הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הדמוקרטים הולכים לשלוט לנצח": הממשל הנכנס בדרך לאזרח 11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים
רון קליין ראש צוות הבית הלבן החדש הודה על שינוי המדיניות שיאפשר את אזרוחם של 11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים, המהלך צפוי לעבור לאחר התנגדות

ג'ו ביידן 'ישלח' באופן מיידי חבילת חקיקה לקונגרס שתספק נתיב לאזרחות לכ-11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים, על פי הלוס אנג'לס טיימס.

הצעת החוק תספק גם מסלול קצר יותר לאזרחות למאות אלפי אנשים החיים בארצות הברית בסטטוס מוגן זמני ו / או הזכאים לתכנית DACA, קרי אנשים שהובאו לארצות הברית בילדותם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במה ש"הטיימס" מכנה "סטייה משמעותית מהצעות חוקי הגירה קודמות תחת הממשל הדמוקרטי והרפובליקני כאחד", תכנית ביידן תכיל אפס הוראות לאכיפת הגירה מוגברת ואמצעי ביטחון, לדברי מריאלה הינקפה, מנכ"לית קרן הצדק של מרכז דיני הגירה, אשר קיבלה מידע על פרטי ההצעה.

גם ביידן וגם האריס אמרו כי הצעת החקיקה שלהם תכלול מסלול לאזרחות עבור מיליוני מהגרים בארה"ב ללא מעמד חוקי. 

"ביום ההשבעה, ביידן יחתום בערך על תריסר פעולות ביניהם, להחזיר את האנושיות למערכת ההגירה שלנו ולגרום לתפקוד ממשלתי למען העם", נכתב במזכר שנכתב ביום שבת מאת ראש המטה הנכנס של ביידן, רון קליין, שאמר כי סדר היום כולל את "הצעת החוק להגירה שתישלח לקונגרס ביום הראשון שלו בתפקיד".

על פי תוכניתו מהגרים יהיו זכאים למגורים קבועים חוקיים לאחר חמש שנים, ואזרחות אמריקאית לאחר שלוש עוד שנים. כמה מפעילי הגירה ששוחחו עם הטיימס שיבחו את היקף הצעת החוק והביעו הפתעה.

האם זה יעבור?

לאור השינויים הגורפים בוושינגטון, הדמוקרטים עשויים להתמודד עם דחיפת-נגד רצינית למרות שהם מחזיקים ברוב דליל בסנאט ובקונגרס - והצעת החוק צפויה להתמודד עם חודשים של ויכוח פוליטי כאשר חברים שמרניים יתנגדו. בינתיים, הנציג הדמוקרטי של טקסס, חואקין קסטרו, אמר בשיחה עם עיתונאים כי הוא מגבש הצעת חוק שתציע ללא חוקיים הגנה מיידית מפני גירוש ודרך מהירה לאזרחות עבור עובדים חיוניים שאינם מתועדים.

"הגיע הזמן שעובדים חיוניים  יזכו לא לייחס של חד פעמיים, אלא יחגגו אותם ושהם יתקבלו בברכה כאזרחים אמריקאים", אמר קסטרו, והוסיף "אם העבודה שלך מזינה, בונה ודואגת לאומה שלנו, הרווחת את הזכות להישאר כאן עם הגנה משפטית מלאה, נקייה מפחד מגירוש".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE