הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חנות שהיא נטו אהבת חינם": מיזם הנתינה יוצא הדופן של נשות הקהילה הישראלית בלוס אנג'לס הפך להצלחה מסחררת
עמותת 'חסד לציון' הקימה בשבוע שעבר בשכונת טרזנה שבלב הוואלי, חנות חדשה המאפשרת לכל מי שידו אינו משגת, להגיע בכל זאת למקום ולערוך בו קניות של מגוון מוצרים, בתוכם בגדים וצעצועים, ולשלם אם בכלל כפי יכולתו. "אנחנו רוצות לשמח את עם ישראל"

תקופת הקורונה אמנם השביתה פעילויות רבות ברחבי העולם וגרמה לנזקים אדירים, אך במקביל חשפה אותנו ליוזמות מעוררות השראה של אנשים טובים שבעת המשבר שפקד את האנושות, ראו את התקופה הקשה כהזדמנות לשפוך אור על הסביבה בה אנו נמצאים ולייצר תקווה עבור אלו שזקוקים יותר מבעבר לסיוע ולתמיכה.

מי שענו על הגדרה זאת, הן מספר נשים מהקהילה הישראלית בלוס אנג'לס אשר מתוך מחשבה של אהבת חינם וערבות הדדית החליטו לקראת סוף השנה שזה הסתיימה, להקים את עמותת 'חסד לציון' למען האחר בקהילה ואף מחוצה לה.

ביום חמישי האחרון הן חנכו בהצלחה יתרה את פתיחתה של חנות החסד בשכונת טרזנה שפתחה דלתותיה לאנשים מכל שכבות האוכלוסיה שידם אינה משגת, ובה הן מציעות פריטים בחינם או כמעט ללא עלות (לפי החלטת הלקוחות) הנמסרים במצב מצויין.   

כאמור, מי שעומדות מאחורי המיזם המרגש הן תושבות לוס אנג'לס: לימור בבילה, שרית דהן, ליזי שחר, רעות סרוסי, קטי מקבולה - אהרון, ורד פרץ ואסנת שבתאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשות הקהילה הישראלית בלוס אנג'לס בערב הפתיחה

"זה התחיל מרעיון פשוט לפני כחודשיים", הן מספרות על תחילת הדרך, "עד אז כל אחת הייתה כותבת בקבוצות שיש לה בגדי ילדים למסירה אשר שוכבים בארון ואין למי לתת ואז חשבנו למה נקים מקום שבו כל אחת מאיתנו תשאיר את הדברים שיש לה ואנשים שצריכים פשוט יבואו ויקחו. מעין גמ"ח למרות שאני לא אוהבת להשתמש במילה הזאת". 

"בהתחלה משפחה נחמדה התנדבה לתת לנו את הגראז' בבית שלה וזה עבד מהמם למרות שהמקום היה קטן. סידרנו אותו יפה עם מדפים. אנשים התחילו להגיע והיה לזה ביקוש מטורף. תוך פחות מחודש הבנו שזה התעצם למימדים גדולים יותר, המון תושבים תרמו והתנדבו ולכן החלטנו להקים את החנות".

נשות העמותה מגדירות את ההתגייסות של התושבים כדבר שהתעלה מעל לכל ציפייה: "ההירתמות של הקהילה הייתה מדהימה, פשוט מטורף הכמויות דברים שהביאו לנו הייתה לא נורמלית. הרבה מהם רצו לבוא ולעזור לסדר את המקום, לשפץ אותו ואף לסייע בתשלום השכירות שלו. כל אחד עזר במה שהיה יכול. היו כאלו שעברו ליד, התעניינו במה מדובר ומיד עזרו. החל בתרומת מטף ועד לפרסום. זה היה מחמם לב".

"המטרה הייתה לעבור לחנות לכל דבר, שתראה יפה, עם שקיות מרשימות וריח נעים. חילקנו הכל למחלקות לגברים, נשים, ילדים, כמו גם בין בגדים לצעצועים. ישנם עובדים ומתנדבים שמפעילים את המקום". 

גם ההיררכיה במיזם פועלת באופן מאורגן למדי: "כל אחת מאיתנו אחראית על התחום שלה, בין אם זה מישהי על פייסבוק, השנייה על אינסטגרם, השלישית על פרסום. עוד אחת על להביא את המשפחות ואחרת על לקבל אותן. יש לנו גם את מי שאחראית על התרומות והמיון שלהן". 

 

כך הכל התחיל לפני חודשיים: המיזם בימיו הראשונים בגארז'

כאמור, הדבר היחיד שלא נלקח בחשבון בהקמת המיזם היה ההצלחה האדירה: "לאחרונה ביקשנו מאנשים לעצור את תרומת החפצים כי אנחנו עמוסים. יש פה הרבה עבודה טכנית לסדר את הכל ולוודא שהפריטים באיכות טובה".

הן מספרות שהתורמים מביאים הכל מהכל כשהמיקוד הוא בעיקר על בגדים, נעליים, צעצועים, ספרים. "הוספנו גם עגלה בסופרסל שבה ניתן להשאיר מוצרים לתרומה ואחרי שהיא מתמלאת, זה מגיע אלינו".  

לדברי המארגנות ממד נוסף הוא השיחה עם הנזקקים על מנת לזהות ולקלוע לצורך שלהם: "אנחנו מדברות איתם ומנסות לדובב אותם כדי לגלות אם הם צריכים עזרה במשהו מעבר לתרומות".

"נוצרים קשרים חמים עם כל מי שמגיע לקחת פריט מהחנות. יש משפחות שהכרנו ואנחנו בקשרים טובים גם מלבד העיסוק בבגדים שהם היו צריכים לקחת. עוזרים בכל מה שצריך".

 

עגלת הקניות להשארת מצרכי התרומה בסופרסל

חשוב להן להעביר מסר עיקרי: "המקום מעוצב באופן מושקע יפה על מנת שלא תהיה בושה לאף אחד להגיע. זו הסיבה שאנחנו נמנעות מלקרוא לפעילות גמ"ח. כל מי שזקוק לכך יכול להגיע בדיוק שכפי כולנו לעיתים צורכים מוצרים יד שנייה".

"אין תג מחיר על אף פריט. קח מה שתרצה. יש קופת צדקה וכל אחד מוזמן להשאיר איזה סכום שיבחר אם בכלל. אין פיקוח מצידנו על כך. בראש ובראשונה הקופה קיימת על שהבן אדם ירגיש שהוא גם נתן מעצמו. זה יכול להיות דולר, 5 דולר או כמה שיוכל".   

ההתלהבות האדירה הובילה בהתאם לפידבקים חיוביים. "אנחנו לא מפסיקות לקבל הודעות מפרגנות", הן אומרות ומיד מוסיפות כי "יש במקום אנרגיה כל כך טובה שמי שמגיע, רוצה להישאר שם. זו אווירה שונה לגמרי מהמקומות שהכרנו עד כה, בסגנון, באירגון, בריח הנעים, ובניראות בכלל. זו חנות לכל דבר".

נשות מבקשות שוב ושוב להדגיש כי תכלית המיזם היא קודם כל נתינה והיעד הראשי הינו לעודד את אלו שצריכים דבר מה, לא להסס ופשוט להגיע: "הכל התחיל מרעיון קטן ולמחרת התחלנו לאסוף דברים. אנחנו בתקופה כזאת עם כל הקורונה שהביאה אותנו לתובנות שצריך את אהבת החינם. אולי זה נשמע תמים אבל זה באמת הגיע מהמקום של לשמח את עם ישראל במעט שזה דורש מאיתנו. בכך עשינו את שלנו". 

 

החנות החדשה שנפתחה בטרזנה

"אנחנו רוצים שכמה יותר משפחות יכירו את החנות וחשוב שאנשים יבינו שהמקום הזה הוא לא רק למשפחות נזקקות אלא כל אחד יבוא ולקחת. בנוסף, כמובן שאם יש מישהו שיש באפשרותו לתת יותר מהדולר שאין לאחרים אז זה מבורך כי גם עושים פה מצווה ומסייעים בתחזוקת המקום. מבחינתנו אם מישהו בא ותרם שקית פריטים, הוא שותף בחנות הזאת כמו גם אם לקח פריט ותרם דולר".

לגבי התכניות לעתיד, גם כאן היוזמה חוצה את גבולות החנות "בקרוב נתחיל לקיים במקום ערבים חברתיים כמו למשל בנושאי קוסמטיקה, נומרולוגיה, תזונה. כל פעם בהנחיית מישהו אחר תחת מגבלות הקורונה ובתמורה לעלות סמלית. זה יכול להיות ערב נחמד ליציאה מהבית וכך גם מכירים טוב יותר את החנות. החשיבה מאחורי זה היא שארגון 'חסד לציון' אינו מסתכם רק בחנות אלא הרבה מעבר. זה לא מרכז חסד של בגדים לא מרכז חסד קהילתי שנשמח לפתח אותו בהמשך. 

 

דבר נוסף שהודגש הוא שהחנות אינה מדירה את מי שאינו שייך לקהילה היהודית/ישראלית: "אם יכנס גוי לחנות, אין סיכוי שנגיד לו לא. אנחנו מקבלים את כולם ורואים בזה קידוש השם. נכון, אמנם המקום מפורסם בקרב הקהילה היהודית אבל אם מישהו אחר שמע והגיע, בחיים לא נגיד לו לא. יש בזה גם דבר יפה כי אנשים באים ומופתעים שלא מחויבים לשלם ואנחנו מסבירות להם, 'שלמו כפי שתוכלו'. כל זה עושה שירות מהמם לאוכלוסיה היהודית".  

לסיום, נשות העמותה הוסיפו כי אלו אשר אין ביכולתם להגיע פיזית לחנות, מוזמנים למסור אילו פריטים ומידות הם צריכים והמוצרים הנבחרים ישלחו ישירות לביתם, כמו גם עבור אלו שמרגישים לא בנוח לקחת מוצרים בנוכחות אחרים, ישנה האפשרות לקבוע פגישות דיסקרטיות במקום. אהבת חינם כבר אמרנו?

כתובת המקום:

19530 Ventura Blvd 
Tarzana 91356

 

כמו כן, נשות ארגון 'חסד לציון', ביקשו לסיום להודות "לכל המתנדבות שעזרו שעות רבות בארגון המקום ולכל התורמים שהציפו אותנו ועזרו לנו למלא את החנות והמחסנים בכזו מהירות".

רשימת התורמים כוללת את העסקים הבאים:

Capri center
PMC Design And Staging - נטלי זכריה
The floor master - אופיר שחר, רצפות עץ
Blaze fire protection
Vivid solutions- מצלמות אבטחה
Adva riklin photography
שי מסיקה - צילום ואינסטגרם

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE