לספק תמיכה לשורשי הצמח.

במערכות הידרופוניות אחרות, כמו מערכות המשלבות אירופוניקה, אין צורך בכל אמצעי גידול ןצמחים הידרופוניים מקבלים את חומרי המזון שלהם המועברים ישירות לשורשים באמצעות מים עשירים בחומרים מזינים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ניתן להעביר את החומרים המזינים הללו השורשים באמצעות מספר שיטות שונות. 

אך כמו ברוב הדברים, גידול צמחים הידרופוני מגיע עם יתרונות וחסרונות כולל השקעה בציוד אם תחליט שהיתרונות עולים על החסרונות, אז בואו ניכנס לזה!

אחת הסיבות הגדולות ביותר לכך שההידרופוניקה הפכה פופולרית כל כך לאחרונה היא מכיוון שמחקרים בנושא חקלאות הידרופונית הראו שיש לה יתרונות רבים.

צמחים שגדלו הידרופונית הם באיכות גבוהה במיוחד, תופסים פחות מקום וצורכים פחות משאבים משיטות גידול מסורתיות.

בנוסף, שיטות גידול הידרופוניות, בשילוב עם גינון אנכי, סייעו בהרחבת האפשרויות של גינון עירוני וגינון מקורה.

יתרונות

אתה יכול לגדל גן הידרופוני בבית שלך, ועם השקעה כספית גדולה מספיק, לקבל תוצרת טרייה כל השנה אפילו באקלים קריר!

לא רק שניתן לגדל יבולים בכל עונה, אלא שהתפוקה במשקים הידרופוניים היא כפולה מייצור של חוות מבוססות אדמה מכיוון שמחזור הגידול מתחיל כל הזמן מחדש. הידרופוניקה משתמשת גם בפחות מים, למעשה 1/12 פחות, משיטות גידול מסורתיות, מה שהופך אותה לבת קיימא יותר.

יתרון נוסף הוא שמערכות הידרופוניות לא תמיד דורשות חומרי הדברה בכלל! מכיוון שצמחים הידרופוניים גדלים בסביבות מבוקרות, הם אינם רגישים למחלות, מזיקים או פטריות הנגרמות מהקרקע.

חסרונות

אם אינך גר במקום בו לרוב שטוף שמש, מקור האור יכול להיות יקר. כמובן, תוכלו לרכוש מנורות לגידול צמחים, אך הן יעלו לכם כסף.

עם זאת, חסרון נוסף הוא כי עלויות ההתקנה הראשוניות הן די גבוהות באופן כללי.

ניתן לבנות מערכות הידרופוניות ביתיות בזול, אך עדיין יש צורך להשקיע קצת כסף בתהליך.

יש גם גבול למה שאפשר לגדל ביעילות.

גידולים כמו צמחי גפן, תירס וירקות שורש אינם מתאימים למערכות קומפקטיות מכיוון שהם מלכתחילה אינם חסכוניים.

אבל אולי החיסרון הגדול ביותר עם מערכת הידרופוניקה הוא שמשהו כמו כשל במשאבה יכול להרוג את הצמחים שלך בתוך שעות.

הם יכולים למות במהירות מכיוון שמצע הגידול אינו יכול לאגור מים כמו אדמה, ולכן הצמחים תלויים באספקת מים טרייה. יהיה עליך גם לעקוב אחר רמות ה-pH ללא הרף וזה מטרד מסויים.

ציוד הדרוש להתחלה

שיטת תרבות מים עמוקים היא הדרך הקלה ביותר להיכנס להידרופוניקה.

בשיטת תרבות מים עמוקים (DWC), המכונה גם שיטת המאגר, השורשים תלויים בתמיסת תזונה.

משאבת אוויר באקווריום מחמצנת את תמיסת התזונה וזה את טביעתם של שורשי הצמחים. זכרו למנוע חדירת אור למערכת שלך, מכיוון שהדבר עלול לגרום לאצות לצמוח אשר ימיטו הרס במערכת. זה מצויין למתחילים כי אין טפטפות או מרססים שיכולים להיסתם. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE