הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מדובר באדם ערמומי שיחפש להפעיל מניפולציות על כל אדם שנקרה בדרכו"
תושבת פלורידה שנעצרה לפני למעלה משנה בגין ניצול אדם מבוגר והונאה הודתה באשמה במסגרת עסקת טיעון וצפויה לעלות על טיסה ארצה בימים הקרובים. לטענת התביעה, הגורם הראשי לאותם פשעים הוא מתקשר שבאמצעות מניפולציות הפעיל עליה לחצים נפשיים במטרה לסחוט ממנה את כספי בעלה

כאשר התפוצצה פרשת עוקץ מיליון הדולר של לין חלפון מבעלה בן ה-78, הצעירה הישראלית מפלורידה הוגדרה כאחת שהייתה בזוגיות עבור בצע כסף, 'גולד דיגרית' בעגה המקומית בארה"ב. אולם כעת מתברר כי ישנו נדבך נוסף בעלילה ויתכן שהיא גם הושפעה במעשיה על ידי 'מדיום' (מתקשר) שלחץ עליה להעביר לו מזומנים. 

כל זאת לא מנע מבית המשפט להורות על גירושה מאדמת ארצות הברית של מי שהייתה בת 26 בעת מעצרה, לאחר שבמסגרת עסקת טיעון, הודתה בניצול מבוגר והונאה ובכך מנעה מעצמה המשך מאסר ואישום נוסף בגין הלבנת הון. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לין חלפון בתיעוד מזמן מעצרה על ידי רשת פוקס 13

כזכור, חלפון, שעשתה שימוש בשם "ליסה" בארצות הברית, התחתנה בקיץ 2019 עם ריצ'רד רפפורט. ארבעה חודשים לאחר מכן, היא נעצרה בנמל התעופה הבינלאומי בעיר טמפה לאחר שפדתה שני צ'קים בסך 333 אלף דולר כ"א. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, בנק בעיר סירב חודש קודם לכן לבקשתה לפדות צ'ק נוסף בסך מיליון דולר.

ב-7 בנובמבר 2019 חלפון נכנסה לסניף טמפה של בנק אמסקוט כאשר ברשותה ההמחאה של סכום העתק. היא ביקשה לקבל את הסכום במזומן כדי להשלים רכישה של יאכטה במיאמי, אולם אנשי המוסד הפיננסי סירבו בטענה כי שמו של בעלה מופיע על הצ'ק, ולא שמה.

כעבור מספר שבועות היא שבה למקום, הפעם עם שלושה צ'קים בסך 333,333 דולר כל אחד, וביקשה בשנית לקבל מזומן. עובד הבנק סירב, אך צילם את דרכונה הישראלי, אשרת הכניסה שלה ואת ההמחאות המדוברות. עם יציאתה מהמקום, העובד פנה לרשויות החוק.

חוקרי משטרת טמפה פנו מיד לרפפורט וסיפרו לו אודות מעשיה של חלפון, אך זה השיב כי הוא סומך על אשתו וביקש שלא תואשם בפשע כלשהו - דבר שהיה עלול להביא לגירושה בחזרה לישראל. ולמרות זאת, חלפון לא ויתרה והצליחה בסופו של דבר לפדות שניים מהצ'קים במוסד פיננסי באורלנדו. רק חודש לאחר מכן התלונן רפפורט במשטרה וטען כי הוא קורבן להונאה.

השניים התחתנו עוד קודם לכן, במהלך חודש אוגוסט של אותה שנה, כחודשיים לאחר שהגישו בקשה להנפקת תעודת נישואין. בתו של איש העסקים האמיד, דיינה טייטוס, אמרה אז לחוקרי המשטרה כי היא "סבורה שחלפון 'עבדה' על אביה וניצלה את גילו המופלג", כך על פי הפרסומים בניו יורק פוסט.

כאמור, כעת התביעה במדינת פלורידה טוענת כי מי שבאמת עומד מאחורי הונאת איש העסקים הוא 'מדיום' שהפעיל לחצים על חלפון במטרה לגרוף את כספי העתק. 

על פי כתב התביעה, חלפון ניהלה קשר עם אותו 'מדיום' שתחת מניפולציות הבטיח לה להסיר ממנה רוחות רעות ואנרגיה שלילית, בתמורה לתשלום במזומן.  

בהמשך נטען כי הוא עודד אותה לקיים מערכת יחסים רומנטית עם הקורבן לטובת רווחה כלכלית. לדברי התביעה, חלפון הייתה תחת שליטתו המנטלית של המתקשר עד כדי שהגיעה למצב בו שיקרה לבעלה באומרה כי אמה חלתה בסרטן ואביה נקלעה לקשיים כלכליים במטרה לסחוט ממנו עוד כספים שבפועל יועדו עבור ה'מדיום'. 

 

חלפון ובעלה, איש העסקים ריצ'רד רפפורט (צילום: טוויטר)

ככל שחלף הזמן, הלחצים הנפשיים על חלפון הוגברו והיא נאלצה להעלות את סכומי התגמול ששולמו למתקשר. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי הוא אף איים בהודעות בטלפון על שלום בריאותה של אמה אם הכספים לא יועברו והגדיר זאת כניצחון השטן. בהודעת התגובה אליו חלפון השיבה כי היא על סף קריסה נפשית מאותם לחצים.

עורך דינה של הצעירה הישראלית, טוד פוסטר, מסר כי כחלק מעסקת הטיעון, חלפון תוכל לחזור לארה"ב על מנת להעיד כנגד ה'מדיום' וכל מי שבעתיד עשוי להיעצר במסגרת החקירה. 

"מדובר באיש ערמומי שיחפש להפעיל מניפולציות על כל אדם שנקרה בדרכו עבור טובות הנאה כלכליות", מסר עו"ד פוסטר לכלי התקשורת. 

כעת, אחרי 13 חודשים בבית הסוהר, צפויה בקרוב חלפון לעלות על טיסה לישראל.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE