הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדוע עובדי מערכת הבריאות מסרבים להתחסן?
רבים שמעו בתמיהה את החדשות אודות הסקרים שהראו כי חלק מאנשי הרפואה בוחרים להימנע לפי שעה מהזריקה. הסיבות, המומחים המודאגים והסנקציות כנגד הסרבנים

20 מיליון עובדי שירותי בריאות הם הראשונים בתור לקבל את החיסון. ואולם, רק שליש מפאנל של 13,000 אחיות אמרו כי הם יתחסנו מרצונן. שליש מהן אמרו שלא יתחסנו והשליש הנותר אמר כי הוא מתלבט, כך לדברי איגוד האחיות האמריקאי. 

המומחים הבכירים קיוו שעובדי שירותי הבריאות ימהרו לקבל את החיסון לנגיף מכיוון שהן מצויות בסיכון לחלות, אך הסטטיסטיקה מראה שאין זה המצב. חלק מבתי החולים מדווחים כי 40% מעובדיהם, הזכאים לחיסון, בוחרים לפי שעה שלא להתחסן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש שירותי בריאות הציבור האמריקאיים, סגן האדמירל ג'רום אדמס, מתחסן.

"אני בהחלט מודאגת מכך שעובדי שירותי הבריאות בוחרים להמתין להתחסן", אמרה ננסי מסונייה, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה בCDC. "אנחנו רוצים לא רק שיגנו על עצמם, אלא גם שיחנכו את המטופלים שלהם לדעת שהחיסונים האלה זמינים, שיש להם פרופיל בטיחות טוב, ושהם עובדים", אמרה בתדרוך עיתונאים.

מומחים מעריכים  כי אלו שלוש סיבות עיקריות לחוסר הרצון של עובדי הבריאות לקבל את החיסון.

1. היסוס מפאת החדשנות הטכנולוגית של החיסון: חלק מעובדי שירותי הבריאות מעדיפים לחכות ולראות כיצד מתנהגים החיסונים בשטח, במקום להסתמך על הוכחות "על הנייר" לבטיחותם ויעילותם.

2. פערי השכלה: בסקר שנערך בדצמבר ע"י קרן משפחת קייזר, מקרב הנשאלים שהשיבו שלא יטלו את החיסון (15%), יותר ממחצית היו בעלי השכלה תיכונית בלבד.

לעומת זאת, אלו שאמרו שהם יטלו את החיסון בהקדם האפשרי היו בעלי תואר אקדמי. העובדים בתחום הבריאות כוללים לא רק רופאים ואחיות, אלא גם אנשי הסעדה, הסעת חחולים וצוותי ניקיון.

3. סיבות היסטוריות לחוסר אמון בחיסונים:  40% מעובדי הבריאות בארה"ב הם שחורים והיספנים, שלעיתים מזומנות ננקטו כלפיהם פרקטיקות רפואיות לא אתיות, לרבות

ניסויים ללא הסכמתם, בכסות של מתן חיסון. קבוצות אלו מצויות בסיכון גבוה ללקות בנגיף, בעיקר מסיבות של אורח חיים לא בריא. חלקם מרהיבים עוז ומכנים את העובדה שהם מצויים בסיכון גבוה יותר לחלות בנגיף "גזענות מערכתית", אף שאין לכך ראיות של ממש.

אליסון בוטנהיים, פרופסורית למדיניות סיעוד ובריאות באוניברסיטת פנסילבניה, מציעה 4 דרכים להניע את האמריקאים להתחסן. והן:

  • עידוד מנהיגי ציבור לתמוך בחיסון.
  • הצגת חיסון כמעשה של אחריות ציבורית המועיל גם לאחרים.
  • הגברת הנגישות לחיסון
  • הפיכת החיסון לדרישת כניסה לבתי ספר, מקומות עבודה, מכוני כושר, מסעדות ומטוסים. מעין "דרכון ירוק"

"ככל שנחסן יותר אנשים, כך נוכל לחזור לנורמליות", אמרה בוטנהיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE