הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לסייר במוזיאונים הטובים בעולם בלי לקום מהספה? לגמרי אפשרי
הקורונה מביאה איתה גם אפשרויות בילוי יוצאות דופן: אחת מהן היא סיור וירטואלי במוזיאונים ברחבי העולם, כזה שיאפשר לכם לצרוך תרבות גם מהבית

נגיף הקורונה מאלץ את רובנו להישאר בבית, בניסיון לשמור על בריאותנו ובריאות הקרובים לנו. אבל מה קורה כשנמאס מנטפליקס? שבישלתם כבר את כל המתכונים שתיכננתם? למדתם שפה חדשה, ואפילו סיימת את הספר שהיה מונח על השידה שלכם במשך חודשים? 

סיור וירטואלי במוזיאונים הפך בתקופת הקורונה לבילוי של ממש, במהלכו ניתן לצפות במאות יצירות אמנות מרחבי העולם. אפשרות שיכולה לחסוך כרטיס טיסה, מלון, כניסה למוזיאון, וכמובן תוכלו לשמור על הבריאות שלכם ולהישאר בבית. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא צריך לוותר על אמנות גם בימי קורונה: תמונה מתוך סיור וירטואלי

הסיורים הפכו בחודשים האחרונים ליותר ויותר מבוקשים, הודות לפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים שמצליחים לייצר חוויה של מציאות רבודה. למעשה, כל אחד יכול לגלוש מהמחשב הביתי או הסמארטפון ולהגיע בקלות ובפשטות להיצע אדיר של מוזיאונים. מדובר גם ביתרון מהותי עבור סטודנטים ברחבי העולם שיכולים לזכות בגישה קלה ליצרות מפורסמות וחשובות, שחלק ניכר מהן נחשב לעמודי תווך בתרבות העולמית. 

באמצעות אתר האינטרנט  Google Arts & Culture, ניתן כיום להתחבר ליותר מ-500 גלריות ומוזיאונים בכל העולם, וליהנות מסיורים וירטואלים, זאת כאמור, מבלי לקום מהספה. לצרוך תרבות מעולם לא היה נגיש כל כך.

מוזיאון גוגנהיים, ניו יורק

סיור וירטואלי זה מבוקש במיוחד והוא מתבצע על ידי  Google Street View, מה שיאפשר לכם לעלות במדרגות המפורסמות. כמו כן, הסיור יפגיש אתכם עם היצע בלתי נגמר של יצירות אמנות מפורסמות וחשובות, מהזרם הפוסט-אימפרסיוניסטי, המודרני, וכמובן העכשווי. 

מוזיאון ג'יי פול גטי, לוס אנג'לס

במוזיאון זה קיימות עבודות אמנות אירופאיות מוכרות, חלקן אף שייכות למאה השמינית. הסיור הוירטואלי יאפשר לכם לגלות אוסף אדיר ומרשים של רישומים, כתבי יד, צילומים, ציורים ופסלים. 

הגלריה הלאומית לאמנות, וושינגטון די.סי

מדובר במוזיאון אמריקאי מפורסם אשר מציע שתי תערוכות קבועות. האחת, תערוכה של ציורים של האמן ההולנדי המפורסם יאן ורמיר. השנייה, תערוכה אשר עוסקת באופנה אמריקאית משנות הארבעים ועד שנות התשעים וכוללת מגוון תלבושות ממלחמת האזרחים ומהתקופה הקולוניאלית. 

המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית ועכשווית, סיאול

מדובר על אחד המוזיאונים המוכרים ואהובים ביותר בדרום קוריאה, וכיום, הוא מציע סיור וירטואלי אשר עובר בין שש קומות עמוסות יצירות מקומיות, מקוריאה, וכמובן גם מהעולם כולו. 

Museu de Arte de São Paulo, סאו פאולו, ברזיל

במוזיאון זה תוכלו למצוא את אחד האוספים החשובים ביותר באמנות האמריקנית לטינית, כאשר היצירות עצמן מוצגות באופן ייחודי במיוחד: על ידי זכוכית אקרילית, מה שמעניק תחושה שהן תלויות באוויר.

המוזיאון לאנתרופולוגיה, מקסיקו סיטי

מוזיאון ותיק אשר נבנה אי שם בשנת 1964 וכולו מוקדש לשני נושאים: היסטוריה וארכיאולוגיה. במוזיאון תוכלו לסייר בין עשרים ושלושה חללי תצוגה מרשימים, ובהם תמצאו גם פריטים קדומים מתקופת המאיה.

מוזיאון ד'אורסיי, פריז

מוזיאון איקוני בהחלט, אשר יעניק לכם אפשרות לצאת לסיור וירטואלי בין מתחמים שונים אשר כוללים עבודות של אמנים צרפתיים אשר פעלו בין שנת 1914 ועד תחילת שנות החמישים. בין האמנים המפורסמים תמצאו את סזאן, מונה, גוגן, ועוד. 

מוזיאון ואן גוך, אמסטרדם

הסיור הוירטואלי של מוזיאון ואן גוך מאפשר מבט קרוב במיוחד ליצירותיו של האמן. מדובר בבשורה של ממש עבור קהל מעריציו, ובכלל, בקרב אוהבי אמנות בעולם כולו. כידוע, מדובר בחלל הגדול ביותר אשר מרכז את הכמות הגבוהה ביותר של יצירותיו של ואן גוך, כאשר הוא כולל למעלה מ-500 רישומים, 200 ציורים, ויותר מ-700 מכתבים אישיים.

מוזיאון פרגמון, ברלין

פרגמון הינו אחד המוזיאונים הגדולים ביותר בגרמניה, וכעת, הוא מציע ביקור מיוחד במינו, גם אם אינכם נמצאים פיזית במקום. תוכלו למצוא במוזיאון פריטים קדומים כמו מזבח יווני, שחזור של שער עשתר ועוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE