הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יש ראיות כי האנליסט היהודי שהדליף חומר רגיש על הדמוקרטים ונרצח, היה בקשר עם וויקיליקס"
העיתונאי והסופר המיתולוגי סימור 'סיי' הרש חושף כי בידיו הוכחות לכך שוויקיליקס ועובד המפלגה הדמוקטרית שנרצח סת' ריץ' היו בקשר אחד עם השני

בתצהיר שהודלף לאחרונה על ידי העיתונאי זוכה פרס הפוליצר, סימור הרש, טוען העיתונאי הותיק כי "מקור מהימן" שלו ראה הודעות דוא"ל בין ראש צוות ה-DNC המנוח סת ריץ' ובין אתר ההדלפות העולמי Wikileaks.

כידוע, סת' ריץ', עובד הוועד הלאומי של המפלגה הדמוקרטית (DNC) נרצח בשנת 2016 במהלך טיול לילי בעיר וושינגטון, ובמחשבו של ריץ' המנוח, אסטרטג ואנליסט מידע שנקשר לוויקיליקס וחשף לכאורה אי סדרים משמעותיים בתוך המפלגה ובהתנהלותה של המועמדת הדמוקרטית דאז הילארי קלינטון, מספר ימים בטרם נרצח ייתכן ויימצא מידע נוסף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התצהיר, שפורסם על ידי עו"ד טקסי טייוולנג'ר, מעניק אמינות להקלטת שמע משנת 2017 בה הרש טען את אותה הטענה.

עם זאת, בשלוש השנים האחרונות, העיתונות ניסתה לבטל את ההערה המקורית ובמאמר מאוגוסט 2020, הרולינג סטון אמר כי הערותיו של הרש בשנת 2017 היו "רק הרהורים" ש"התבררו שלא היו נכונים".

אך הרש מתעקש עכשיו שזה לא המצב.

בתצהיר רשמי מיולי 2020, הרש אישר כי דבריו ב-2017 נכונים למעשה כשנשאל, "נכון שיש לך מקור שהעביר לך מידע שה-FBI בדק את המחשב של ריץ', מצא מיילים לוויקיליקס ובקש תשלום בתמורה?. זו אמירה אמיתית, לא?"

תגובתו של הרש הייתה: "התשובה שלי היא שזה לגמרי נכון. היה לי מקור שהעביר לי מידע מיד על הנושאים שאתה מעלה".

בהמשך, הודה הרש, "לא עשיתי שום ניסיון לאמת את הדברים, כי בכלל לא חשבתי שזה משהו ששווה לאמת", ברמזו לכך שאין לו שום סיבה לפקפק במקורותיו.

התצהיר נחשף שבועות ספורים לאחר שעורך דין FBI הודה כי הסוכנות מצאה מעל 20,000 עמודים בשווי של מסמכים פנימיים בהם מוזכר סת ריץ'.

 

ריץ' עבד כידוע בוועד הלאומי הדמוקרטי כאשר נורה ברחובות וושינגטון בליל ה-10 ביולי 2016, שעונו, ארנקו, הטלפון הסלולרי שלו נמצאו כולם בזירה והרצח נותר בלתי פתור.

נכון לעתה ידוע כי הודעות דוא"ל שהוחלפו בין סוכן ה-FBI, פיטר סטרוק (שהיה גם עסוק בקונספירציית טראמפ-רוסיה), לעורכת הדין של משרד המשפטים, עימה ניהל רומן, ליסה פייג', כללו מספר מיילים שהזכירו במפורש את ריץ' בשמו.

במרץ השנה, העוזרת לשעבר במשרד המשפטים האמריקני דבורה סינס, העידה במסגרת תיק משפטי בו עסקה כי ה-FBI ערך חקירה בנוגע לניסיונות פריצה אפשריים לחשבונות האלקטרוניים של סת ריץ' לאחר רציחתו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE