הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במיוחד לחורף: מגוון חליטות בריאות וטעימות מצמחי מרפא, שורשים ועלים שקל להכין בבית
מגודש בנשימה, שיעול, צינון, ועד דלקת גרון, אלו החליטות שכדאי שתכירו ויאפשרו לכם לעבור את החורף בשלום, ללא מחלות וללא תרופות

החורף כבר לגמרי כאן, וזה זמן מושלם למלא את הבית בחליטות ומשקאות חמים, ומה טוב יותר מחליטה שהיא גם טעימה, וגם בריאה ושומרת על מערכת החיסון שלנו? מסתבר, כי בעזרת מגוון צמחים ושורשים טבעיים אפשר להמנע מהצינון הבא, ובעיקר להנות מהטעם הנפלא של הטבע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

1. שמן אורגנו 

מפתיע? ובכן, לצמח יש תכונות מחטאות יעילות במיוחד, אשר מגיעות משני מרכיבים מרכזיים בצמח והם קרבקול ותימול. השמן נחקר במגוון מחקרים והתגלה כאפקטיבי לפעילות אנטי מיקרוביאלית נגד ניגיפים, חיידקים, פטריות, ועוד מזהמים נפוצים. ברפואה המסורתית, משתמשים בשמן לחיטוי של הגרון והפה, ואף להקלה על קושי בנשימה. 

איך לצרוך: 

יש לטפטף עד שלוש טיפות של הזמן למפזר אדים, או למבער פשוט. כמובן שניתן להשתמש בתמצית העלים, אותה אפשר לטפטף אל תוך כוס מים או תה. 

 

2. אסטרגלוס 

אם בימי החורף אתם נוטים לצינון קל עד כבד, זה לגמרי הפתרון עבורכם. מדובר בשורש ייחודי, נפוץ ברפואה הסינית המסורתית, ומשתמשים בו לתמיכה ושיפור של מערכת החיסון בגוף. רבים נוטים להתחיל לצרוך את השורש כבר בתחילתו של הסתיו, עד לתחילת הקיץ. בנוסף, השורש אפקטיבי במיוחד בהפחתת גודש באף, בדגש על רקע אלרגי.

 

איך לצרוך: 

מרתיחים עם מים שתי כפיות של השורש המיובש ומבשלים על אש נמוכה, למשך עשרים דקות, מסננים, ושותים. מומלץ לפחות שלוש פעמים ביום. כמו כן, ניתן למצוא נוזל או טבליות אשר מכילות מיצוי של השורש. 

 

3. סמבוק שחור 

הפרחים והפירות של הצמח תורמים למערכת החיסון ומחזקים אותה, ואף מקלים משמעותית על תסמיני חורף כמו גודש וצינון, שיעול, חולשה וכדומה.  

 

איך לצרוך:

חולטים במים חמים שתי כפיות של פרחי הצמח, ומחכים כ-15 דקות. לאחר מכן, מסננים ושותים לפחות שלוש פעמים ביום. גם כאן, ניתן להשיג בקלות כמוסות או תמצית מרוכזת, אשר תורמות לפעילות סינרגטית ייחודית.

 

4. אכינאצה 

מדובר בצמח מוכר ואהוב במיוחד ברפואה האינדיאנית, וממש כמו אז, גם היום, הוא יעיל בטיפול במגוון רחב של זיהומים ודלקות. לפני שהגיעה אל חיינו האנטיביוטיקה, צמח זה היה בשימוש אפילו ברפואה המערבית הקונבנציונלית לטיפול בצינון, דלקות, וקוצר נשימה. 

 

איך לצרוך:

חולטים שתי כפיות של הפרחים במים רותחים, ומחכים כ-20 דקות. לאחר מכן, מסננים ושותים. מומלץ לשתות את החליטה שלוש פעמים ביום לפחות. ניתן להשיג את התמצית גם בנוזל וטבליות. 

 

5. סרפד

העלים של הסרפד עשירים במיוחד בויטמין c, חלבון, חומצה פולית, ברזל, אשלגן, ועוד מגוון דברים טובים למערכת החיסון שלנו ולגופנו בכלל. בעבר, השתמשו בצמח על מנת לטפל בבעיות אשר נובעות מספיגה לא תקינה של רכיבי תזונה שונים, אלרגיות שונות, ודלקות. למעשה, גם כיום, ברפואה המסורתית, מטפלים בבעיות בריאותיות אלו בעזרת עלי הספרד. 

 

איך לצרוך:

מוהלים שתי כפיות של אבקת עלי סרפד מיובשים (ניתן לייבש לבד בקלות בבית), בכוס מים פושרים, ושותים. מומלץ לפחות פעם אחת ביום. ניתן גם להוסיף לשייקים, תה, ומזון. 

 

6. שורש כורכום

הרכיב הפעיל המרכזי והחשוב ביותר אשר נמצא בתוך הכורכום הינו בעל השפעה אדירה על תפקוד חיסוני תקין וטוב. למעשה, הוא עוזר לווסת תאים במערכת כמו נויטרופילים, לימפוציטים ועוד תאים בשם מקרופאג'ים אשר תפקידם להשמיד חיידקים ונגיפים שהצליחו לחדור לתא. בנוסף, חליטה משורש הכורכום מסייעת לניקוי יעיל של מערכת העיכול, הריאות, ואפילו את מחזור הדם כולו משומנים, מזיקים והצטברויות שונות של רעלים. 

 

איך לצרוך: 

ניתן להשתמש באבקת מרוכזת של השורש, או לחתוך כמה חתיכות מהשורש עצמו (מומלץ יותר), ישירות לתוך קומקום התה שלכם. כמובן כי ניתן להוסיף ג'ינג'ר, דבש, וקינמון. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE