הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא מחכה לבשורה מוושינגטון: ניו יורק בוחנת רכישת חיסונים ישירות מפייזר
על אף שהנתונים מראים שהבעיה בשרשרת האספקה מתחילה עם הגעת החיסונים למדינות, המושל קואומו רואה בממשל הפדרלי כאחראי לכמות הקטנה של מחוסנים במדינתו. אי לכך, הוא פנה למנכ"ל פייזר כדי להתעניין בנוגע לרכישת מנות החיסון ישירות מהחברה. בפייזר לא פסלו את המהלך, אך הסבירו שמשרד הבריאות יצטרך להעניק אישור לכך

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, פנה מוקדם יותר היום (שני) למנכ"ל ענקית התרופות העולמית פייזר, אלברט בורלה, כדי לברר האם המדינה יכולה לרכוש חיסונים נגד נגיף הקורונה ישירות ממנה, וזאת על רקע הדיווחים על בעיות רבות בשרשרת האספקה של הממשל הפדרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, לצד מטה פייזר בעיר (צילום: רויטרס)

 

הבקשה של קואומו מעט תמוהה, שכן הנתונים מראים שהבעיה האמיתית של שרשרת האספקה מתחילה דווקא לאחר שהחיסונים מגיעים למדינות. ראייה לכך ניתנה בנתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שמצביעים על כך שעד ה-15 בינואר חולקו 31 מיליון מנות של החיסון, לעומת 12 מיליון בלבד שניתנו לתושבים.

למרות הנתונים, המושל הדמוקרטי של ניו יורק רואה בממשל הפדרלי, ובנשיא טראמפ בפרט, כאחראים לנתונים העגומים. לדבריו, השבוע צפויות להישלח לניו יורק רבע מיליון מנות של החיסון, כ-50 אלף פחות מהשבוע הקודם.

 

 

מסיבה זו, המושל בחר לפנות ישירות לבורלה. לדבריו, פייזר יכולה למכור את החיסון ישירות לניו יורק מכיוון שהיא "אינה קשורה למחויבויות שמודרנה מסרה כחלק מ'מבצע מהירות שיא'".

"החלטת החברה לפרוש ממבצע מהירות שיא, שגם ככה צפוי לעבור רפורמה משמעותית עם כניסת ממשל ביידן, מציבה את פייזר בעמדה ייחודית שבה היא יכולה לעזור לנו להציל חיים כאן בניו יורק", המשיך המושל במכתבו.

 

תושבי ניו יורק מגיעים לברונקס כדי להתחסן, מוקדם יותר השבוע (צילום: Getty Images)

 

על אף הפנייה ממושל ניו יורק, בורלה הסביר שהוא לא יכול לקבל את ההחלטה על דעת עצמו, שכן החיסון קיבל אישור לשימוש חירום ע"י מנהל המזון והתרופות (FDA), שהינו גוף פדרלי. אי לכך, כדי שהחיסונים של פייזר יימכרו ישירות לניו יורק, על משרד הבריאות ושירותי האנוש בוושינגטון די. סי. לאשר את המהלך.

עם זאת, בהודעתה של פייזר הובהר כי החברה אינה שוללת את האפשרות על הסף: "נשמח לשתף פעולה עם משרד הבריאות ושירותי האנוש כדי לגבש מודל לחלוקת החיסונים, שבעזרתו אמריקאים רבים ישיגו את החיסון כמה שיותר מהר. עם זאת, לפני שנוכל למכור את החיסון ישירות לרשות מקומית - מדינה, עיר או מחוז - משרד הבריאות יצטרך לאשר את המהלך בהתאם לאישור החירום שניתן".

המושל קואומו טרם הגיב להודעת פייזר, אך מוקדם יותר היום הוא סיפר שישנם 7 מיליון תושבים במדינתו שזכאים כבר עתה להתחסן. לדבריו, בעקבות העובדה שניו יורק מקבלת רבע מיליון חיסונים מדי שבוע (ולא 300 אלף כפי שקרה עד כה), ידרשו קרוב לשבעה חודשים על מנת שכל הזכאים כיום יתחסנו.

אגב, המושל נשאל לגבי הדרך שבה ניו יורק תממן את רכישת החיסונים, אך הוא סירב לפרט: "קודם כל החברה צריכה להסכים למהלך, אחר כך מגיע השלב הבא", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE