הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי חודשים של היעלמות נחשפה הסיבה להיעלמות מייסד עליבאבא ג'ק מא: "הם אמרו לו שכדאי להוריד הילוך"
מייסד ענקית קמעונאות האונליין עליבאבא נעדר מאז חודש אוקטובר לאחר שהשמיע ביקורת כלפי מדיניות הרגולציה של ממשלת סין, עתה לראשונה נחשפת הסיבה להיעלמותו

המיליארדר הסיני, ג'ק מא, הופיע ביום רביעי בפומבי בפעם הראשונה מזה חודשים, ולפי הדיווחים הוא שומר על פרופיל נמוך לאחר ההיעלמות הארוכה.

הופעתה של מא התרחשה באירוע וירטואלי, לרווחה חברתית בשם "פרסי המורים הכפריים של ג'ק מא", על פי העיתון הסיני הממלכתי הטיימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ק מא על רקע דגל סין (צילום: הניו יורק פוסט)

דאנקן קלארק, משקיע ויועץ בתחום הטכנולוגיה בסין, אמר לאחרונה ל-NPR כי הוא מאמין שמייסד עליבאבא חי מתחת לרדאר לאחר שהתמודד עם תגובת נגד לנאום בו תקף את מערכת הרגולציה הפיננסית של סין בחודש אוקטובר.

ג'ק מא נעלם לאחר הנאום, והרגולטורים הסיניים המפקחים קשות אחר השלוחה הפיננסית של עליבאבא והנפקת הנכסים של קבוצת אנט, בהיקף של 37 מיליארד דולר, פתחו בבדיקה מיוחדת של נכסיו.

"אני חושב שביסוד הדחיפה נגד ג'ק מא היא עדות לחזרה לתפקיד המדינה בכלכלה, שהיא חלק מאוד מסדר היום של שי ג'ינפינג", אמר דאנקן ל-NPR.

מא, לשעבר מורה לאנגלית שהפך ליזם אף לא הצליח להופיע בתכנית הריאליטי שלו במהלך היעלמותו, כך על פי הדיווחים.

 

"ההבנה שלי היא שאמרו לו להוריד הילוך", אמר דאנקן.

"אני חושב שהם פשוט רוצים שהוא יחזור לארגז שלו".

"אפשר לתהות אם יש מידה מסוימת של קנאה או גירוי עבור שי או הממשלה באופן כללי, שמדובר בדמות בלתי נשלטת למדי שצצה במקומות שונים ברחבי העולם".

מא אמנם אינו מבקר תקיף של ממשלת סין אך אין ספק שגם זה אינו אומר כי בסופו של יום, אחד מעשירי העולם, יהיה חייב לציית למסגרת הדיבור של הממשל הקומוניסטי השלט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE