הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתמעטים סיכויי ההדחה: טראמפ ופנס השלימו - "הם יצאו צוחקים מהחדר הסגלגל"
בשיחה אישית בחדר הסגלגל פנס גילה כי מעולם לא שקל להפעיל את התיקון ה-25, טרמאפ אמר כי אם הוא עצמו לא יתמודד ב-2024, ישקול לתמוך בפנס אך הבהיר - "אין הבטחות"

סגן הנשיא מייק פנס והנשיא דונלד טראמפ נפגשו ביום שני בערב כדי לדון בהתפרעות בגבעת הקפיטול והסכימו על כמה נושאים מרכזיים, כך על פי מקורות ממשל.

גורם בכיר בממשל טראמפ אמר ל"ברייטברט ניוז", כי פנס וטראמפ נפגשו הערב בחדר הסגלגל וניהלו "שיחה טובה ".

הידיעה על הפיוס בין טראמפ לפנס ממזערת את ההשפעה הפוליטית של נסיונה של יו"ר הבית ננסי פלוסי לאלץ את סגן הנשיא להפעיל את התיקון ה-25 להדחתו של הנשיא בידי הקבינט שלו עצמו, אך אין זה אומר שפלוסי עצמה תוותר על ההדחה בקונגרס ובסנאט - בתוך כך נראה כי חזית רפובליקנית רחבה עלולה שלא להסכים למהלך שכזה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: MANDEL NGAN/AFP/Getty Images)

פלוסי אמורה לערוך ביום שלישי הצבעה על ההחלטה הרשמית המבקשת מפנס להפעיל את התיקון ה-25 לאחר שלא הצליח לעבור פה אחד ביום שני.

פנס וטראמפ לא דיברו מאז שהנשיא דרש בפומבי כי סגן הנשיא יפעל לביטול האלקטורים הנבחרים שאושרו על ידי מדינות מפתח ברקע חריגות הצבעה וטענות להונאת בחירות נרחבת.

טרם הדיון בקונגרס לאישור ההצבעה, שהתרחש כידוע ב-6 בינואר, פנס חשף במכתב לקונגרס שפורסם בבוקר היום הדרמטי ברשתות החברתיות, כי הוא עצמו אינו מאמין שיש בידו סמכות חוקתית לבטל את הקולות.

הנשיא טראמפ לא יצר קשר עם פנס מאז - גם לאחר שתומכיו הסתערו על גבעת הקפיטול, ואילצו את סגן הנשיא להתפנות מהסנאט.

בתוך כך, לדברי פקיד בכיר בבית הלבן, פנס וטראמפ הסכימו בפגישתם כי האנשים שעברו על החוק בהסתערות על בניין הקפיטול בשבוע שעבר "לא ייצגו את התנועה של אמריקה ראשונה" (America First) והשניים התחייבו להמשיך לעבוד יחד למען המדינה למשך שארית תקופת כהונתם.

הכתב ג'ק פוסביץ' גילה גם ששני הגברים יצאו בצחוק מהמשרד הסגלגל, וכי פנס אמר לנשיא כי הוא "מעולם לא שקל" להשתמש בתיקון ה-25 כדי להדיח את טראמפ.

פוסביץ' אמר כי טראמפ אפילו הציע שהוא יגבה את פנס אם יבחר להתמודד בבחירות של שנת 2024, אלא אם כן יחליט להתמודד בעצמו אך לדברי הנשיא "אין שום הבטחות".

לפי הדיווחים, פנס ישתתף בהשבעת הנשיא ג'ו ביידן ב-20 בינואר, בעוד הנשיא טראמפ הודיע בפומבי כי לא ישתתף.

נראה כי הנשיא מחד מבין את הצורך המידי לאגד סביבו קונצנזוס רפובליקני מול קונגרס וסנאט דמוקרטים הנחושים להדיחו ואשר מנסים לגייס קולות רפובליקנים להצטרף למהלך שיחתום את הגולל על סיכוייו לרוץ בשנת 2024, מאידך פנס עצמו מודע לכך כי בלא יישור ההדורים עם הנשיא, אפשרות תיאורטית אפילו של ריצה משל עצמו בשנת 2024 - תהיה לחלוטין בלתי אפשרית.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE