הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש למהומות אלימות נוספות לקראת השבעת ביידן, אלפי חיילים נשלחו לבירת ארה"ב
לרשויות החוק ברחבי ארה"ב נמסר להתכונן לקראת מהומות כבר בסוף השבוע הקרוב, בייחוד בקרבת בנייני הקפיטול בערי הבירה כמו סקרמנטו, אולבני ואוסטין; במקביל, כ-10 אלף חיילי המשמר הלאומי יגיעו בימים הקרובים לוושינגטון, ו-5 אלף נוספים נמצאים בכוננות

ב-FBI פנו לגופי אכיפת חוק בכל 50 מדינות ארה"ב והזהירו שקבוצות של חמושים עלולות לנסות לגרום למהומות מחוץ לבנייני הקפיטול בערי הבירה, החל מסוף השבוע הקרוב ועד לאחר השבעת הנשיא הנבחר ביידן בשבוע הבא.

אם לא די בכך, ב-FBI אף הזהירו שקבוצת חמושים מתכננת להסתער בשנית על גבעת הקפיטול בוושינגטון, אם הקונגרס אכן יפתח בהליך הדחה כנגד הנשיא טראמפ, כפי שצפוי לקרות במהלך 48 השעות הקרובות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי המשמר הלאומי מסיירים מחוץ לגבעת הקפיטול, למחרת המהומות (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים ברשת ABC, ההודעה שהועברה מה-FBI לרשויות החוק המקומיות כוללת מידע מודיעיני שנאסף ממספר גופים בממשל הפדרלי, ביניהם ה-FBI, משרד ההגנה, משטרת הפארקים של ארה"ב (הגוף שאחראי על אכיפת החוק בפארקים לאומיים, לרבות 'המול' בוושינגטון שבו צעדו המתפרעים בשבוע שעבר), שירות המרשלים, המנהל לאכיפת סמים (DEA) והרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF).

חשוב להסביר כי המסמך שהועבר לרשויות החוק המקומיות אומנם מתייחס לדיווחים על כך שחמושים עלולים להפגין ולגרום למהומות בערי הבירה ברחבי ארה"ב, אולם לפי ההערכות לא יתרחשו אירועים אלימים בכל מדינה ועיר בירה.

כך למשל, דובר משרד ה-FBI בבוסטון, שאחראי על ארבע מדינות בצפון-מזרח ארה"ב (מיין, מסצ'וסטס, ניו המפשייר ורוד איילנד), סיפר: "בשלב זה אין כל מידע מודיעיני שמצביע על היערכות של חמושים להפגין בערי הבירה בארבע המדינות".

 

רשויות החוק מנסות למנוע מאירועי שבוע שעבר להתרחש בשנית (צילום: AP)

 

בתוך כך, כ-10 אלף חיילים של המשמר הלאומי יישלחו בימים הקרובים לוושינגטון די. סי., וזאת כדי לסייע באבטחת טקס ההשבעה של ג'ו ביידן, שייערך ביום רביעי הבא.

הגנרל דניאל הוקנסון, מפקד המשמר הלאומי, סיפר כי כיום ישנם כ-6,200 חיילים בבירה האמריקאית, המורכבים מהמשמרים הלאומיים של חמש מדינות סמוכות. קרוב ל-4 אלף נוספים יגיעו במהלך 48 השעות הקרובות, והוקנסון הסביר ש-5 אלף חיילים נוספים נמצאים בכוננות.

עוד הסביר מפקד המשמר הלאומי שסך החיילים שיגיעו לבירה כדי לסייע באבטחת האירוע משתנה בכל כמה שעות, שכן מדובר בכוח שמתגבר את משטרת הקפיטול, משטרת הפארקים והשירות החשאים - שלושת הגופים שאחראים על אבטחת טקס ההשבעה.

 

שוטר משטרת הקפיטול ומספר חיילי המשמר הלאומי מחוץ לגבעת הקפיטול, יממה לאחר המהומות (צילום: Getty Images)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE