הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המאבק במסיבות ההמוניות בלוס אנג'לס מניב תוצאות: כ-900 מבלים עוכבו לחקירה, לפחות 6 כלי נשק הוחרמו
אנשי משרד השריף דילגו בין מסיבות שהתקיימו בערב ראש השנה האזרחית ופיזרו לפחות חמש מסיבות ענקיות, לרבות אחת שהתקיימה בבית מלון. השוטרים הורו למבלים לעזוב את המקום, ומי שסירב לעשות זאת נעצר או קיבל זימון לביהמ"ש. צפו בתיעוד

שוטרי משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס ערכו מבצע נרחב כנגד תופעת המסיבות הביתיות במהלך ערב ראש השנה האזרחית, וזאת על רקע החשש שאותן מסיבות והתקהלויות יהפכו לאירועי הדבקה המוניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פיזור המסיבות בשבוע שעבר (צילום: משרד השריף במחוז לוס אנג'לס)

 

המבצע המוצלח הסתיים עם פיזור של לפחות חמש מסיבות, וקרוב ל-900 מבלים עוכבו לחקירה. בנוסף, 90 מבלים נעצרו או קיבלו זימון לבית המשפט, ולפחות שישה כלי נשק הוחרמו.

המסיבות התקיימו ברחבי לוס אנג'לס, חלקן במרכז העיר, אחת במאליבו ואחת נוספת בפומונה. במשרד השריף סיפרו כי הצליחו לאתר את המסיבות באמצעות הרשתות החברתיות, למשל המסיבה במאליבו שמארגניה פרסמו את הפרטים באינסטגרם.

 

 

שוטרי משרד השריף פשטו על המסיבה ואחד מהם הזהיר את הנוכחים: "אירוע ההדבקה ההמוני הזה הגיע לסיומו, כל מי שיסרב לעזוב את המקום באופן מיידי עלול להיעצר". מאות אנשים החלו לצאת מהבית היוקרתי ברח' מונרייז, וכמה עשרות סירבו לעשות זאת וקיבלו זימון לבית המשפט. שני בני אדם אף נעצרו, ובמשרד השריף סיפרו ששני כלי נשק אותרו במקום, אך לא ברור אם יש קשר בין המעצרים לכלי הנשק.

"המשימה שלנו היא לבצע אכיפה לאותם אירועי הדבקה המוניים", מסבירה הולי פרנסיסקו ממשרד השריף, "ברגע שקיבלנו אישור על כך שאכן מתקיימת מסיבה בבית, כוח המשימה נשלח למקום כדי לפזר את האירוע ולעצור את מי שמסרב להתפזר".

 

לפחות חלק מהתושבים התעלמו מראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי (צילום: טוויטר)

 

זמן קצר לאחר שסיימו את עבודתם במאליבו, שוטרי משרד השריף הוזעקו למסיבה שנערכה בניגוד לחוק בדאונטאון. גם במסיבה זו השתתפו מאות אנשים, וכאשר השוטרים הגיעו למקום ופיזרו את המבלים נשמעו יריות. כלי נשק לא אותרו במסיבה זו, ובמשרד השריף בודקים את החשד לפיו רעשי הנפץ היו של זיקוקים ולא של יריות.

כשעה לאחר מכן הוזעקו השוטרים לבית המלון DoubleTree בפומונה, כ-45 ק"מ מזרחית למרכז העיר לוס אנג'לס, שם מאות אנשים השתתפו במסיבה גדולה במיוחד. גם אירוע זה הסתיים עם מעצרם של עשרות בני אדם, ובמשרד השריף אף שוקלים לפעול כנגד הנהלת בית המלון.

 

מבלים יוצאים מהמסיבה במרכז העיר:

 

"חילקנו זימונים לבית המשפט לאותם אנשים שסיכנו את בריאותם של אחרים במכוון, באמצעות כך שקיימו אירוע המוני. איש מהמבלים בבית המלון לא חבש מסכה או שמר על ריחוק חברתי, זה פשוט חסר אחריות", מסביר סגן ג'ון סטרפילד ממשרד השריף.

כזכור, עוד לפני ערב ראש השנה האזרחית, הרשויות בלוס אנג'לס הפצירו בתושבים להימנע מלחגוג את החג, ובמקום הומלץ להישאר בבית עם בני המשפחה. ראש העיר גרסטי ציין את הזינוק החד שנרשם בתחלואת הקורונה לאחר חג המולד וחג ההודיה כאשר אמר: "אנא מכם, אל תגרמו לגל שלישי של התפרצות הקורונה בלוס אנג'לס, פשוט לא נהיה מסוגלים לעמוד בזה. אל תארחו מסיבה ואל תשתתפו במסיבה או התקהלות אחרת. אל תטיילו, ואם אתם רוצים לחגוג את השנה החדשה, תעשו זאת בצורה מקוונת".

מהמבצע המשטרתי של משרד השריף עולה כי לא כל התושבים נשמעו לראש העיר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE