הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפסקות תדירות ותזונה נכונה: כך תשמרו על בריאות הילדים שלומדים מהבית
הטכנולוגיה אומנם מאפשרת לתלמידים להמשיך בלימודיהם מהבית, אך לדעת רבים הלימודים המקוונים גם פוגעים בבריאות הנפש. היות שבחלק מערי ארה"ב לא יחזרו ללמוד בבתי הספר בחודשים הקרובים, מוטב לעיין ברשימת ההמלצות לקיום סביבת לימודים בריאה יותר

מאז פרוץ משבר הקורונה בשנה שעברה, מאות מיליוני תלמידים וסטודנטים ברחבי העולם נאלצו לנטוש את כיתות הלימוד לטובת מסכי המחשב.

מצד אחד, הטכנולוגיה איפשרה לתלמידים וסטודנטים להמשיך בלימודיהם, אך מאידך ישנן השפעות שליליות רבות. כך תוודאו שאתם או ילדיכם שומרים על בריאות הנפש במהלך הלימודים המקוונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בראש ובראשונה, אם אתם נאלצים ללמוד מהבית, מוטב לדאוג לכך שיהיה לכם מקום ייעודי לכך בבית, ועדיף אזור שקט שבו תוכלו להתרכז בצורה טובה יותר. מעבר לסביבה עצמה, מומלץ לעשות שימוש במסכי מחשב (ולא ללמוד מלפטופ עם מסך קטן).

לאחר שדאגתם לסביבת לימודים שקטה ובריאה, מומלץ לקחת הפסקות תדירות כדי להימנע ממצב שבו אתם בוהים במסך במשך שעות. באופן עקרוני, מומלץ לעשות שימוש בשיטת "20-20-20": בכל 20 דקות תעשו הפסקה, במהלכה מומלץ להביט על חפץ כלשהו הנמצא במרחק של 20 רגל (כשישה מטרים) במשך לפחות 20 שניות. בעזרת שיטה זו תוכלו להימנע מכאבי ראש וכאבי עיניים, דבר שבתגובה יסייע לכם להתרכז עוד יותר.

מעבר לכך, מומלץ ליצור שגרת לימודים מסוימת הדומה לזו שהייתה קיימת אם התלמידים והסטודנטים היו לומדים בכיתות. זה אומנם נראה כהמלצה מובנת מאליה, אולם מדובר בנושא קריטי ביותר, בייחוד עבור ילדים קטנים שעבורם המסגרת הלימודית השתנתה בצורה קיצונית. לכן מומלץ לשמור על שגרת הלימודים, והיא למעשה מובילה אותנו להמלצה הבאה: תזונה נכונה.

בדומה לשגרת הלימודים, גם המלצה זה חשובה יותר עבור התלמידים הצעירים ביותר. מוטב לוודא שהילדים מתחילים את היום עם ארוחת בוקר, בדיוק כפי שהיה קורה לו הייתם שולחים אותם לבית הספר. 

כמו כן, מומלץ לוודא שהתלמידים ישנים מספיק בלילה, בייחוד בתקופת הקורונה המשונה. אגב, המלצה זו תקפה גם לסטודנטים: אורח חיים בריא יותר מתחיל עם מנוחה טובה, וחשוב שצעירים ישנו מספיק שעות בלילה. ראוי להזכיר כי נושא זה כמובן קשור לשגרת הלימודים שעליה דיברנו קודם.

ההמלצה האחרונה לסטודנטים והתלמידים דווקא לא קשורה ללימודים עצמם, אלא לסופי השבוע. אומנם ישנן מגבלות רבות בשל המשבר הבריאותי, אולם מומלץ לבלות עם בני המשפחה או שותפים לדירה (בצורה בטוחה ככל הניתן). הסיבה לכך היא שהלימודים המקוונים מובילים להיעדר אינטראקציות אישיות, דבר שעלול לפגוע קשות בבריאות הנפשית.

כאמור, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לקיים את הלימודים מרחוק, אך אסור לשכוח שזה גם פוגע בבריאות הפיזית והנפשית שלהם. ישנם אזורים מסוימים, למשל בלוס אנג'לס, שבהם התלמידים לא יחזרו לכיתות הלימוד בחודשים הקרובים, ולכן מומלץ לעשות ככל הניתן כדי לסייע לתלמידים והסטודנטים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE