הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ביל גייטס מממן ניסוי מדעי שמטרתו לעמעם את קרני השמש"
זה נשמע כמו הזיה אבל זה לחלוטין אמיתי - המיליארדר מממן ניסוי של אוניברסיטת הרווארד להנדסת קרני שמש הנערך בימים אלה בשוודיה.

פרויקט שנערך על ידי מדעני אוניברסיטת הרווארד ומומן בעיקר על ידי מייסד מיקרוסופט ביל גייטס לבדיקת טכנולוגיית עמעום השמש כדי לקרר את ההתחממות הגלובלית, מתקדם בשקט בשבדיה.

אנחנו יודעים מה אתם חושבים - זה לא יכול להיות אמיתי ... אבל זה כן.

רויטרס מדווח כי פרויקט הרווארד "מתכנן לבדוק תיאוריה שנויה במחלוקת לפיה ניתן לעצור את ההתחממות הגלובלית על ידי ריסוס חלקיקים לאטמוספירה שיסיטו את קרני השמש".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשוודיה התוכניות להטיס בלון ניסוי כדי לנסות את הדברים תצא בשנה הבאה כבר לדרך כאשר בלון המבחן לא ישחרר חלקיקים לאטמוספירה, אך "יהיה צעד לקראת ניסוי שלם בסתיו 2021 או בסתיו 2022", במסגרתו אנו עשויים לראות "עד 2 ק"ג אבק סידן פחמתי בלתי-רעיל" משוחרר לאטמוספרה.

תוכניתו של ביל גייטס לעמעם את השמש מעוררת מחלוקת, ייתכן וגייטס הוא הוכחה חיה לכך שרק בגלל שעשית פעם משהו חכם ביותר כדי להטביע את חותמך בעולם, אין זה בהכרח הופך אותך לאדם חכם שכן ויסות קרני השמש עלולה להוביל גם לבעיות דרסטיות ובלתי צפויות.

רויטרס מציין כי הפרויקט - המכונה ניסוי ההפרעה הסטרטוספרית (SCoPEx) - משחק עם "משהו בעל סיכונים גדולים וקשים לחיזוי, כמו שינויים בדפוסי הגשם העולמיים".

"אין שום טעם בבדיקה זו אלא בכדי לאפשר את הצעד הבא", אמר ניקלאס הלסטרום, מנהל מערך החשיבה הירוק השוודי WhatNext?.

הוא הוסיף, "אינך יכול לבדוק את ההדק של פצצה ולומר 'זה לא יכול להזיק'".

בינתיים גייטס טוען שהחיים אחרי COVID לא ישובו למצב נורמלי עד 2022, המיליארדר הביע תמיכה בהשבתת ברים ומסעדות עד חצי שנה נוספת, והצביע על סוף נעילה ב-2022.

"בוודאי, עד הקיץ נהיה קרוב יותר למצב הרגיל ממה שאנחנו עכשיו, עלינו לעזור למדינות אחרות להיפטר מהמחלה הזו, שכן אם לא, משם יבוא הסיכוי להדבקה מחודשת", הזהיר גייטס את כתב CNN, ג'ייק טאפר.

 

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE