הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'דומיניון' משיבה מלחמה: תביעת דיבה הוגשה נגד סידני פאוול, החברה דורשת פיצוי בגובה 1.3 מיליארד דולר
החברה שסיפקה ציוד לבחירות לרוב המדינות נפלה קורבן לתיאוריות הקונספירציה של הנשיא ותומכיו, לרבות עורכת הדין הידועה לשמצה שטענה שהחברה ביצעה הונאת בחירות בהוראת מנהיג ונצואלה (שאינו בחיים). כעת, לאור הפגיעה במוניטין החברה, בדומיניון דורשים לקבל 1.3 מיליארד דולר כפיצוי

"דומיניון מערכות הצבעה", אחת היצרניות הגדולות של ציוד בחירות בארצות הברית ומי שהפכה ליעד של תיאוריות קונספירציה של הנשיא טראמפ ואנשי הקמפיין שלו, הגישה תביעת דיבה כנגד סידני פאוול, עורכת הדין של הנשיא היוצא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סידני פאוול וג'וליאני, בעת שקידמו שקרים בחודש נובמבר (צילום: רויטרס)

 

"הנתבעת פאוול טענה באופן כוזב שדומיניון ביצעה הונאת בחירות, שדומיניון נוצרה בוונצואלה כדי לבצע הונאת בחירות עבור הוגו צ'אבס ושדומיניון שיחדה את הרשויות בג'ורג'יה", נכתב בתביעה.

פאוול עצמה טרם הגיבה להגשת התביעה נגדה, אך בדומיניון דורשים לקבל פיצוי בסך 1.3 מיליארד דולר, וזאת בטענה שאמירותיה של פאוול גרמו לחברה להוציא מיליוני דולרים על אבטחת העובדים ולבצע 'בקרת נזקים' בעקבות ההשמצות שלה.

 

 

הגשת תביעת הענק מגיעה לאחר שבחודש שעבר ראשי דומיניון שיגרו מכתב הפסקת פעילות לצמיתות למספר רשתות המזוהות עם הימין, ביניהן פוקס ניוז, OAN, ו-Newsmax שקידמו את תיאוריות ההונאה של טראמפ.

בעקבות כך, הרשתות נאלצו להודות בכך שאין להן שום הוכחות או ראיות שמגבות את הטענות.

 

 

מומחים לבחירות ואבטחת בחירות בארצות הברית קבעו כי מערכת הבחירות אשתקד התנהלה בצורה הוגנת לחלוטין. יתרה מכך, בממשל הפדרלי כינו את הבחירות כ"בטוחות והמאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקאית". גם התובע הכללי לשעבר, ויליאם בר, חזר על כך והדגיש כי הבחירות התקיימו בצורה הוגנת לחלוטין.

אך זה כמובן לא הפריע לטראמפ ואנשיו לפזר שוב ושוב את הטענות הללו כדי להסביר את תבוסתו בבחירות. דומיניון, שסיפקה ציוד לבחירות ב-28 מדינות, מצאה את עצמה כיעד המרכזי של אותן טענות.

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

באופן מעניין ביותר, התביעה הוגשה כנגד סידני פאוול ולא כנגד רודי ג'וליאני, שגם הוא קידם את אותן תיאוריות מטעם צוות הנשיא. פאוול וג'וליאני הבטיחו "לשחרר את מפלצת הקראקן" - כלומר שיש לה ראויות המוכיחות כי התבצעה הונאת בחירות. בפועל, בתי המשפט ברחבי ארצות הברית - מקומיים ופדרליים כאחד - דחו את כלל העתירות.

מייק מסטרסון, מי ששימש כיועץ לאבטחת בחירות בסוכנות אבטחת הסייבר ותשתיות (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency, או CISA. גוף שפועל כחלק מהמשרד לביטחון המולדת) עד חודש דצמבר האחרון, שיבח את ההחלטה של דומיניון להגיש תביעה כנגד פאוול. לדבריו, זו הדרך הטובה ביותר להילחם במה שהגדיר כאמירות השקריות של קמפיין טראמפ:

"אנחנו יודעים שאין שום אמת בטענות כנגד דומיניון", הסביר מסטרסון, "אנחנו יודעים את זה בוודאות כי ג'ורג'יה חזרה וביצעה שתי ספירות נוספות, ולא היו שינויים משמעותיים. מה שמדאיג מאוד בעניין הזה זה השימוש במערכת בית המשפט ככלי להפצת דיסאינפורמציה. לכן אני מאוד שמח שדומיניון מגיבים כך, ותביעה זו הדרך הטובה ביותר לעשות את זה".

כאמור, בשלב הזה הוחלט להגיש תביעה אך ורק נגד פאוול, אולם תומאס קלייר - עורך דין המייצג את דומיניון - רמז על כך שתביעות דומות יוגשו גם כנגד בכירים נוספים בקמפיין, ויתכן גם נגד אותן רשתות שפרסמו את התוכן השקרי לכאורה. עם זאת, הוא הסביר שההחלטה לתבוע את פאוול ראשונה נובעת מכך שהיא "בהרבה מובנים נחשבת למקור של אותן טענות שקריות".

"אבל שלא יהיה ספק, שום דבר לא היה מתאפשר לפאוול ללא הסיוע מאחרים ומהרשתות השונות, וגם להם יש אחריות", הסביר קלייר. כאשר נשאל האם בכוונת החברה לתבוע את טראמפ כאשר יפנה את הבית הלבן בעוד 12 ימים, קלייר לא פסל את המהלך: "אנחנו הולכים לפי נתיב הראיות, ונלך לאן שזה יוביל אותנו", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE