הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מקווה שכולם יזכרו את בריאן כגיבור": סיפורו של השוטר שנהרג במהומות בקונגרס
בריאן סיקניק גדל בניו ג'רזי וחלם כל חייו להיות שוטר, וב-12 השנים האחרונות הוא עבד במשטרת הקפיטול המובחרת. השבוע, תומכי הנשיא פרצו למקום, היכו אותו בעזרת מטף כיבוי אש וגרמו למותו. משרד התביעה הפדרלי חוקר את המקרה כרצח ומתכוון להעמיד לדין את האחראים

ברחבי ארצות הברית עדיין מנסים לעכל את האירועים הקשים שנרשמו השבוע בגבעת הקפיטול, כאשר אלפי תומכים של הנשיא טראמפ הסתערו על בניין הקונגרס כדי להפוך את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות.

לצד הקריאות של פוליטיקאים רבים לפתוח בהליך הדחה כנגד הנשיא (חלקם אף קוראים לנשיא להתפטר מהתפקיד, או לסגן הנשיא להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה), נחשפים פרטים נוספים על השוטר שנהרג במהומות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בריאן סיקניק, השוטר שנהרג במהומות של תומכי טראמפ (צילום: רויטרס / משטרת הקפיטול)

 

השוטר בריאן סיקניק נפצע באורח אנוש לאחר שהמתפרעים תקפו אותו בעזרת מטף כיבוי אש. סיקניק בן ה-42, תושב ניו ג'רזי אשר שירת בעבר במשמר הלאומי, הלך לעולמו בסביבות השעה 9:30 בלילה ביום חמישי, כ-30 שעות לאחר המהומות של תומכי הנשיא.

בהודעת משטרת הקפיטול הוסבר כי סיקניק הגן בגופו על הכניסה למליאת בית הנבחרים, והוא הצליח לחזור למשרדי המשטרה בתוך גבעת הקפיטול בכוחות עצמו, לפני שהתמוטט ופונה לבית החולים.

במשרד התביעה הפדרלי סיפרו כי נפתחה חקירה בחשד לרצח, ובכוונתם לעבור על מאות שעות של צילומי אבטחה מתוך בניין הקפיטול, וזאת במטרה לזהות ולעצור את האחראים למותו של השוטר.

 

בתוך בניין הקונגרס, מוקדם יותר השבוע (צילום: AP)

 

סיקניק גדל בעיירה סאות' ריבר בניו ג'רזי, כ-50 ק"מ דרום-מערבית לעיר ניו יורק, ובני משפחתו סיפרו שהוא חלם להיות שוטר מגיל צעיר. קן סיקניק, אחיו של השוטר המנוח, סיפר שכל המשפחה מאוד גאה בשירותו במשטרה: "בריאן הוא גיבור, וכך אנחנו רוצים שאנשים יזכרו אותו", הוא סיפר.

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים, הורתה להוריד את דגלי ארה"ב לחצי התורן לזכרו של סיקניק: "ההקרבה של השוטר סיקניק מזכירה לנו את המחויבות שיש לנו לתושבינו: להגן על ארה"ב מכל איום, הן מגורמים זרים והן מגורמים מבית".

גם סגן הנשיא מייק פנס התייחס למות השוטר וכתב בטוויטר: "אני [ואשתי] קרן קיבלנו בעצב את ההודעה על מותו של בריאן סיקניק, ואנחנו מבקשים לשלוח תנחומים ותפילות למשפחתו, לחבריו ולמשטרת הקפיטול".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE