הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטעויות הכי נפוצות שאנשים עושים לאחר תאונת דרכים
עברתם תאונת דרכים והאינסטינקט הראשוני שלכם הוא להתקשר לחברת הביטוח ולדווח להם מה קרה. לפני שאתם מרימים את הטלפון הזה, קחו נשימה ארוכה, קיראו את הכתבה הבאה והימנעו מהטעויות הנפוצות שאנשים עושים לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים

אור (שם בדוי) עובד כאיש מכירות בחברת קונסטרקשן. בדרכו להקפיץ חומרים לבית אחד הלקוחות שלו, מאור היה מעורב בתאונת דרכים קשה עם רכב נוסף. מבלי להסס, מאור התקשר לחברת הביטוח שלו וסיפר את שאירע, מתוך אמונה שיש לו ביטוח 'מקיף' שאמור לכסות את נזקי האירוע. כאשר חברת הביטוח למדה על מטרת הנסיעה, הודיעה החברה למאור כי מכיוון ואותה הנסיעה הייתה למטרת עסק האירוע אינו מכוסה תחת הפוליסה שרכש, שהינה פוליסה רגילה המכסה נסיעות ברכב לשימוש פרטי בלבד. 

אירועים כגון אלו, מספר עורך דין אסף יונס ממשרדיו בוודלנד הילס, מתרחשים כדבר שבשגרה: ״מרבית הלקוחות טורחים לברר מה כוללת פוליסת הרכב שברשותם רק אחרי קרות תאונה, וכמובן שבשלב זה אם הכיסוי הביטוחי חסר או אינו מספק זה כבר מאוחר מדי״.

ביקשנו מעו״ד יונס, המתמחה בתאונות דרכים בקליפורניה ובין לקוחותיו נמנים ישראלים רבים, לשתף את קוראינו בטעויות הכי נפוצות שמרביתנו עושים לאחר תאונות דרכים:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שיהוי בקבלת טיפול רפואי

"לא פעם, לקוחות ממתינים שבועות ואפילו חודשים לאחר תאונת דרכים מכל מיני סיבות לפני פנייה לגורמים רפואיים על מנת לטפל בפציעותיהם. פער זמנים שכזה בין מועד התאונה לבין התחלת הטיפול הרפואי מחליש משמעותית את התיק, שכן חברת הביטוח תטען כי הלקוח אינו באמת פצוע או לחילופין כי הפציעה איננה נובעת מהתאונה."

 

שיהוי בהגשת התביעה

"לאחר תאונת דרכים, יש פרק זמן מוגבל הקבוע בחוק להגשת תביעה כנגד חברת הביטוח. לפיכך, שיהוי ממושך בטיפול בתיק יכול לסגור את הדלת בפני אפשרות הגשת תביעה בהמשך."

 

הימנעות מהזמנת ניידת משטרה לזירת התאונה

"באם המבוטח מעורב בתאונה בה אשם נהג אחר, רצוי להתקשר למשטרה ולבקש מהם להגיע לזירת האירוע ולמלא דו״ח המכונה TCR. באותו דו״ח מסכם השוטר את פרטי האירוע ואף חווה את דעתו באשר לשאלה מי מהצדדים לאירוע נושא באשמה לתאונה.

מאחר שבקליפורניה הצד האשם בתאונה הוא זה שעליו לשאת בעלות נזקי האירוע, חוות דעת זו נושאת משקל רב. במקרים גבוליים, בהיעדר דו״ח אירוע, בבואן להכריע בשאלת האשמה אך ורק לפי עדויות שני הנהגים (״מילה כנגד מילה״), לא פעם ייחלקו חברות הביטוח את האשמה בין שני הנהגים באופן שווה או ביחס אחר, לפי האירוע."

 

הימנעות מלחפש עדים או תיעוד מצלמות

"לאחר אירוע תאונה שאירע לא באשמת המבוטח, מומלץ להסתכל סביב מיד ולחפש עדים לתאונה ולבקש מהם את שמם ומספר הטלפון שלהם. במקרים גבוליים בהם האשמה לתאונה עשויה להיות במחלוקת, נוכחותו של עד ניטרלי עשויה להיות מכרעת באשר להכרעת גורל התביעה.

אותו עיקרון הינו רלוונטי גם באשר לנוכחות מצלמות בסמוך למקום התאונה– בתי עסק רבים ואפילו בתים פרטיים מתקינים מצלמות אבטחה, אשר לא פעם עשויות לקלוט את התאונה. מומלץ לבחון את זירת התאונה ולפנות בהקדם לאותם בתי עסק או בעלי בתים ולבקש מהם לבחון האם האירוע נקלט במצלמותיהם, שכן לעיתים מערכות אלו שומרות היסטוריית צילום למשך מספר ימים או שבועות בודדים בלבד.

לדוגמה, אני יכול לספר לך שלאחרונה פנו אליי לקוחות שהיו מעורבים בתאונת דרכים בעיר וואלי וילאג', כאשר בעודם מבצעים פנייה שמאלה רכב שנסע ישר התנגש בהם בהיותו בנתיב השמור לאופניים ולרכבים חונים. בהיעדר עדים או דו״ח משטרה, הנהג האחר הכחיש כי נסע בנתיב האופניים ולא היו בנמצא כל ראיות לחזק או לסתור את דבריו. לקוחותיי פנו למספר עורכי דין אשר כל אחד בתורו קבע כי בתיק של ״מילה כנגד מילה״ חברת הביטוח תמיד תעדיף נהג שנסע ישר לעומת נהג שפנה שמאלה בעת התאונה, ולפיכך סירבו לקחת את התיק על עצמם.

כאשר פנה אלינו הלקוח הסכמנו לקחת את התיק, יצאנו לזירת התאונה והצלחנו למצוא תיעוד ממצלמות שהותקנו מחוץ לאחת החנויות במקום של הרגעים שהובילו לתאונה, שם ניתן לראות בבירור כי הנהג הפוגע אכן נסע בנתיב השמור לאופניים. כתוצאה מכך הצלחנו לוודא שלקוחותינו לא רק קיבלו בחזרה את ההשתתפות העצמית שלהם, אלא גם נפתחה בפניהם הדלת לקבלת פיצויים של עשרות אלפי דולרים בגין פציעותיהם."

 

הימנעות מלצלם את הרכב של הנהג הפוגע ואת זירת התאונה

"מיותר לציין כי תאונת דרכים היא אירוע טראומתי, אשר משרה לחץ על המעורבים בו. יחד עם זאת, לאחר תאונה יש פעולות שחשוב לבצע בזירת האירוע, כגון צילום הרכב של הנהג הפוגע; הדבר חשוב על מנת שהנהג האחר, או המוסך אליו רכבו נגרר, לא יגדילו את הנזק לרכב בטענה כי אותו נזק נגרם בתאונה, וזאת על מנת להגדיל את תגמולי הביטוח, או בכדי שהרכב לא יחשב בר תיקון ('טוטאל לוס').

כמו כן, רצוי לצלם את זירת התאונה, שכן לעיתים עולים מהתיעוד פרטים רלוונטיים, כגון, מיקום הרכבים בעת ההתנגשות, שעשויים לסייע במהלך הטיפול בתיק."

 

אומרים אמירות מהן משתמע נטילת אחריות לתאונה

"לעיתים, בהיותם נסערים מיד לאחר תאונה, מבוטחים נוטים להתנצל על האירוע או מתבטאים באופן ממנו משתמע נטילת אחריות לאירוע, על אף שהם אינם נושאים באחריות לקרות התאונה באופן מלא או בכלל, או לעיתים הם עצמם לא מודעים לכל הנסיבות שהביאו לאירוע. לפיכך, עדיף להימנע מאמירות אלה לאחר תאונה בשיחה עם הנהג האחר או עם חברות הביטוח. "

 

מתקשרים עם חברות הביטוח בעצמם ומנדבים מידע

"לקוחות לא פעם מניחים שחברת הביטוח שלהם מנסה להגן עליהם ורואה את האינטרס של המבוטח לנגד עיניה. לצערנו, ההיפך הוא הנכון; האינטרס של חברת הביטוח, בראש ובראשונה, הוא האינטרס הממוני שלה עצמה, כלומר, לשלם כמה שפחות בגין האירוע.

בנוסף, כל השיחות עם נציגי חברות הביטוח מוקלטות ולכן זה קריטי להיות זהיר ביותר ולשקול כל פרט מידע בו משתפים את חברת הביטוח.

כאשר אדם שהיה מעורב בתאונה אינו מיוצג על ידי עורך דין, חברות הביטוח מודעות לכך שיש להן מעין 'חלון הזדמנויות' לקבל מידע מן המבוטח והן עושות ככל שביכולתן לשאול אותו פרטי מידע, אשר עורך דין היה לרוב נמנע מלספק, כגון נתונים דמוגרפיים של המבוטח וכן היסטוריה רפואית."

 

לוקחים את הרכב למוסך 'רשת'

"לחברת ביטוח לרוב ישנם מוסכים מורשים איתם היא עובדת באופן סדיר ואליהם היא מעודדת את מבוטחיה לקחת את רכביהם. על אף שאלו יכולים להיות מוסכים מקצועיים וטובים, הבעיה נעוצה בכך שהאינטרס של מוסכים אלה הוא לרצות את חברת הביטוח ולא את בעל הרכב, ולפיכך הם תחת לחץ לספק הערכות נזק כמה שיותר נמוכות, חלקי חילוף זולים או משומשים ועלות עבודה נמוכה.

לפיכך, הסבירות שאיכות התיקון במוסך רשת תהיה ירודה היא גבוהה יותר מאשר במוסך שרואה לנגד עיניו בראש ובראשונה את טובת בעל הרכב."

 

נמנעים מלהיעזר בעורך דין

"מבוטחים אשר נפצעו בתאונת דרכים מנסים לעיתים לעבוד ישירות מול חברות הביטוח ללא עורך דין.

על אף שאין חובה להסתייע בעורך דין, פעמים רבות הדבר עשוי להיות בעוכריהם: ראשית, כאשר חברת הביטוח מגלה שאדם אינו מיוצג בידי עורך דין, היא לרוב תנסה להציע לו הצעות תגמול נמוכות, מתוך ידיעה שלמרבית המבוטחים אין את הניסיון או הידע בכדי להתמודד מולן.

שנית, מרבית הגורמים הרפואיים המטפלים בנפגעי תאונות דרכים עובדים באופן קבוע בשיתוף עם עורכי דין, אשר חותמים מולם על שיעבוד (lien) כספי התגמולים העתידיים, ממנו עולה כי הכירופרקטור או האורטופד, לדוגמא, יתוגמלו על עבודתם אך ורק בסיום ההליך, אם וכאשר תביעת הביטוח תסתיים בהצלחה. אותו בעל מקצוע בדרך כלל יימנע מלעבוד ישירות מול המבוטח בהסדר דומה וידרוש תשלום מראש בעבור שירותיו.

יתר על כן, בסיום ההליך עורך הדין בדרך כלל מצליח באמצעות משא ומתן להוריד את סכום התשלום לבעלי מקצוע אלה, מה שמשאיר יותר כסף בידי המבוטח בסופו של דבר. "

 

אז מה קורה למעשה מאותו הרגע בו נהג העסיק את שירותי המשרד שלך לטיפול בתביעה?

"מאותו הרגע בו המבוטח העסיק את שירותינו אנו למעשה נוטלים לידינו את ניהול ההליך מול חברות הביטוח, והלקוח בשלב זה יכול להתרכז בהחלמה מפציעותיו ובחזרה לשגרת חייו.

בשלב זה ינחה משרדינו את לקוחות המשרד באשר למשך הטיפול הצפוי, שגרת הטיפול וכן יחלוק עמם טיפים חשובים לתקופת התביעה; בין המלצות אלו ממליץ משרדנו לא אחת כי הלקוח יוודא שכל הפרופילים שלו במדיה החברתית (כגון פרופיל הפייסבוק, אינסטגרם וכו') הינם פרטיים וכי אין אפשרות למי שאינו חבר שלהם לצפות בו, שכן חברות הביטוח, בעיקר בתיקים גדולים, משתמשים באמצעים אלו על מנת לעקוב אחר תובעים ולראות האם הם מבצעים פעילויות שאינן עולות בקנה אחד עם פציעותיהם.

המשרד שלנו ייקשר את המבוטח עם כירופרקטים, מכוני X-ray ו- MRI באזור מגוריו וכן עם רופאים מומחים נוספים בהתאם לצורך.

משרדינו ילווה את הטיפול הרפואי באופן שוטף ועם סיום הטיפול יקיים משא ומתן מול חברות הביטוח בכדי להוציא ללקוח את הפיצוי המקסימלי בגין פציעותיו.

בנוסף, כשירות ללקוח, לא פעם משרדנו מסייע ללקוחות גם בקבלת פיצוי הוגן בעבור נזקי הרכוש שנגרמו לרכבם, כגון במקרים בהם רכבו של הלקוח הוא Total Loss והסכום שמציעה חברת הביטוח איננו מגלם שווי הוגן של הרכב בעת האירוע.

כאמור לעיל, עם סיום ההליך משרדנו יקיים משא ומתן עם הגורמים הרפואיים על מנת להפחית את החשבונות הרפואיים למינימום האפשרי ואז ישלם המשרד את החשבונות, ואת יתרת התגמולים יעביר לידי המבוטח."

 

עו"ד אסף יונס הינו בעלי משרד עורכי דין המתמחה בתאונות דרכים. בעל סניפים בוודלנד הילס, סן פרנסיסקו ובייקרספילד. ליצירת קשר חייגו: 818.643.4999

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE