הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן צפוי להציג חקיקת חירום חדשה: האם צ'קים בגובה 2,000 דולר בכל זאת בדרך אליכם?
ביום רביעי הבא תתבצע העברת שלטון בבית הלבן, אך הדמוקרטים גם יחזרו לשלוט בסנאט לראשונה מזה שש שנים. בעקבות כך, הצעת החוק הראשונה שתקודם צפויה להיות חקיקת החירום בגובה 2 טריליון דולר, כאשר גולת הכותרת תהיה ללא ספק תשלום ישיר בסך אלפיים דולר. התוכנית תוצג בהמשך היום ע"י הנשיא הנבחר

האפשרות שתושבי ארצות הברית יקבלו צ'ק סיוע בסך אלפיים דולר הועלתה מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים. על אף שכל הניסיונות הקודמים לאשר את גובה הצ'ק כשלו, יתכן שהחלפת השלטון בשבוע הבא תסלול את הדרך לקראת אישור המהלך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הדיווחים, בהמשך היום (חמישי) צפוי הנשיא הנבחר ביידן להציג חקיקת חירום לטיפול במשבר הקורונה בסך 2 טריליון דולר.

למעשה, ביידן ויועציו עומלים על מתווה החקיקה מזה שבועות ארוכים, כאשר המטרה הייתה לגבש חקיקה שתספק מענה הן למגפה העולמית (למשל, דרכים יעילות יותר להפצת החיסון) והן למשבר הכלכלי החמור (למשל, שליחת צ'קים בגובה אלפיים דולר).

כזכור, בחודש שעבר הקונגרס אישר חקיקת חירום שכללה תשלומים ישירים בסך 600 דולר (1,200 לבני זוג), מחצית הסכום שאושרה במהלך גל התשלומים הראשונים באביב. אלא שלאחר אישור החקיקה בדצמבר, מספר סנאטורים רפובליקניים ודמוקרטיים דרשו לעלות את גובה התשלום לאלפיים דולר.

גם הנשיא היוצא טראמפ הביע תמיכה בשליחת צ'קים בגובה 2,000 דולר, אם כי הוא עשה זאת רק לאחר ששר האוצר מנושין וחברי הקונגרס סיימו את המו"מ. טראמפ עיכב את חקיקת החירום במשך מספר ימים, אך בסופו של דבר חתם עליה ולפחות חלק מהתושבים כבר הפסיקו לקבל את כספי הסיוע.

במקביל, דמוקרטים בסנאט ניסו לקדם חקיקת חירום נפרדת שהייתה מעלה את גובה התשלום לאלפיים דולר, אולם יו"ר הרוב הרפובליקני בסנאט - מיץ' מקונל - חסם את המהלך.

 

הנשיא הנבחר ביידן צפוי להציג את התוכנית הערב (צילום: Getty Images)

 

היות שהסנאט חסם את המהלך רק לפני מספר שבועות, באופן טבעי עולה השאלה מדוע הנשיא הנבחר ביידן סבור שהוא יכול לקדם את הצעת החוק דווקא עכשיו? ובכן, ביום רביעי האחרון - בצל המהומות האלימות בגבעת הקפיטול - נודע כי הדמוקרטים ניצחו בבחירות שנערכו על שני מושבי הסנאט של ג'ורג'יה, ובכך הבית העליון של הקונגרס מחולק באופן שווה: 50 רפובליקנים מול 48 דמוקרטים (ושני עצמאיים שמצביעים על הדמוקרטים).

לכן, כאשר קמאלה האריס תהפוך לסגנית הנשיא ביום רביעי הבא, הדמוקרטים יהפכו למפלגת הרוב בסנאט (סגן הנשיא הינו נשיא הסנאט, ועל כן הוא מהווה את הקול המכריע בהצבעות). 

צ'אק שומר, הסנאטור מניו יורק שעתיד להפוך ליו"ר הרוב הדמוקרטי ביום רביעי הבא, כבר רמז על כך שיפעל למען העלאת גובה התשלום לאלפיים דולר כאשר ייכנס לתפקיד: "הדמוקרטים ביקשו לעלות את גובה התשלום בחקיקה הקודמת והבטחנו שנעשה יותר. לכן, אם נקבל את ההזדמנות לעשות זאת, נעלה את גובה התשלום לאלפיים דולר", הוא הסביר.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, ביידן צפוי להציג את התוכנית הערב, אולם כבר עכשיו מתפרסמים חלק מפרטיה. כך למשל, מי שכבר קיבל 600 דולר מהממשל (בעקבות חקיקת החירום שאושרה בדצמבר) לא יקבל אלפיים דולרים נוספים, אלא יזכה לקבל את ההפרש (1,400 דולר עבור יחידים, 2,800 דולר לבני זוג).

בנוסף, ככל הנראה לא יהיו שינויים בזכאות לקבלת התשלום. כלומר, יחידים המרוויחים עד 75 אלף דולר בשנה יהיו זכאים לקבל את מלוא התשלום (150 אלף עבור בני זוג), כאשר מי שמרוויח מעל 87 אלף דולר בשנה (ליחידים, 174 אלף לבני זוג) לא יהיה זכאי לקבל סיוע.

כמו כן, ההערכות הן שחקיקת החירום תכלול תשלום בסך 600 דולר על כל ילד מתחת לגיל 17 (בתנאי שאותו ילד הוגדר כ'נתמך' בתצהירי המס שהגשתם ל-IRS).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE