הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תתמודדו עם דלקות כרוניות: הכירו את תמיסת הדומדמניות השחורות
הדלקת היא תופעה רפואית מדאיגה שנהפכה נפוצה למדי במערב השבע. אולם ישנה דרך טבעית וצמחית להקל על הכאב והנפיחות הקשורים בה, ורבים לא מכירים אותה

הדומדמניות שחורות כונו בארצות הברית "הפרי האסור". החקלאים חשבו כי גרגירי פרי היער, שמקורו באירופה, הפיצו פטרייה מסויימת, שהרגה עצי אורן. מכיוון שכך, רבים החמיצו, למרבה הצער, את הפלא המזין הזה.

לדומדמניות השחורות ריכוז גבוה של אנתוציאנינים, חומרים פוליפנוליים, נוגדי חמצון, ויטמין C וחומצה גמא-לינולנית (GLA). למעשה, דומדמניות שחורות מכילות פי 4 מכמות ויטמין C מתפוזים וכמות כפולה של נוגדי חמצון מאוכמניות! היתרונות של ויטמין C הם רבים, הגוף משתמש בוויטמין C במטבוליזם של חלבונים ויצירת קולגן, החיוני לטיפול נכון בעור ולאנטי אייג'ינג. אך הרווח הגדול ביותר מדומדמניות שחורות הוא התכונות האנטי דלקתיות.

יש להן גם השפעה ישירה על התגובה הדלקתית של בגוף. שמן זרעי דומדמניות שחורות מכיל חומצה גמא-לינולנית (GLA), סוג של חומצת שומן אומגה 6 המסייעת להקל על הדלקת בגוף, אף שהמחקר בתחום עודנו בחיתוליו. תכולת ה-GLA הגבוהה ואנתוציאנין יכולה לסייע בהפחתת כאבי מפרקים או שרירים. במחקרים מסוימים, תוספי GLA היו יעילים כל כך, עד שמשתתפים עם דלקת מפרקים שגרונית עזרו לנוטלי השמן להפחית בתרופות המרשם, ואלה חדשות נהדרות עבור הסובלים מכאבי מפרקים עקב דלקת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דומדמניות שחורות - אילוסטרציה

דלקת היא תגובה בלתי נמנעת וחיובית של הגוף לפציעה או זיהום. למעשה הפעלת מערכת החיסון בדרך לרפא ולתקן רקמות פגועות, כמו גם להגן על עצמו מפני פולשים זרים, כגון נגיפים וחיידקים.  ללא דלקת כתגובה פיזיולוגית, פצעים יזדהמו, ואף יהיו קטלניים. עם זאת, אם התהליך הדלקתי נמשך זמן רב מדי או אם התגובה הדלקתית מתרחשת במקומות שהם בכך אין צורך, מצב זה בעייתי אף הוא.

דלקת כרונית נקשרה למחלות מסוימות כגון מחלות לב או שבץ מוחי, ועלולה להוביל גם להפרעות אוטואימוניות, בהן מערכת החיסון של הגוף פעילה יתר על המידה או כאמור פעילה היכן שאין צורך כגון בדלקת מפרקים שגרונית, זאבת, או מחלות עיכול כגון קרוהן, כך על פי הירחון הרפואי Live Science.

אך תזונה ואורח חיים בריא יכולים לסייע בשליטה על הדלקת. דרך נהדרת לשלב יותר דומדמניות שחורות בתזונה היא באמצעות תרופות צמחיות, שבאות בדרך כלל בצורת תמיסה. השימוש בתמיסות צמחים הולך ומתרחב ולכן הן זמינות יותר. אם אתם מחפשים דרך קלה להנות מהיתרונות של צמחי מרפא, שקלו להשתמש בתמיסות צמחים.

תמיסות מיוצרות בדרך כלל על ידי השריית צמחי מרפא באלכוהול במשך מספר שבועות כדי להפיק את המרכיבים הפעילים (פיטוכימיקלים) של הצמחים. לאחר מספר שבועות, מוסרים העשבים ונשאר הנוזל המרוכז. נעשה שימוש באלכוהול מכיוון שהוא ממס מעולה למזון ויכול לחלץ מרכיבים צמחיים (כגון שרפים ואלקלואידים) המסיסים בצורה גרועה במים. יתרון נוסף בשימוש באלכוהול כממיס הוא שמדובר בחומר משמר מצוין ששומר על טריות ועוצמתם של צמחי מרפא ומגדיל מאוד את חיי המדף של התמיסה. אל דאגה - לא ניתן להשתכר מהאלכוהול בתמיסות, שכן הוא מתאדה ולאחר מכן מצוי בכמויות מזעריות. עלים טריים או יבשים, שורשים, קליפות, פרחים וגרגרים עשויים לשמש בייצור תמיסות. הן יכולות להיות מורכבות מצמח בודד או משילוב של צמחים. ומהווים למעשה תזונה מן-המוכן. מכיוון שתמיסות מגיעות בצורה נוזלית, לא יצטרך הגוף לעכל עלים או עשבי תיבול

ניתן להוסיף תמיסת צמחים למים או לתה, כאמצעי להשגת סגולות הריפוי. כמו בכל תוספי תזונה, חשוב לזכור כי הם אינם תרופות, ויש לשמור על ציפיות ריאליות, הן מבחינת היקף השיפור והן מבחינת מסגרת הזמן בו הוא יושג.

חשוב להיות מודעים לתופעות הלוואי, יחד עם זאת, דומדמניות שחורות הינן בטוחות יחסית. גם דומדמניות שחורות וגם שמן זרעים נחשבים לבטוחים כאשר לוקחים את המינונים המומלצים, אולם ידוע כי התוספים גורמים לכמה תופעות לוואי כגון צואה רכה, שלשול קל וגז מעיים. מכיוון שדומדמניות שחורות יכולות להאט את קרישת הדם, תוספי דומדמניות שחורות אינן מומלצות לאנשים עם הפרעות דימום או לאלו העומדים לעבור ניתוח.

נכון לעכשיו, אין מספיק מידע אודות עלי דומדמניות שחורות מיובשות, ולכן קשה לדרג את בטיחותם. על נשים בהריון או מניקות לשוחח עם הרופא שלהן לפני נטילת תוספי תזונה כלשהם ומומלץ לעשות כן גם אם אינכם שייכים לקטגוריות אלה, כולל לגבי דומדמניות שחורות ותמיסות צמחים אחרות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE