הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"היה גדול מהחיים": מה גרם למולטי-מיליונר והנדבן היהודי ממציא הסוכרזית לקפוץ מהקומה ה-11 של דירת היוקרה במנהטן?
דונלד טובר התמודד עם מחלה קשה, עבור אדם שבנה עצמו בעשר אצבעות הקושי הכריע, ביום שישי בשעה חמש לפנות בוקר הוא החליט לשים קץ לחייו והותיר אחריו משפחה המומה ואבלה

איל ההון היהודי והנדבן בן ה-89 שהפך את Sweet’N Low לשם דבר בכל העולם ובנה את החברה במו ידיו התאבד בקפיצה מבניין הדירות שלו בפארק אווניו. דונלד טובר, מנכ"ל ובעלים של 'שוקי מזון הסוכר' בניו יורק, עם 1,400 עובדים, קפץ אל מותו בשעה חמש בבוקר יום שישי, ונמצא בחצר הבניין היוקרתי באפר איסט סייד בין הרחובות 65-66, כך אמרו מקורות.

לדבריו, הוא נאבק במחלת פרקינסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ניו יורק פוסט)

טובר הפך את מוצר הדגל של החברה, Sweet'N Low, והחבילות הוורודות הקטנות והנמצאות בכל מקום, לעמוד תווך על דלפקי המטבח ושולחנות המסעדות ברחבי הארץ. "בעיקרון, אנו עוסקים בכל מה שמקיף את כוס הקפה", אמר טובר בשנת 1995. "אנו ממוקדים היטב".

באמצע שנות ה-90, כ-80% ממפעלי המזון השתמשו ב-Sweet'N Low; וגם מסעדות דיווחו כי הממתיק פיקד על יותר מ-80% משוק תחליפי הסוכר.

 "לדון היה כל כך הרבה מניות בבניית Sweet'N Low והפיכתה לשם דבר כמו שלאף אדם לא היה קשר עם מוצר. כל חבילה של Sweet’N Low הנמכרת כיום היא משיחת מכירה שהוא כנראה יצר או היה חלק ממנה", אמר נשיא חברת שוקי מזון הסוכר סטיב אודל שעבד עם טובר במשך 51 שנים.

"הוא היה גדול מהחיים," אמר אודל. "הוא גרם לכולם להרגיש מיוחדים - כולם. הוא היה סמל והוא תמיד יהיה", טובר נלחם במחלה הרסנית במיוחד עבור מישהו פעיל כמוהו, הוסיף אודל שאמר כי "דיברתי איתו אתמול ובוודאי לא הייתה שום אינדיקציה כלשהי".

לאחר לימודיו בבית הספר למשפטים בהרווארד, טובר היה יו"ר לשעבר במכון הקולינריה של אמריקה ומייסד ארוחות על הגלגלים של העיר, כמו כן הוא היה בעלה של ברברה טובר, שעבדה במשך שלושה עשורים כעורכת ראשית של מגזין "כלות" והייתה לשעבר יו"ר מועצת הנאמנים במוזיאון לאומנויות ועיצוב במנהטן, בני הזוג שהרבו לתרום למטרות יהודיות התגוררו בקומה ה -11 של הבניין.

יהי זכרו ברוך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE