הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
7 מאכלים נוספים המסייעים להתמודדות עם לחץ, חרדה, ודיכאון
עכשיו כשאתם יודעים שהתזונה היא אחת המפתחות החשובים להתמודד עם לחץ, הנה 7 מאכלים נוספים שהוכח מחקרית שהם מסייעים בהפחתת הלחץ

לאור חשיבות הנושא, החלטנו להביא לקוראי האתר עוד שמונה מאכלים שהוכחו מחקרית כיעילים בהפחתת לחץ וחרדה, הפעם, כמה מהמאכלים פה עשויים להיות מוכרים במיוחד לחלקנו, אך חלקם מפתיעים.

את החשיבות של הפחתת הלחץ, שיש לו חלק בקיצור חייהם והפחתת איכותם אצל אנשים רבים מדי כיום, הבהרנו אמש, אם נוכל לעזור לחלקכם להקל על המצב, דיינו.   

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 דג שומני

דגים שומניים כמו מקרל, הרינג, סלמון וסרדינים עשירים ביותר בשומני אומגה 3 וויטמין D, חומרים מזינים שהוכחו כמסייעים להפחתת רמות הלחץ ולשיפור מצב הרוח. אומגה  3 לא זו בלבד שחיוני לבריאות המוח ולמצב הרוח, אלא עשוי גם לסייע לגופך להתמודד עם לחץ. למעשה, צריכת אומגה 3 נמוכה קשורה לחרדה מוגברת ודיכאון בקרב אוכלוסיות מערביות. ויטמין D ממלא תפקידים קריטיים גם בבריאות הנפש ובוויסות לחץ. רמות נמוכות קשורות לסיכון מוגבר לחרדה ודיכאון.

פטרוזיליה

פטרוזיליה היא צמח מזין שכולו נוגדי חמצון - תרכובות המנטרלות מולקולות לא יציבות הנקראות רדיקלים חופשיים, ומגנות מפני מתח חמצוני. מתח חמצוני קשור למחלות רבות, כולל הפרעות בבריאות הנפש כמו דיכאון וחרדה. מחקרים מצביעים על כך שתזונה עשירה בנוגדי חמצון עשויה לסייע במניעת מתח וחרדה. נוגדי חמצון מסייעים גם בהפחתת דלקת, שנפוצה שלעתים קרובות בקרב אלו הסובלים ממתח כרוני. פטרוזיליה עשירה במיוחד בקרוטנואידים, פלבנואידים ושמנים נדיפים, שלכולם תכונות נוגדות חמצון חזקות.

שום

שום עשיר בתרכובות גופרית המסייעות בהעלאת רמות הגלוטתיון. נוגד חמצון זה הוא חלק מקו ההגנה הראשון של גופנו מפני לחץ. יתרה מכך, מחקרים בבעלי חיים מצביעים על כך ששום מסייע במאבק במתח ובהפחתת תסמיני חרדה ודיכאון. ובכל זאת, יש צורך במחקר נוסף על בני אדם ממגוון אוכלוסיות וגילאים.

טחינה

טחינה המוכרת לכולנו לטובה , המהווים מקור מצוין לחומצת האמינו L-tryptophan. חומר המווסת גם את מצב הרוח דרך הדופמין והסרוטונין במוח.

דיאטה עשירה בטריפטופן עשויה לסייע בהקלה על תסמיני דיכאון וחרדה. במחקר בן 4 ימים שנערך על 25 מבוגרים צעירים, דיאטה גבוהה של טריפטופן הביאה למצב רוח טוב יותר, לירידה בחרדה ולהפחתת תסמיני דיכאון, זאת בהשוואה לתזונה הנמוכה בחומצת האמינו.

זרעי חמניות

זרעי חמניות הם מקור עשיר לויטמין E. ויטמין מסיס בשומן זה משמש כנוגד חמצון רב עוצמה והוא חיוני לבריאות הנפש. צריכה נמוכה של מזין זה קשורה לשינוי במצב הרוח ולדיכאון. זרעי חמניות עשירים גם בחומרים מזינים אחרים המפחיתים מתח, כולל מגנזיום, מנגן, סלניום, אבץ, ויטמינים מקבוצת B ונחושת.

ברוקולי

ירקות מצליבים כמו ברוקולי ידועים ביתרונות הבריאותיים שלהם. תזונה עשירה בירקות מצליבים עשויה להפחית את הסיכון למספר סוגי סרטן, מחלות לב והפרעות נפשיות כמו

דיכאון. הם כמה ממקורות המזון המרוכזים ביותר של חומרים מזינים מסוימים - כולל מגנזיום, ויטמין C ופולאט - שהוכחו כי הם נלחמים בתסמיני דיכאון. ברוקולי עשיר גם  בסולפוראפאן, תרכובת גופרית בעלת תכונות נוירו-מגנות ועשויה להציע השפעות מרגיעות ודיכאוניות. בנוסף, כוס אחת (184 גרם) של ברוקולי מבושל מהווה מעל 20% מהמינון היומי המומלץ לוויטמין B6, אשר צריכה גבוהה יותר שלו קשורה לסיכון נמוך יותר לחרדה ודיכאון בקרב נשים.

חומוס

גרגרי חומוס עמוסים בויטמינים ומינרלים הלוחמים מתח, כולל מגנזיום, אשלגן, ויטמיני B, , סלניום, מנגן ונחושת.הקטניות הטעימות הללו עשירות גם ב- L- טריפטופן, אשר גופך זקוק לייצור נוירוטרנסמיטורים המווסתים מצב רוח.מחקרים מצאו כי דיאטות עשירות בחלבונים מן הצומח כמו גרגרי חומוס עשויות לסייע בהגברת בריאות המוח ובשיפור הביצועים.במחקר שנערך בקרב למעלה מ -9,000 איש, אלו שצרכו דיאטה ים תיכונית עשירה במזונות מהצומח כמו קטניות חוו מצב רוח טוב יותר ופחות מתח מאשר אלו שעוקבים אחר תזונה מערבית טיפוסית עשירה במזון מעובד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE